Saattaa olla vasen etupyörän laakeri ;ei kyllä kolise mutta ääntelee juuri oikealle käätäessä,vetonivelet voi myös kolista kääntäessä, tai irrallinen pakoputkikin voi olla syynä.Onnee vaan
Tukivarren puslat tai kallistuksenvaimenninkin voi olla syynä. Jos vetonivel, niin yleensä sen puolen nivel "rutisee" johon suuntaan käännetään. Laakeri yleensä "ulisee" jos ei ole ihan loppu. Vikana voi olla vaikka kivi joustintuella tai jousi huonosti tuellaan, hankala "kaukoparantaa"! Minä en Renuja tunne mitä yhden kaverin Renun kerran korjasin, joten tämä voi olla "palturia"!
KOLINA on aika epämäärinen ääni. Meiltä meni yhdestä Renaultista kääntölaakeri ja se aiheutti ääntä käänettäessä ja loppujen lopuksi auto jäi kaartamaan eli ei oikaissut itse mutkan jälkeen.
Kääntölaakeri on siihen etupyörän joustintukeen liittyvä laakeri.
En kyllä ole 100 % varma onko sinun Renaultissasi tuo samnalainen rakenne.
Jos kuuluu kolahdus (ei siis kolinaa) se voisi olla myös vakaajatangon kiinnitys (jos se on autossasi) tai sitten raidetangon pää. Voihan se olla myös alapallonivel. Kaikki kuluvia osia.
Aina kannattaa aloittaa halvimmasta ja helpoimmasta päästä nuo korjaukset.
Vaikkei viattomia autoja ole olemassakaan, kannattaa kiinnittää huomiota autonmerkin valintaan.
Viiden uuden Renaultin kokemuksella voin kertoa, että autot tulivat loppujen lopuksi melko kalliiksi, kohtuullisesta hankintahinnastaan huolimatta. Takuuajan jälkeisiä korjauksia tehtiin viiteen Renaultiin useiden tuhansien eurojen edestä. Ja mikä vielä merkittävämpää, Renaultin arvo laskee keskimääräistä nopeammin. Autot siis tulevat kalliiksi käyttää. Laskin, että Lagunan sijaan olisi kannattanut ostaa esim. 10k kalliimpi Volvo V70.
Kokemukseni mukaan "uutuus-Relluissa" on eniten vikoja, niinpä jos välttämättä haluaa Rellun, kannattaa se hankkia pari vuotta mallin ensiesittelyn jälkeen.
Minulla ei ole omaa lehmää ojassa enkä hyödy yhtään kun kerron omat kokemukseni Renaultista. Varmaan muutkin ranskalaiset painivat laatu-ongelmien kanssa, italialaisista puhumattakaan. Korealaisten pitkät takuut houkuttelevat, mutta ajettavuus askarruttaa. Ja mitä Clioon tulee, sehän on loistava ajettava, hiljainen ja mukava. Vikoja vain on muillekin jakaa.
Saattaa olla vasen etupyörän laakeri ;ei kyllä kolise mutta ääntelee juuri oikealle käätäessä,vetonivelet voi myös kolista kääntäessä, tai irrallinen pakoputkikin voi olla syynä.Onnee vaan
Tukivarren puslat tai kallistuksenvaimenninkin voi olla syynä. Jos vetonivel, niin yleensä sen puolen nivel "rutisee" johon suuntaan käännetään. Laakeri yleensä "ulisee" jos ei ole ihan loppu. Vikana voi olla vaikka kivi joustintuella tai jousi huonosti tuellaan, hankala "kaukoparantaa"! Minä en Renuja tunne mitä yhden kaverin Renun kerran korjasin, joten tämä voi olla "palturia"!
KOLINA on aika epämäärinen ääni. Meiltä meni yhdestä Renaultista kääntölaakeri ja se aiheutti ääntä käänettäessä ja loppujen lopuksi auto jäi kaartamaan eli ei oikaissut itse mutkan jälkeen.
Kääntölaakeri on siihen etupyörän joustintukeen liittyvä laakeri.
En kyllä ole 100 % varma onko sinun Renaultissasi tuo samnalainen rakenne.
Jos kuuluu kolahdus (ei siis kolinaa) se voisi olla myös vakaajatangon kiinnitys (jos se on autossasi) tai sitten raidetangon pää. Voihan se olla myös alapallonivel. Kaikki kuluvia osia.
Aina kannattaa aloittaa halvimmasta ja helpoimmasta päästä nuo korjaukset.
Suosittelen,vie autosi korjaamolle ! Kaukokorjaus keskustelusivujen erikoisasiantuntijoiden välityksellä ei onnistu.Kohta olet vaihtanut autoosi 800 egulla osia(kääntölaakereista?puhumattakaan) ja kolina jatkuu.
vetoakseli
Vaikkei viattomia autoja ole olemassakaan, kannattaa kiinnittää huomiota autonmerkin valintaan.
Viiden uuden Renaultin kokemuksella voin kertoa, että autot tulivat loppujen lopuksi melko kalliiksi, kohtuullisesta hankintahinnastaan huolimatta. Takuuajan jälkeisiä korjauksia tehtiin viiteen Renaultiin useiden
tuhansien eurojen edestä. Ja mikä vielä merkittävämpää, Renaultin arvo laskee keskimääräistä nopeammin. Autot siis tulevat kalliiksi käyttää.
Laskin, että Lagunan sijaan olisi kannattanut ostaa esim. 10k kalliimpi Volvo V70.
Kokemukseni mukaan "uutuus-Relluissa" on eniten vikoja, niinpä jos välttämättä haluaa Rellun, kannattaa se hankkia pari vuotta mallin ensiesittelyn jälkeen.
Minulla ei ole omaa lehmää ojassa enkä hyödy yhtään kun kerron omat
kokemukseni Renaultista. Varmaan muutkin ranskalaiset painivat laatu-ongelmien kanssa, italialaisista puhumattakaan. Korealaisten pitkät takuut houkuttelevat, mutta ajettavuus askarruttaa. Ja mitä Clioon tulee, sehän
on loistava ajettava, hiljainen ja mukava. Vikoja vain on muillekin jakaa.