Osaisiko joku neuvoa, mistä löytäisin -06 Corollan käyttöohjekirjan? Diesel-koneella tuo, mutta taitaa olla sama käyttöohjekirja bensiinivehkeissäkin? Löytyykö netistä materiaalia?
Käyttöohjekirja on hukassa. Nyt on pari ropleemia, joiden selvittämisessä voisi käyttöohjekirjasta olla iloa...
Toyota-liike auttanee asiassa. Eiköhän uusi kirja järjesty ja ainahan voi katsoa toisen Corollan hanskalokerosta kirjaa. Löytyykö naapurustosta tai tuttavalta samanmallista autoa?
Kiitos nopeasta vastauksesta. Toyota-liikkeiden palvelualttiutta voisi tietysti testata. Pistän harkintaan. Ropleemana vaan saattaa olla se, että tänne Latviaan on hankalampi saada palvelua. Latvian maahantuonti on Riikassa, enkä sinne viitsisi täältä länsirannikolta lähteä asioimaan tuon takia (puhelimitse ei kunnollista palvelua saa).
Oikeastaan tässä samalla voisi ehkä esittää pari kysymystä (jos vaikka tietäjiä löytyisi):
(1) Minkälainen on Toyotan systeemi diesel-koneissa jäätymisenestoa silmällä pitäen? (Onko vakiona [diesel-]polttoaineen lämmitys? Mikä olisi fiksuin konsti parantaa pakkasvarmuutta; "webasto"/vastaava vai joku muu? Ropleemana on näiden paikallisten diesel-öljyjen pakkasominaisuudet...)
(2) Minkälainen on vastaavasti jäähdytyssysteemi? (Ropleemana tuossa saattaa olla nestevuoto, sellaista veikkailen. Ilmastointi pukkaa epänormaalin kosteaa ilmaa hyttiin...)
Terveisiä Latviasta - maasta, jossa Audi on nykyään yleisin automerkki ja Toyotat yliarvostettuja.
Käyttöohjekirja varmaan tilattava Toyotalta, mutta noihin ropleemikohtiin voisi kommenttia kyllä kernaasti antaa!
Tuli mieleen, että ehkä käytän jotenkin väärin ilmastointia?? Tai sitten en.
Ikkunoiden sisäpinnat menee pitkälläkin matkalla huuruun, tai oikeastaan nimenomaan pitkässä vedossa maantienopeuksilla. Ongelma on pienimmillään, jos moottori on tyhjäkäynnillä tai matkaaminen on lyhyen matkan kurvailua kaupungilla.
Onko autom.ilmastointi tuossa? Jos on ota automaatti pois päältä ja tuuletus lasille tai lasille/jaloille. Automatiikka työntää melko nopeasti puhalluksen lattialle.
Yksi ongelma voisi olla myös kostea raitisilma suodatin, ota se hetkeksi sisälle kuivumaan, ei ole kuin minutin homma tuossa autossa. Avaat hanskalokeron ja ota yhden ruuvin irti sieltä oikeasta laidasta siistä rajottimelta ja avaat lokeron sillein "yli auki" sitten vedät suodattimen pihalle sieltä mustan kannen alta.
Eihän sisäkierto vaan ole päällä?
Yksi ongelma voisi olla myös kostea raitisilma suodatin, ota se hetkeksi sisälle kuivumaan, ei ole kuin minutin homma tuossa autossa. Avaat hanskalokeron ja ota yhden ruuvin irti sieltä oikeasta laidasta siistä rajottimelta ja avaat lokeron sillein "yli auki" sitten vedät suodattimen pihalle sieltä mustan kannen alta.
Eihän sisäkierto vaan ole päällä?
Automaatti on, muttei päällä. Manuaaliasennossa ja kaikki teho laseille - silleen olen käyttänyt. Järkeni mukaan siitä ei siis pitäisi olla kiinni. Sisäkierto tietysti pois päältä. Tuo kostea raitisilmasuodatin voisi hyvinkin olla se juju. Suurkiitos sen paikantamisavusta! Täytyy mennä testaamaan se!
Minkä takia se suodatin muuten voi kostua? Voisiko siihen vuotaa jostain nestettä. Katsoin tyyppivikalistasta (HS:n sivuilta), että Corollassa on jäähdytin nesteen vuotaminen yleistä. Pissapojan letku taitaa tosin kulkea lähempää tuota suodatinta? Kerrassaan outoa, kun auton sisäilma kostuu niin nopeasti. Kylmemmällä kelillä kaikki ikkunat on aina jäässä lasin sisäpinnasta.
Voi, kunpa olisi käytössä jonkunlainen "räjäytyskuva" tuosta konetilan sisällöstä! (En ole semmoiseen netissä törmännyt, etsinnöistä huolimatta.)
Vielä kun saisi lämmitettyä oikeat paikat diesel-öljyn notkistamiseksi. Akku vetelee kohta viimeisiään, jossei kone seuraavalla yrityksellä inahda! Kahden päivän aikana (viime kerrat päivän lämpimimpään aikaan) olen koittanut saada konetta hereille. HUOM! Edellisellä yrityksellä panin merkille, että kojetaulun hehkutusvalo ei enää virta-avainta kääntäessä syttynyt! Voisiko olla niin, että akku pitäisi jo nyt laittaa vaihtoon? Vai missä on vika?
(Huom! Vaihdoin löpösuodattimen lokakuun lopulla. Pääasiallinen vika vaikuttaisi olevan huonosti pakkasta kestävä löpö. Mutta jotain muutakin lienee.)
Tuo kosteus siihen suodattimeen tulee varmaan syksyllä ilmastoinnin aiheuttamasta kondessi vedestä. Tai en minä varma ole johtuuko tuosta, mutta itsellä corolla teki tuota samaa ja kuivatin suodattimen niin ei huurtunut enää.