Peruutustutka kokemukset?

11 kommenttia

Onko hyviä/huonoja kokemuksia. Itse olen ajatellut ottaa tilauksessa olevaan tila-autooni semmoisen, mutta epäilyttää kuitenkin hieman toimiiko hyvin. Koska mm. farmari- ,tila-, ja pakettiautoissa tuppaa toi kura ja talvella lumi kasautumaan peräpäähän niin vieläkö ne anturit tunnistaa sen takanatulevan esteen. Ja onko käytännössä muuten ollut helpottava laite. Ja onko se piippaus ääni loppujenlopuksi vain häiritsevä.

  
  • Ota ihmeessä, kyllä ne toimii vaikka vähän lunta ja rapaakin on päällä, onhan sitä muuallakin kuin Suomessa. Kädellä kun pyyhkäisee suurimmat lumipaskat pois ennenkuin lähtee liikkeelle aamulla sensorien päältä niin vot. Yksikin kolhu taskuparkkiin väännettäessä jos välttyy niin hinta on siinä, helpottaa oikeasti todella paljon varsinkin isoissa autoissa esin Coupet joissa ei sinne taakse niin kauheen hyvin näe.

    Joissakin merkeissä saa eteen/taakse valittua erikseen, kannattaa ottaa molemmat. Omassa toimii äänellä ja valoilla ja kyllä se huomaa ohkasetkin rautapylväät ennenkuin rutisee.

      
  • Jees, kyllä se varmaan sitten hyvä olis ja mennee lisävarustelistalle. :smile:

      
  • Kyllä se hyvä ja suositeltava laite on, itsellä oli edellisessä autossa ja nykyisessä taas ei ja kun siihen tottui, niin hölmöltä tuntuu nykyään olla ilman.. Itsellä oli pelkästään hyviä kokemuksia ja laite toimi edessä ja takana kuin ajatus.

      
  • Mitä maksaa yleensä lisävarusteena? :confused:

      
  • Positiivisia kokemuksia minullakin on. Vetokoukun kanssa saattaa tulla ongelmia, mutta itse laitoin kytkimen, jolla saa koko järjestelmän pois käytöstä. Omassa oli myös häiritsevän kova ääni, mutta senkin sain helposti vaimennettua. Suurin haitta laitteessa on tähän saakka ollut se, että kaveriporukassa on alettu epäillä ajotaitoa, koska tuollaisia apuja tarvitaan. Perusteluksi on kuitenkin riittänyt se, että tyttöystävän takia sen laitoin. Eikä se ihan valetta olekaan, koska parissa vuodessa edelliseen autooni tuli muutama kolhu kyseisen henkilön toimesta. Yhden tutkan hinnan edestä niitä tuli muuten korjailtua.

    Kokemukseni tutkasta ovat vasta aivan tuoreita, joten kestävyydestä tai muista pidemmällä ajalla esiintulevista ominaisuuksista en osaa sanoa. Talvi meni hyvin, tosin joskus laite piippaili omia aikojaan. Ehkä se luuli jotain pieniäkin lumikokkareita esteiksi. Mutu-pohjalta arvelen, että kuraiset anturit antavat herkemmin vääriä hälytyksiä. Ongelmaa ei kuitenkaan asiasta muodostunut.

      
  • Hinnoista vielä. Mazdalla pyydetään noin 550 e. Eiköhän ne siinä suuruusluokassa liiku muillakin.
    http://www.mazda.fi/index.cfm?fuseaction=pages.showpage&pageid=248&siteID=101&pl=248,167,122,116,63

      

  • Laitatin a3 peruutustutkan viime viikolla ja jouduin maksaa 400€ .Ei mikää paha hinta ja sen takia otin .Laite makso 235€ tarjouksaessa .Asennuksessa tapahtu moka ja sain hyvitystä ....... :confused:

      
  • Mulla ne oli alkuperäisenä lisävarusteena, jolloin niiden poiskytkennälle oli oma nappi. Itse asiassa yksi ongelma noissa oli. Takana toimi hyvin, mutta eteen lensi ilmeisesti nasta yhteen anturiin ja se joskus harvoin piippaili omia aikojaan.

    5-sarjan uudessa bemarissa on muuten selkein systeemi mitä olen nähnyt, siinä ruudulle tulee auton kuva ja siitä näkyy tarkalleen missä päin este on. Todella havainnollinen systeemi.

      
  • Eikös Primerassa ole vastaava kamerasysteemi? Epäilen kuitenkin, että kura haittaa sen toimintaa perinteistä tutkaa enemmän.

      
  • Kaupungeissa se on varmasti hintansa väärti. Ei kovinkaan pahan hintaisia. :smile:

      
  • Ota ihmeessä!
    Isälläni on Citroën C5 Berline ja auto on kankea kokoisekseen.Kyllä taskuparkeeraus on helppo kaupungissa kun on tutka :smile:
    Ääneen muuten tottuu kuukauden sisällä.

    [Felmu muokkasi tätä viestiä 07.12.2004 klo 16:36]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit