Autokorjaamoiden laadusta....

17 kommenttia


Tässä olisi linkki jo muutamassa foorumissa aloittamiini keskusteluihin.Ottakaa kantaa jos jaksatte,jos ette niin sitten ette.Kiitos


http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=80386

  
  • Joskus on käynyt mielessä mitenkähän asiantila (siis yleinen ja tosi huono laatu lähes kaikessa autokorjaamotouhussa) muuttuisi, jos vaatisi kaikki korjaamoiden (ja vak.yhtiöiden) sanomiset kirjallisina. Ja lisää kuvitelmaa että näin alkaisi yhä suureneva määrä asiakkaita vaatimaan, huomaa myös sähköpostin käyttömahdollisuus. Kaikella sanomisella tarkoitan asiaan liittyvää, en esim. päivän toivotuksia tms.

      
  • Tuon takia minä yleensä otan vahingon rahana, siis syylliseltä jos päästään sopimukseen. Korjaan sitten itse. Vakuutusytiöiden korvaukset on "sieltä itsestään"! Kerran vein korjaukseen merkkikorjaamoon, meinasivat maksattaa mulla kun vakuutusyhtiö ei ollut ilmoittanut vaikka lupasi! Jouduin odottaan melkein tunnin ennenkuin asia selvis! Työ oli kyllä ensiluokkaista, oli korjattu jopa ylimääräistä! :smile: Syynä kait kun luulivat, että "rokottavat" minua? :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    20.08.2005 klo 00:48 JOXA kirjoitti
    Tuon takia minä yleensä otan vahingon rahana, siis syylliseltä jos päästään sopimukseen. Korjaan sitten itse. Vakuutusytiöiden korvaukset on "sieltä itsestään"! Kerran vein korjaukseen merkkikorjaamoon, meinasivat maksattaa mulla kun vakuutusyhtiö ei ollut ilmoittanut vaikka lupasi! Jouduin odottaan melkein tunnin ennenkuin asia selvis! Työ oli kyllä ensiluokkaista, oli korjattu jopa ylimääräistä! :smile: Syynä kait kun luulivat, että "rokottavat" minua? :sunglasses:


    Kyllähän tuo hyvä systeemi muuten olisi,mutta kokonaisvaltasta kustannusarviota hirmu vaikea tehdä paikanpäällä.Sekös sitten syö miestä kun löytyy remontin edetessä joitakin yllätyksiä,esim parinsadan euron sellaisia.Hirmu vaikea enään siinä tilanteessa alkaa rahaa kinuamaan mistään,jää oman kukkaron varaan sekin remontti ja yllätykset.Siksi minä toimin näin kun kyseisessä tilanteessa toimin.Vastuu on aivan jollain muulla kuin itsellään ja näinollen oma kukkaro ainakin pääpiirteittäin turvassa.Tosin täysin varmaa ja vaivatonta keinoa ei liene olemassakaan,kun puhutaan omasta autosta.melko vaikeaksihan nämä kaikki nykyään on mennyt,ikäväkyllä...

      
  • Jos rahana ottaa, niin pitää olla täysin varma vaurioista! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    20.08.2005 klo 22:59 JOXA kirjoitti
    Jos rahana ottaa, niin pitää olla täysin varma vaurioista! :sunglasses:


    Se on kyllä totta,mutta onko se aina täysin mahdollista???Ei,ikäväkyllä.Siinä ottaa tietoisen riskin,tai sitten pitää ottaa varmanpäälle se korvaus.Tosin maksumies ei aina välttämättä osaa ajatella asiaa niin.Näissä tapauksissa vieritän vastuun mielelläni jollekkin muulle taholla.Aikaahan tässä tosin näyttää tuhraantuvan,mutta minkäs teet.Kyllä yksittäinen autoilia on aika pieni näiden isojen yritysten pyörityksessä...

      
  • Jos korvauksen ottaa rahana, niin summa on pienempi kuin vastaavan korjauksen arvo liikkeessä. Vakuutusyhtiöillä on tässä joku vähennyskerroin.

      
  • Lainaus:
    22.08.2005 klo 08:29 Niilonpoika kirjoitti
    Jos korvauksen ottaa rahana, niin summa on pienempi kuin vastaavan korjauksen arvo liikkeessä. Vakuutusyhtiöillä on tässä joku vähennyskerroin.


    Kyselin erään vahingon yhteydessä mistä kertakorvaus muodostuu.Vastaus oli että lasketaan käytettäväksi B osia (käytettyjä) ja itsetehtynä tuntikorvaus halvempi kuin teetettynä.Totta kyllä ja ihan järkeen käypä laskentamalli.Mutta minkä ihmeen takia tämäkin pitää laskea räikeästi alakanttiin???Juuri tämän kyseisen vahingon kohdalla mainitsi kertakorvauksen suuruudesta,että se saattaa riittää nipin napin maalaukseen.Kaikki muu olisi jäänyt omalta osalta talkoo hommiksi.Tämä ei mielestäni ole ihan oikea asenne.Mikäli vahinkotarkastaja tituleeraa itseään kyseisellä nimikkeellä,pitäisi minun mielstä vahinko kokonaisuudessa tarkastaa ja saattaa näin mahdollinen kertakorvaus asialliselle tasolle.Edes sellaiselle tasolle jolla edes teoriassa olisi mahdollinen vahinko korjattavissa.

      
  • Jos rahana ottaa, niin korjaus pitää tehdä itse, ei auta tunteja laskea, pitää ajatella puhtaasti harrastuksena! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    22.08.2005 klo 22:59 JOXA kirjoitti
    Jos rahana ottaa, niin korjaus pitää tehdä itse, ei auta tunteja laskea, pitää ajatella puhtaasti harrastuksena! :sunglasses:


    Harraste pelejähän nämä kaikki vanhemmat kärryt enempi tai vähempi on ja sillä linjalla harrastelenkin.Pointti tässä kuitenkin on se kusettaminen mitä kyseiset yhtiöt melko sujuvasti harrastaa.Kyllä jos vanhalla ooppelilla ajelee,niin on enempi kun totuttava p*skaamaan kätensä tuon tuostakin.Ja kivaahan tuo on,minä ainakin tykkään harrastella.Toisten sotkujen ja kolhujen suhteen onkin sitten hieman eri ääni kellossa.Ymmärsin kyllä sanomasi ja olen täysin samaa mieltä kanssasi,kunhan ne kertakorvaukset kattaisi edes varaosat ja tarvikkeet,ei näillä tilejä tehdä vaikka sattuisi useemminkin.Ikävä kyllä,kun tuntuu jo ihan työstä käyvän tämäkin vääntö. :tongue: :tongue: :tongue: :tongue:

      
  • :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

    KÄYKÄÄPÄS TAAS TUTUSTUMASSA AIHEESEEN,NYT LISÄTIETOA JA JOPA KUVIA

    :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

      
  • Jälleen uusia juonenkäänteitä,lukaskaapa jos jaksatte....

      
  • Minä vein pari vuotta sitten Opelin takuuhuoltoon opelipajalle, särkivät sen siellä niin hyvin, että oli pakko vaihtaa pois! Sen jälkeen kaikki tehdään omassa tallissa kuten ennen tuota "ammattilaisten" käsittelyä, tulee liian kalliiksi nuo ammattilaiset! :sunglasses:

      
  • Ei mielestäni näissä korjaamoiden haukkumisissa tarvi jättää kohdetta nimeämättä! On meille kaikille hyödyksi jos kohelit tunnetaan jo etukäteen.
    Täällä meillä testasi muistaakseni TV3 korjaamoita TM:n tyyliin ja yksi pahimmista tunareista oli Ford korjaamo Norrtäljessä.Saivat katsastustarkastuksen yhteydessä rikottua ,olisko ollu Fiesta ,jarrut melko täydellisesti, mm oli jarrupala saatu katkaistua ja jarrulevy kieroksi.Ikävä kyllä ei ohjelmasarjalle ole tullut jatkoa,syytä en tiedä.
    Täkäläinen moottoriliittokin testasi korjaamoita joitakin vuosia sitten mutta heidän tapansa esittää tulokset prosentteina (esim 95% ei huomannut ratin puuttumista) ei yksilöinyt tunareita eikä juuri lukijoitakaan kiinnostanut.Huonoja korjaamoja kai ei uskallettu nimellä mainita.
    Mutta meitähän se ei estä;tässä on yksi korjaamo missä minä olen saanut loistavaa palvelua, jopa viikonloppuna,Levorannan autoliike Vammalassa.Osaa ainakin Fordit ja ehkä muitakin merkkejä.

      
  • Länsi-Auton huolto (Varisto) on ammattitaidoton ja kallis paikka! Kävin aikoinaan ns katsastushuollossa Länsi-Autossa ennen katsastusta.
    Sitten katsastustarkastaja hikoili että tämä Länsi-Auton tekemä huolto on täys susi ja eikun takaisin Lansi-Autoon huoltoon! He valittelivat valohoidon laatua ja laskuttivat vielä omista virheistään rasvaisesti josta olin tosi pitkin hampain valmis maksamaan vain puolet johon huoltomyyjä sanoi: No okei, kun näki naamanväristäni että kohta toi poksahtaa. Vasta Euromaster sai jarrulevyt ja palat vaihdettua oikein ja vielä edullisesti. Euromaster pyysi minua tekemään reklamaation Länsi-Auton huijauksesta, mutten sitten jaksanut eikä ollut aikaakaan silloin moiseen harrastukseen... Jos Länsi-Auton huoltotyönlaatu on timbuktusta niin varaosatkin maksaa: yksi koristelista Vectran oveen maksaa 39 euroa. Jouduin myös vaihtamaan katalysaattorin: Länsi-Auto olisi veloittanut 1000 euroa katalysaattorin vaihdosta, mutta onneksi vaihdatin katalysaattorin työpaikkani vieressä sijaitsevalla Euromasterissa, koska siinä operaation maksoi 339 euroa! JA KYSEESSÄ OLI PRIKULLEEN SAMA VARAOSA! Ei perhana, minä opin vähemmälläkin! Onneksi hommasin toisen auton ja odottelen mielenkiinnolla mitä Veho keksii....

    Miksi meitä autoilioita huijataan niin paljon, kun autoilu Suomessa on muutenkin maailman kalleinta???

    [Autogaattori muokkasi tätä viestiä 21.10.2005 klo 13:55]
      
  • Autogaattori ja muut tyytymättömät.
    Suurimman palveluksen näille huijareille teette, kun ette jaksa oikeuksianne puolustaa.Kyllä siitä vähitellen työnjälki ja palvelu paranis kun panisitte kovan kovaa vastaan ja onhan kuluttaja-asiamieskin olemassa.
    Omalta kohdaltani on esimerkki täältä Tukholmasta:Takajarrupalat Maanantaistani (Mondeo) loppui vähän yllättäen ja soittelu sinne sun tänne (oli vielä lomakausikin) antoi tulokseksi että halvin paikka vaihtoon olisi merkkikorjaamo kaupungin pohjoispuolella,jossa homma luvattiin hoitaa odottaessa ja hintaan SEK 1 040,-
    Heti työtä tehtäessä huomautin asentajalle että jarrupaloissa pitää olla kulumisvaroittimet koska hän jätti ao. liittimet kytkemättä.Eli oli väärän tyyppiset palat asennuksessa, oikeita paloja ei siihen hätään ollut saatavilla joten sanoin loman jälkeen palaavani asiaan.
    Lasku työstä oli SEK 1 440,- jota tietysti kieltäydyin maksamasta aikaisemmin saamaani hintaan vedoten.Tähän yritti työnvastaanottaja sanoa että olivat antaneet vahingossa väärän hinnan johon totesin että väärä hintatieto ei voi olla minun vahinkoni jne. lopputulos oli että maksoin alkuperäisen hinnan.
    Lomareissuni jälkeen palasin korjaamolle ja tein väärän tyyppisistä jarrupaloista valituksen ja kovan riitelyn jälkeen sain oikeat jarrupalat asennetuksi maksamalla erotuksen jarrupaloissa.
    Lujille otti, mutta olen aika pahansisuinen tarvittaessa ja moottoriliiton jäsenyyskin auttaa paljon.

      
  • Joskus auttaa kun puhuu ISOLLA ÄÄNELLÄ kun on paljon muita asiakkaita! :sunglasses:

      
  • Eikä pidä ihmetellä sitäkään että kyseisellä korjaamolla melkein juoksivat karkuun kun kävin siellä muutama päivä sitten enemmin aikaa tappaakseni,kun naapurissa oleva halpahalli ei vielä ollut auki.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit