Eberspächer-ongelma, ei lähde lämmittämään

10 kommenttia

Moro!

Onko teillä tietoa, mikähän voisi olla vikana kun Focus-dieselissä (2000) Eberspächer ei lähde lämpiämään? Kun koittaa laittaa lämmityksen päälle, rupeaa vain pieni "sähkö"hurina kuulumaan. Lämmitin ei pohise puolenkaan tunnin päästä. Sisätilaan laite kyllä puhaltaa ilmaa, mutta lämpöä se ei tee.
Auton akku on hyvä. Onkohan ongelma nesteen vähäisyydessä vai muualla? Onko muilla ollut samansuuntaisia kokemuksia näitten lämmittimien kanssa?

  
  • Eikös noissa ole jonkin sortin sähköllä toimiva sytytin ja onko se kunnossa?

      
  • eberissä on oma vesipumppu.itsellä oli sama murhe viimetalvena ja vesipumppu oli rikki..

      
  • Unohtui sanoa, että lämmitin lähtee ilmeisesti kyllä päälle kun koneen lyö käyntiin. Ongelma on varmaan jossain piuhoissa.

      
  • Olisiko, että naftapumppu ei lähde pyörimään?

      
  • vika voi olla kytkinkellossa . joudut varmaan käymään huollossa testerillä vika löytyy hetkessä oot jo varmaan käynytkin kun on näin kylmää. :smile:

      
  • Kokeile ladata tuo hyvä akku laturilla ihan täyteen, koska lämmitin kuitenkin käynnistyy auton ollessa käynnissä... kokemusta on uusistakin akuista.

      
  • Kovalla pakkasella -25--30 Webastoni teki tuon saman. Syynä oli lämmittimen naftan siirtopumpun sijainti auton etuosassa. pienitehoinen Pumppu ei noissa lämpötiloissa jaksa imeä paksua "kynttilänpätkää" tankista riittävästi eli nafta on liian paksua viskositeetiltaan. Korjauksena tuohon ongelmaan on siirtää ko. pumppu auton takaosaan polttoaine säiliön yhteyteen. Omassani tuo toimenpide tehdään juuri tänään takuuseen. Minulla Avensiksen -06 Dieselissa teki kovilla pakkasilla viimeviikolla saman että ensin lähti päälle ajastimella ja sitten sammui jonkinajan kuluttua. Onneksi olin itse paikalla ja ihmettelin miksei pöhise. Neljännellä yrityksellä jäi lopulta päälle -28 asteessa. Webasto toimii kyllä virheettä jos panee moottorin käyntiin koska silloin auton oma tehokkaampi pumppu hoitaa aineen polttimelle.
    Mutta ei oikein kuulosta järkevältä täräyttää kolmestakympistä kone käyntiin saadakseen webaston päälle, vai mitä?

      
  • Lainaus:
    28.02.2007 klo 09:39 Disukka kirjoitti
    Webasto toimii kyllä virheettä jos panee moottorin käyntiin koska silloin auton oma tehokkaampi pumppu hoitaa aineen polttimelle.
    Mutta ei oikein kuulosta järkevältä täräyttää kolmestakympistä kone käyntiin saadakseen webaston päälle, vai mitä?


    Aika ihmeellinen letkukytkentä, jos lämmitin saa eri kautta polttoaineen auton ollessa käynnissä ja sammuksissa.
    Voisiko ensimmäisen viestinkirjoittajan tapauksessa olla käynyt niin, että lämmitin on tuuletustoiminnalla. Tällöin laite toimii juuri näin, eli kiertovesipumppu on päällä ja sisäpuhallus päällä, mutta lämmitin ei käynnisty. Itse saan tuon vaihdettua Eberin kaukosäätimestä.
    Yleensähän laite testaa itsensä ennen kuin lämmitin käynnistyy ja vikatilanteessa myöskään sisäpuhallus ei käynnisty.

      
  • Eberspächer ja Webasto polttoainelämmitimet Ardicista puhumattakaan ovat kaikenkaikkiaan epäluotettavia ja kalliita kunnossapidettäviä.

      
  • Ford Transit -02 eberissä sama ongelma kuin nim.disukalla.
    Kun pakkanen menee alle -25, normaali talvilaadun dieseli on liian jähmeää. Transiitissa eberin polttoainelinja liian pientä, on kuulemma huolloissa muutettu suuremmaksi. Lisäksi lämmitin ottaa polttoaineen paluupuolelta ja näitäkin on muutettu suoraan tankista "imeviksi"

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit