Miksi Matkailuauto/vaunu usein peitetään?

2 kommenttia

Itse olen karavaanarina ollut jo vuosia. Usein näkee että auton/vaunun päälle on rakennettu monenlaista "Pressu viritelmää", kun sitä ei käytetä.

Minulla on vanhempi auto ja se on tehty sillain, että sen voi jättää vesisateeseen ulos ja ei se kastu rakenteista.

Johtuuko tällainen suojaus jostain 70-luvulta, vai mistä lienee kysymys?

Itse pidän caravan toiminnasta, on niin helppoa kun menee leirintä alueelle ja ei tarvi aina mennä samaan paikkaan kuin mökillä ja remontit voi unohtaa. Perille mentyään ei muuta kuin sähköpistoke paikalleen ja markiisi ja kalusteet ulos ja grillaamaan ja saunomaan ja uimaan (kesäll&#228:wink:.Talvella on kiva käydä Rukalla on auto rinteiden vieressä

Onko sinulla kokemuksia caravan-matkailusta ja mitä pidät siitä. Ja osaatko sanoa miksi niitä katoksia tehdään?

  
  • Ajetaanhan henkilöautokin katokseen ettei tarvitse talvella pyyhkiä lumia ja rapata jäätä ikkunoista. Kuvittelisin, että kesällä katos on suojana puista tippuvista lehdistä ja neulasista?



    Karavaanari toimintahan on hyvin pitkälle makuasia. Itselläni ei ole kumpaakaan. Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään sitä vastaan ja ymmärrän, että jotkut sosiaaliset ihmiset tykkäävät "mökkeillä" toisten kanssa vieri vieressä.



    Matkailuautossa on varmasti oma viehätyksenä ja itsekin voisin lähteä pitkälle Euroopan matkalle, mutta suomalaisissa leirintäalueissa en näe niin paljoa hohtoa, että niissä viitsisin asustella. Toisaalta tavallisella kuolevaisella kesäloma on sen verran lyhyt ettei matkailuauton omistamisessa taida olla taloudellisestikaan kovin kannattavaa. Samalla rahalla voi lentää Eurooppaan, vuokrata auton ja majoittua majataloihin, mökkeihin tai hotelleihin.



    Ja onhan se kesämökkikin aina valmiina. Sama milloin sen saunan laittaa lämpenemään ja alkaa grillata.

      
  • kellastuu kevät/kesäauringossa ellei ole katoksessa, kumilistat rispaantuu ruman näköisiksi. kaupungin pöly ei tartu niin paljoa pressutallissa, saahan sen siitäkin tulille heti...

    tietysti jos on vanhempi auto tai joku muu kuin valkoinen väri, niin varmaan kestää aurinkoa paremmin. hymer exis-i 512 pearl-white.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit