Kolina-Volvo

3 kommenttia

Ostin toukokuussa 2005 uuden Volvo v70 D5, jo uutena takapäästä alkoi kuulua KOVAA kolinaa, jota ei ole saatu poistettua useista yrityksistä huolimatta. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa. (takana on automaattinen tason säätö "Nivo-mat")

  
  • HEi

    Kannattanee kysyä nettiosoitteesta http://www.volvolandia.com josko siellä joku tietäisi.

    tv Pena

      
  • Vie ne kaljakorit pullopalautukseen, niin kolinat vähenee!
    :smile: :smile: :smile:

    Kaverin S60 Volvossa oli isakrivaivoja ja on myös nuo vakaajatankojen pystytuet olleet kuluvaa tavaraa.

    Jotain sieltä alta on irti, jos se kerran uudesta asti on kolissut.

    Onnistuuko kolisuttamaan auton olleessa paikoillaan?

    Vie sinne takuuhuoltoon ja anna kärry huollon johtajalle ja sano, että lainaa sinulle samanalaisen siksi aikaa, kunnes kolinat on saatu pois.

      
  • Itsellänikin on V70 D5 automaatti nivomateilla vm -04. Takana on jo 100 tkm. Mitään kolinoita ei tässä autossa ole ollut, mutta saatan saada sen selville piakkoin. Volvoja minulla on ollut sen verran monta, että rakenteet on tulleet selviksi. Paras oli vm -91 740 farkku TD automaatti kaikilla herkuilla. Myin sen vuonna 2002 915 tkm ajettuna ja sain 6000 euroa. Loistoauto vielä silloinkin. Uusi omistaja sai rattijuopon päällensä risteyksessä ja se siitä sitten, mittarissa 988000 km. Mutta niihin kolinoihin. Joko iskareissa on jo uutena ollut jokin jäykkyyttä aiheuttava vika, joka on saanut iskarin yläkiinnityksen kumihelan vulkanoinnin pettämään tai sen helan vulkanointi on jo alkujaan ollut viallinen. Kun vulkanointi pettää, pääsee iskarin yläkiinnitys elämään saaden aikaan kolinaa. Olen sellaisen ongelman kanssa taistellut minäkin. Tämä hela on toisaalta kiinni korissa kahdella pultilla. On toki mahdollista, ettei hela ole riittävän tiukalla, vaan pääsee vähän liikkumaan. Nivomat-iskarit ovat tavattoman hyvät ja jäykät iskarit. Olen juuri ostanut Volvon oman madallussarjan ja siinä tulee uudet nivomatit. Maavara putoaa vain 1,5 cm, mutta ajoltaan auto muuttuu suorastaan upeaksi. Voin suositella. Asennus on viikon päästä. Vanhat olen jo myynyt ja saan niistä 300 euroa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit