OPEL

7 kommenttia

Älkää vain ihmeessä ostako Opelia,joka on 90-luvun vaihteesta.
Siinä autossa toteutuu murphyn lait toiseen potenssiin.Ei löydy osaa,jossa ei olisi vikaa,ja merkkiliikkeiden remontit ovat kalliita,ja nyrkkipajat eivät osaa.
Tarkoitan näitä ensimäisiä ruiskumoottoreita.
Maalikin on varsinainen ruostesyötti!

  
  • Jaa.a... Mitenkähän tuo liene?
    Edellinen auto oli -90 Vectra 1.6i 3v ja remonttikustannukset oli kokonaiset 30€!!!!
    Ruotevikaa siinä oli mut ei koskaan pompannut katsastuksesta ruosteen eikä muunkaan vian takia koska vikoja ei ollut!
    Älä yleistä asioita!
    :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    04.11.2005 klo 13:00 jr-90 kirjoitti
    Älkää vain ihmeessä ostako Opelia,joka on 90-luvun vaihteesta.
    Siinä autossa toteutuu murphyn lait toiseen potenssiin.Ei löydy osaa,jossa ei olisi vikaa,ja merkkiliikkeiden remontit ovat kalliita,ja nyrkkipajat eivät osaa.
    Tarkoitan näitä ensimäisiä ruiskumoottoreita.
    Maalikin on varsinainen ruostesyötti!


    Puheissasi ei ole juuri perää. Itsellä kun sattuu olemaan vankka kokemus juuri kyseisistä ja vanhemmistakin Ooppeleista. Tekniikka on kestävää ja helposti korjattavaa. Varaosia saa vaikka R-kioskilta ja halvalla. Tuon ajan Boschilaiset ruiskut on todella yksinkertaisia ja helppo itsekkin korjata, jos todella tulee tarve. Itsellä kolmesta ruiskumoottorista kokemusta, kaikilla ajettu yli 300tkm. Kahdessa ei mitään vikaa, yhdestä alkoi ilmamäärämittari katkomaan ja siinä jouduin neulaa siirtämään eri uralle ja taas pelitti. Merkkiliike on kaikilla kallein, mutta eihän sinne noin vanhaa autoa kannata viedäkkään. Nyrkkipajat osaa varmasti ja jos ei osaa, niin ei ne sitten osaa korjata mitään muutakaan autoa sillä BOSCH on lukemattoman muunkin automerkin alihankkija.

    Ruoste on tuonajan Ooppeleissa kaikkein pahin vitsaus, sitä en kiellä ja valokaarta olen joutunut itsekkin pirsseilleni näyttämään.

      
  • Ei oo laki onneks toteutunu vielä meikäläisen kohdalla... Lokasuojan kaaret tosin jouduin taakse laittamaan ja ABS-tunnistimen vaihtamaan, mutta muuten ei kun bensaa tankkiin ja baanalle!

      
  • Mulla ikävä kyllä toteutu! :cry: 3tkm vaihdosta jakohihna petti, tai oikeastaan kait kiristäjän pultti (?) ainakin opelikorjaamon mukaan, venat solmulle ja kansi koneistukseen. Tuosta n. 300km vena tipahti pytyn päälle ja taas opelikorjaamoon. Sieltä vaihtoon suoraan, siis opeli eri merkkiin! :sunglasses: Tuo oli kyllä vm -93. Mutta mitä pienistä, varsinkaan jos ei oo omia! :sunglasses:

    [JOXA muokkasi tätä viestiä 07.11.2005 klo 23:59]
      
  • Mites tossa on takuun laita jos heti hihnanvaihdon jälestä kajahtaa? Opelin varaosillahan on tänä päivänä 2 vuoden takuu, mut miten muut moottorin vauriot korvataan? (jos korvataan???)

      
  • Takuuseen meni molemmat rempat mutta oli kyllä tarkoitus ajella työajoja pajalla seisottamisen sijasta. Joten minulta loppui "usko". Käytin lisäksi tuossa välillä pajalla kun olivat jättäneet yhden nesteletkun löysälle eli 3 kertaa pajalla tuon takia lyhyessä ajassa! :innocent: Vaihdatin hihnan opelipajalla nimenomaan tuon pelon vuoksi ennenkuin ostin sen käytettynä, muuten olisin itse vaihtanut. :sunglasses:

      
  • Jos nokkaremmi kestää 3tkm, niin kyllä siinä on silloin vika jossain muussa kuin autossa. Jos sen remmin vetää liian kinteälle tai tyrii jotain muuta asennuksessa, niin voi se katketa muissakin merkeissä ja samanlailla siellä venttiilit moikkailee mäntiä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit