Autoalan kirjallisuus

4 kommenttia

Hei kaikki autotekniikasta kiinnostuneet!

Autotekniikka kehittyy huiman nopeasti, eikä kehitysvauhti näytä edes hidastuvan.

Nyt on saatavissa nykyisestä autotekniikasta kertova kirja, eli oletteko tutustuneet uuteen henkilöautojen kori- ja alustaelektroniikka kirjaan?

Kirjassa käsitellään autojen turvalaitteita, ajonestojärjestelmiä, abs-rakenteita ja ajonvakautusta. Mukana olevasta linkistä saa lisätietoa ko. opuksesta.
http://www.wsoy.fi/oppi/index.jsp?l=AMP&c=amtuote&aine=59&isbn=951-0-27000-8

Terveisin
Kirjailija
Timo Kangastupa
PS. lukekaa ko. kirja ja kommentoikaa

  
  • Mikä ettei tuommoinen kirja voisi joku päivä löytyä kirjahyllystäni. Paljon olen itse vuosien aikana käteni sotkenut öljyyn ja rasvaan. Elektroniikka on autotekniikan laji jonka vähiten osaan, tuskin tässä iässä enää tulee siihen ihmeemmin tutustuttua. Jätän suosiolla mahdolliset tulevat viat huollon tehtäväksi. Onneksi ei vikoja ole eteeni tullut. Hyvä, että tällainen kirja on olemassa, nuoremmalle sukupolvelle siitä on varmasti hyötyä. Minä odotan aikaa, jolloin autoni ottaa itse yhteyttä internetin kautta huoltoon, ja OK:den jälkeen auton keskustietokone vastaanottaa uusimman päivityspaketin, asentaa sen, ja tililtä häipyy sovittu rahamäärä.

    Sitten ajan venerantaan, väännän wanhan puufiskarini 2-syl. Wickströmin käyntiin, putputan läheiselle lahdelle ongelle. 2 kaljaa on mukana jonka lasken pienellä teräsverkkokassilla mereen viilenemään. Saatan otta tirsatkin siinä.

      
  • Hei,

    "Minä odotan aikaa, jolloin autoni ottaa itse yhteyttä internetin kautta huoltoon, ja OK:den jälkeen auton keskustietokone vastaanottaa uusimman päivityspaketin, asentaa sen, ja tililtä häipyy sovittu rahamäärä".

    Odota muutama vuosi, niin saat toivomasi. Tosin esim. öljyt pitää silti vaihtaa ja tehdä muut mekaaniset tarkastukset huollossa.

    t. timo :wink:

      
  • Lainaus:
    02.11.2005 klo 17:01 Samuli1000 kirjoitti
    Hei,

    "Minä odotan aikaa, jolloin autoni ottaa itse yhteyttä internetin kautta huoltoon, ja OK:den jälkeen auton keskustietokone vastaanottaa uusimman päivityspaketin, asentaa sen, ja tililtä häipyy sovittu rahamäärä".

    Odota muutama vuosi, niin saat toivomasi. Tosin esim. öljyt pitää silti vaihtaa ja tehdä muut mekaaniset tarkastukset huollossa.

    t. timo :wink:


    Tiedä sitten öljynvaihtotarpeesta. Jos VAG-konsernin "mullistava ajattelu" yleistyy, niin autojen öljyjä ei vaihdeta, sitä vaan lisätään. Öljyt "vaihtuvat" automaattisesti 20 tkm:n välein... :tongue:

    t. nim. VW-autoilija

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 02.11.2005 klo 18:21]
      
  • Hei,
    Kori-ja alustaelektroniikkakirjaa on saatavana verkkokaupausta sähköisessä muodossa. Kirjan voi ladata omalle koneelle pdf:nä

    Alla linkki:
    http://bookstore.ellibs.com/bookstore_main.php?_class=basic& _id_hyperbook=8293

    t. timo


      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit