Äänieristäminen

33 kommenttia
2»
  • Lainaus:
    06.09.2007 klo 23:27 Merikoinen kirjoitti
    Esim. noisekillerin mainosteksteissä hehkutetaan mullistavaa toimintatapaa jossa 'äänienergia muutetaan lämmöksi' levyn sisällä. Tällä harhaanjohdetaan kuluttaja luulemaan että tavallinen vaimennusmatto toimisi jollain muulla lailla.


    Eli NoiseKilleristä vänkäät vieläkin. Enkö jo useamman kerran kertonut, ettei tämä mömmö enää ole sen nimensä arvoinen. Mömmö oli aiemmin ihan ok tavaraa kun vertasi silloisiin muihin mömmöihin, mutta nykyisin sen koostumus on ihan erilainen ja käytännössä se on täysin turhaa mömmöä. NoiseKilleristä pitäisi tehdä todella paksu kerros jotta se eristäisi edes 1dB:n, mutta käytännössä sen juokseva koostumus tekee tästä mahdotonta useammallakin käsittelyllä. Tuolla käsittely on siis työlästä, kallista ja lopputulos on todella huono. On tosiaan harmi että mainostavat sitä edelleen samalla sloganilla mitä aiemmin kun se oikeasti toimi, mutta miten tämä tekee muista toimivista mömmöistä 'syyllisiä' samaan? Sinähän kokoajan niputat kaikki erikoismassat samaan kategoriaan?

      
  • Halvemman luokan autot ovat yleensä takapäästä heikosti äänieristetty. Sieltä saa aluksi helpoiten tuloksia,mutta ei saata kuulua etupenkille asti.



    Itse olen eristänyt bitumimatolla ja päälle pehmeää metrimattoa, jolla olen saanut paremman tuloksen kuin foliopinnoitetulla matolla.



    Useimmat haluavat poistaa rengasmelua ja parhaiten se onnistuu raskasmatolla tai vaikka sellaisella kalliilla äänieristysmassalla. ÄÄnimaailmaa saa muokattua miellyttäväksi pehmeällä matolla, pari kerrosta päällekkäin antaa paremman tuloksen.



    Ei muuta kuin kokeilemaan. Huomatkaa, että rakenteen pitää hengittää. Vesi saattaa päästä kuitenkin joskus rakenteiden väliin.



    Kovan työn jälkeen pari kolme desibeliä voi lähteä pois...

      
  • onko kellään tietoa mistä sais halvalla ja suhteellisen paljon raskasmattoa (ns. bitumimatto) koko auton äänieristystä varten??

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit