Oletko "Volvo kateellinen"

79 kommenttia
«13

Työkaverit usein sen ilmaisevat kahvipöydässä, miksihän ko-merkkiä niin moni haukkuu.

Ei ole kauan, kun TM testasi isot "premium autot" ja Volvo "pesi" siinä, Audit, Bemarit, Mersut ja Lexsuksen.

Itsellä on kokemusta Volvosta useammanvuoden ajalta ja voin sanoa, parempaa autoa saa hakea, joka myös toimii -40 asteen pakkasessa, kun se on suunniteltu ja tehty pohjolan oloihin.

Itse en nyt aja Volvolla, vaikka alla on "ns premium-merkki", vaikuttaa siltä, että merkkiä haukkuvat eniten ne, joilla siihen ei ole varaa, vaan he joutuvat ajamaan "autonkorvikkeella".

Johtuuko se "Volvo kateus", kateudesta Ruotsalaisia kohtaan, jotka ovat aina parempia, Autonteossa,Euroviisuissa, Jääkiekossa ja muussa elintasossa.

Onko sinulla kokemuksia, Volvosta ja mitä mieltä olet "Volvo kateudesta"?

  
  • Volvo kateellinen ? Miksi pitäisi olla kateellinen autosta, jonka voisi vain mennä ja ostaa kaupasta, jos niin haluaisi ? En vaan näe syytä siihen....

      
  • Uuden V70 tai S80 hankkiminen voisi olla jopa todennäköinen vaihtoehto, jos jostain syystä haluaisin etuvetoisen auton. Muu mallisto ei kyllä iske ei niin yhtään. Volvo on keskimääräistä parempi auto ja kateellisia on muutenkin aina teki niin tai näin. Volvokeskustelut etenkin tällä palstalla on kyllä sitä itseään. Kalliimmissa autoissa Volvo ja Audi on se taistelupari vetotavasta johtuen ja näistä kahdesta ostaisin Volvon S80/V70 vs A6(jonka uusin malli vaikuttaa tosin sekin kilpailukykyiseltä, kokemusta siitä ei luonnollisestikaan ole).

      
  • rs2300:

    Johtuuko se "Volvo kateus", kateudesta Ruotsalaisia kohtaan, jotka ovat aina parempia, Autonteossa,Euroviisuissa, Jääkiekossa ja muussa elintasossa.
    Onko sinulla kokemuksia, Volvosta ja mitä mieltä olet "Volvo kateudesta"?


    Ruotsalaiset ovat parempia myös monikulttuurisuudessa ja nauttivat nyt sen rikkaudesta.



    Itselläni Volvo-kokemukset rajoittuvat Sony PSP:n Gran Turismo -peliin. Siinä on Volvo 240 farmari vuodelta tuhatyhdeksänsataakahdeksankymmentäkahdeksan. Ei siinä kovin paljon tehoa ole, mutta positiivisena asiana on erittäin hyvä kääntyvyys. Eikä se myöskään spinnaa racing-renkailla johtuen juuri tehonpuutteesta.



    Kyllä Volvoon on varaa kenellä tahansa, kenellä nyt ylipäätään on autoon varaa. Esim. http://www.nettiauto.com/volvo/850/3701313

    Siitä hyvä Volvo alle tonnilla! Ja on sitä reemiumiakin vaikka muille jakaa!

      
  • Ja jos on luottotiedot kunnossa, niin ei tarvitse tyytyä edes tonnin volvoon, ihan uusiakin saa käsittääkseni muutaman tonnin käsirahalla jos katsoo uuden auton yleensäkin järkeväksi sijoitukseksi. Jota se ei kylläkään ole..... :sunglasses:

      
  • Vackraste:

    Kalliimmissa autoissa Volvo ja Audi on se taistelupari vetotavasta johtuen ja näistä kahdesta ostaisin Volvon S80/V70 vs A6(jonka uusin malli vaikuttaa tosin sekin kilpailukykyiseltä, kokemusta siitä ei luonnollisestikaan ole).




    Joillekin auto on muutakin kuin vetotapa. Itse katson kokonaisuutta, en vetotapaa. Viimeksi kun Volvon omistin, niin myös takavetoisia oli ehdokaslistalla. Vaan jokainen tavallaan.



    Viestin avaajalle sanoisin, että älä provosoi.

      
  • Viime vuosituhannella oli Volvo aina yhtenä vaihtoehtona kun vaihdoin autoa. Volvo putosi aina epätaloudellisten moottoreiden takia pois.



    Nythän tilanne Volvolla on paljon parempi moottoreidenkin osalta. Muutenhan Volvo on aina ollut hyvä auto.

      
  • Volvot ovat oikeinkin hyviä autoja mutta se imago...



    Jossain kirjoitettiin silleesti että Volvon stereotyyppinen kuski on espoolainen rivitaloisä, joka kuvittelee, että kun alla on turvallinen auto, voi liikenteessä käyttäytyä miten vaan - itselle kun ei käy kuinkaan.



    Onneksi on mahdollista valita myös toisin :smile:

      
  • Volvo on päässyt aina loppumetreille saakka kun olen uutta autoa itselleni valinnut. Mutta se jokin on siitä kuitenkin puuttunut kun en ole koskaan siihen päätynyt. Se ei kuitenkaan estä sanomasta; Volvo on hyvä auto ja automaailma olisi huomattavasti köyhempi ilman Volvoa. Toivotaan että merkki pysyy myös omanlaisenaan jatkossakin vaikka ei minun suosikiksi ole päässytkään.



    Provoilua harrastaa täällä suurinosa kirjoittajista enemmän tai vähenmän. Meillä kaikilla on kuitenkin on omat arvostukset minkä perusteella merkki valitaan. Siksi tarpeeton ylimielisyys esim. Toyotalla ajavia kohtaan ei oikein kirjoituksiin kuulu koska vain autoista täälläkin puhutaan.



    Mutta kysymykseen..Olen ihminen huonoine puolineen ja osaan myös olla kateellinen. Kateus,kun sellaista ilmenee,suuntautuu johonkin muuhun kuin autoon. Tänä päivänä normitöissäkin olija voi hankkia hyvän auton. Vaikka sen Volvon.

      
  • Penteles:

    Viime vuosituhannella oli Volvo aina yhtenä vaihtoehtona kun vaihdoin autoa. Volvo putosi aina epätaloudellisten moottoreiden takia pois.

    Nythän tilanne Volvolla on paljon parempi moottoreidenkin osalta. Muutenhan Volvo on aina ollut hyvä auto.




    Volvo ei ole ikinä ollut vaihtoehtona, lähinnä karmean ohjauksen/alustan takia (nämä uudemmat mallit), nythän tilanne on kai hiukan muuttunut kun Fordin palikoita on tullut käyttöön osaan malleista.



      
  • Miksi Volvosta pitäisi olla kateellinen tai mistään muusta autosta? :innocent:

    Jos jollain on kesäleluna Ferrari tai muu erikoisuus niin sitäkin voi ihailla, mutta ei tarvitse olla kateellinen, ainakaan talvella? :tongue:

      
  • Tässähän se syy siihen haukkumiseen tuli. Jos oma asenne on tällä tasolla ja sen tuo julki niin mainitsemasi palaute lienee odotettavissa. Sitä saa mitä tilaa :lol:



    että merkkiä haukkuvat eniten ne, joilla siihen ei ole varaa, vaan he joutuvat ajamaan "autonkorvikkeella".




      
  • Olen hieman kateellinen tälle Volvolle.



    image

      
  • vernon vili:



    Mutta kysymykseen..Olen ihminen huonoine puolineen ja osaan myös olla kateellinen. Kateus,kun sellaista ilmenee,suuntautuu johonkin muuhun kuin autoon. Tänä päivänä normitöissäkin olija voi hankkia hyvän auton. Vaikka sen Volvon.




    Minäkään en ymmärrä tätä kateusjuttua ollenkaan. Miten voi olla kateellinen jollekin jota ei edes tunne? Itse olen kyvytön kadehtimaan tuttujenkaan ihmisten omaisuutta, jotenkin toisten tavarat, autot tai muu omaisuus ei vaan ole kiinnostavaa. Sen sijaan täytyy myöntää että (pitkin&#228:wink: poikamiesaikoinani, jolloin ajelin lähinnä käsikaasulla, tunsin suurta kateutta nähdessäni pariskunnan, jonka kauniimpi osapuoli todella oli kaunis.

      
  • Huonoin provo, ikinä.

      
  • Hassuinta tässä on, ettei se ole provo, vaan jokin ihmisjärjelle käsittämättömän hallusinaation aiheuttama häiriökäyttäytyminen joidenkin ihmisten osalta.



    Volvon hinta putoaa niin nopeasti, että uudennäköisen Volvon voi ostaa aika lailla jokainen joka sellaisen tahtoo.



    Nykyisin monissa muissakin autoissa on lämmityslaite ja niillä voi ajaa jopa pakkasellakin ja parhailla jopa muutaman satatuhatta kilometriä ilman moottorinvaihtoa. Turvallisiakin autoja osaavat tehdä myös muut. Volvo on siis menettänyt sillä kenties joskus aiemmin olleen erityisaseman, etenkin kun oikeat Kartanoautot on kutistettu kolopallokassin kuskaamiseen sopiviksi Sportwagoneiksi joiden hinnan yksityistuonti on pudottanut tasolle, joka ei enää täytä autokauppiaan pöydällä piikkiä vähän ajetun farmariVolvon jonottajien käyntikorteista.



    Siitä huolimatta jollain plondin logiikalla ainakin vaimon työpaikalta on löytynyt ihmisiä joita hänen työmatkakiiturinsa tuntuu jotenkin vaivaavan.



    Syytä emme jaksa ymmärtää, koska aiheesta outoon sävyyn kommentoivat ajavat itse reilusti meidän vanhaa Volvoa kalliimmalla uudehkolla pikkuautolla.



    Meillä on viime vuosikymmeninä ollut vain Volvoja, joten sitä en osaa sanoa, kommentoivatko jotkut suomalaisuuden pimeän puolen sisäistäneet samoin vaikkapa isosta mukavasta ja käytännöllisestä mutta halvasta saksalaisvaunusta?

      
  • En ole kade. Sukulaisella on V70 ja ei voi kuin sääliä mitä kaikkea autoon on pitänyt tehdä.

    Hän kirjoitti minulle aikanaan kokemuksia parinvuodenikäisestä Volvostaan (V70 D5). Kun yhteystiedot ja henkilökohtaiset haistattelut poistettu (hänen pyynnöstään), niin uskallan pistää sen tänne. Pahoittelen kieliasua, mutta eikös se ole sallittua kun **tuttaa :snotty:



    ---------- Forwarded message ----------
    From: Kaveri
    Subject: voihan perse!!!
    To: Minulle


    Osta volvo,
    UUden historia takaperin osittain ja etuperin

    n.35 tuh aj, alapallonivel, 54 tuh aj, raidetangonpää, 1000 km ajettu,
    maalit pois takapyörän takaa, maalattiin, 1400 aj. pyörän pultit
    ruostu, vaihdettiin, syksy 08, pultit taas ruosteessa.
    syksy 08 taas maalit pois takapäästä, sillon laittovat suosiolla
    kiveniskumaalin, ny on maalia tallella
    Kevät 09, tunkki petti (siis ei tunkin vika vaan volvon suunnittelija,
    lipsuu pois typerästä alustan pit.suunnassa olevasta tapista) ja hirmu
    jälet alahelmassa, onneksi muovia, kesä 09 takakontin luukun kahva ei
    toimi, pitää ens panna sisään ja vetää sit ulos. (ruottalaisten
    käsitys sexistä??? aika nopee, ihme ku lisääntyvät)

    Ny eturenkaat kohta sakoilla, ajettu n. 15000 km?? Ja vaihdettu joka
    10 tuh jälkeen edestä taakse. Hmmm. ruottalaisten käsitys seksistä,
    suusta persiiseen???
    Automaatin kahvan siirtonuppi innostuu veteleen semmoisia virsiä, aika
    ajoin, ett radioo ei kuule.

    Ja ny huomasin et ku kääntää ihan vinkkeliin vasemmalle renkaat,
    oikeen rengas hankaa sisälokariin. KAi se lokari on irronu
    pidikkeistään.
    Syylärin nesteistä kerroinkin, seuraan tilannetta, kelit on jäähtyny,
    ei oo laskenu pinta ku sentin/jviikko???

    Takapenkin selkänoja pitää kaataa väkivallalla, ei riitä yx käsi
    siihen kaatonappulaan, pitää sukeltaa takakonttiin, jotta saa
    tuplanyrkit käyttöön ja koko tilavuuden käyttöön. Perse.

    Ja ku takaselkänojat kaataa, volvolla on pidikkeet, mihin pitäs
    selkänojan loksahtaa vasten etupenkkien selkänojia. Ei vaan osu, ohi
    menee.

    Takatuulilasin pyyhinsulka hylkää ittensä pidikkeistään ja vetää koko
    lasin naarmuille. (ed. volvossa ol sama vika. Korjaamo sano, etkö
    tienny et se ol jäässä? Sanoin, miten mie ajon aikana hyppään
    takaluukkuun kattoon onko jäässä. Sillon ihan oikeesti teki miel
    puottaa turpaan.

    Jos mie paan takalasin lämmöt päälle, oon putsannu lumet, irrottanu
    pyyhkimen lasista ja paskahomolaatikko unohtaa pyyhinsulan lasiin
    kiinni ja jatkaa matkaa ilman sulkaa, miun vika?? Pitäskö joka hiton
    kilometri panna parkkiin ja rassata takalasia. Ei vetele.
    Etulasi on jotain ihme lasia, ku menee piloille eka vuodessa. Niin
    kivenlyönä, et uusix menee. Ajettu talven jälkeen ??30 tuh??

    Vielä, nitisee, kolisee, ärmättää joka kohdasta, jotta hulluksi tulo.
    XXXX siskonsa YYYY miehen ZZZZZZ kans kävi, on tuonti mersu 23 tyyppi

    amg:n alustalla,( muistaisin et 220) ei kuulu mitään. Mersu vm.91
    ajettu n. 350 tuh. ja joka kerta leimoista läpi. JA ei kolise, ei
    nitise.

    HAistakoon volvo ison paskan laadusta, mitä ei ees oo.

    Oon yrittäny AAA BBBB tavoittaa, (auto kilta) joka

    tän paskan möi, hää viel sano, kaikk viat on classic mallista
    poistettu. Ei suostu ees vastaamaan puheluun, oon 2 yht. ottoa pyytäny
    puh. vastaajaan, lähettäny 2 sähköpostia.

    Taitaa itekkii tietää, et paskan möi.

    Lopuksi: volvossa on hyvät tehot, alusta ei vaan kestä. Eikä mikään
    muukaan. Edelleen. hyvät on penkit, parempaa luokkaa ku e-mersussa.
    Mutta jos auto on ihan paskana tienposkessa, eikö oo sama istua
    lumihangessa???

    Päätteeksi: älä koskaan kajoa volvoon ja kerro tää kavereilesikin ja
    levitä tietoa niin paljon ku jaksat/viitit. Jos käytät tätä viestiä
    pohjana, irroita tästä nää henk. koht jutut,(nimet yms) kun meet
    keskustelupalstoille. En haluu raastupaan riiteleen volvon ammattilais
    asianajajoiden kanssa kunnianluokkauksesta vai mitä lieneekään.
    Siis tää on sulle henk. koht maili.


      
  • Vanhemmillani on liki uutena ostettu Volvo S60 vuosimallia 2004. Sen luotettavuus ja kestävyys on ollut erittäin hyvä. Ainoa vika oli jokin ongelma seisontajarrussa pari vuotta sitten, en muista yksityiskohtia, korjaus maksoi alle 150 euroa. Alustan osia ei ole vaihdettu, jarrulevyt ja -palat ovat alkuperäiset, samoin akku. Ja pakoputki. Ajokilometrejä on nyt noin 130 tuhatta. 2.4 bensa, manuaali.

      
  • Eipä jaksa olla kateellinen, Volvoakin jossain vaiheessa katsselin sillä silmällä (V50 T5) että voisi olla seuraava auto mutta vaimo laittoi hommalla stopin, on kuulemma vanhan miehen auto... :sunglasses:

      
  • JiiJiiReal:

    Eipä jaksa olla kateellinen, Volvoakin jossain vaiheessa katsselin sillä silmällä (V50 T5) että voisi olla seuraava auto mutta vaimo laittoi hommalla stopin, on kuulemma vanhan miehen auto... :sunglasses:




    Voisitko vähän avata vaimon ajatuksia.. onko farmari se ongelma tai Volvo valmistajana?

    Pyysikö tilalle C-mersua vai 2-paikkaista urheiluautoa?

      
  • Vaikuttaa no-kia siltä, että sukulainenkin saattaisi olla huollon tarpeessa, sillä ei tuosta tekstistä paljoa järjellistä löytynyt!

      
  • Eikös tuo nykyään ole jotenkin pappamaista ja vanhanaikaista olla jostain Volvosta kateellinen ja ylipäätään enää olla jostain autoista kateellinen jollekin??

    70 -luvulla olisin pikkupoikana voinut olla kade 200 sarjalaisesta, 80 -luvulla jostain 700:sta ja 90-luvun alussa viimeisistä 900:sta mutta ei enää sen jälkeen mistään. Perheessä oli Volvoja mutta silti huvittaa ja säälittää nykyään ihmiset jotka ylipäätään on kateellisia toiselle talosta, veneestä tai muijasta.. Hoh hoijaa! Kyllä elämänsä saa ankeaksi halutessaan vaikka em. aiheilla. Minä en viitti enää..

      
  • S80 D5 AWD kävin vasta koeajamassa, ei aiheuttanut mitään aihetta Volvo-kateuteen.

      
  • Itse ajoin Volvo 850-mallilla 170 hv, yli 360tkm ja mitään ihmevikoja ei ollut. Laturi meni 240tkm, merkkiä Bosch (saksalainen) ja toinen vika oli, bensapumppu joka hajosi 320tkm, merkkiä Bosch (saksalainen). "koiranluut" etupäässä piti vaihtaa, noin 2-Vuoden välein, kun kyseessä on raskas etuvetoinen/tehokasauto. Pyöränlaakerit ja jarrulevyt piti myös vaihtaa, kun ne ovat kulutustavaraa, merkistä riippumatta. Velipojalla on muuten E-sarjan Mersu ja siihen on tehty vaihteistoremontti pienimmillä kilometreillä ja paljon muutakin, mitä Volvoon ei ole tarvinnut tehdä.

    Kokemusta on myös Audista A-6. Etupäässä 10-niveltä, siellä kun on väljää se maksaa, voin sanoa sen. Volvon laitan varmasti seuraavaksi autoksi, kun se toimii pakkasessakin ja ajettavuus uraisilla teillä on parempi, kuin muilla Saksalaisilla premiummerkeillä ja ohjaustuntuma on hyvä. Kaikki sitä ei tajua, mutta onneksi Saksassa tehdään näitä, "vanhanaikaisia"takavetoisia heille, joita muut tekivät 80-90-luvulla.

      
  • Eli vanhanaikaisilla paskoilla saksalaisilla ajavat ovat automaattisesti kateellisia kaltaisillesi kehityksen kärkeä edustavilla Volvoilla ajaville...



    Kun seuraavan kerran koet pakottavaa tarvetta alkaa provoilemaan, niin yritä saada jotain mielenkiintoisempaa aikaiseksi.

      
  • En tiennytkään, että takaveto on vanhahtavaa tekniikkaa ?

      
  • rs2300:

    mutta onneksi Saksassa tehdään näitä, "vanhanaikaisia"takavetoisia heille, joita muut tekivät 80-90-luvulla.




    Paremmat autot ei ole etuvetoisia, tulivat ne idästä tai lännestä.

      
  • Talvella etuveto on parempi poislukien neliveto, tuosta riittävä kokemus! :warning:

      
  • rs2300:

    Pyöränlaakerit ja jarrulevyt piti myös vaihtaa, kun ne ovat kulutustavaraa, merkistä riippumatta.


    Höpöhöpö. Jos tuollaisia pitää vaihtaa kannattaa katsoa kuskin peiliin.

      
  • drive:

    rs2300:
    Pyöränlaakerit ja jarrulevyt piti myös vaihtaa, kun ne ovat kulutustavaraa, merkistä riippumatta.

    Höpöhöpö. Jos tuollaisia pitää vaihtaa kannattaa katsoa kuskin peiliin.




    Minusta päälle 300tkm ajetuissa autoissa voi hyvinkin tulla jarrulevyjen vaihto eteen, kuskista riippumatta. Onhan tossa varmaan kolmannet palatkin menossa. Omaani vaihdoin uudet levyt jo 240tkm.



      
  • Myönnettävä on, että Volvo ei kuulu suosikkeihini.



    Minulla on ollut - ja on nytkin - eurooppalainen automerkki, mutta Volvo kuuluu niihin, joita en vilkaisekaan autonvaihtotilanteessa. Ei tätä kyllä kateudella voi selittää, koska Volvojahan on kaiken hintaisia. Ehkä volvomiehet mielellään näkevät kritiikin kateuden ilmauksena, kun eivät halua kohdata sitä, että heidän autonsa ei olekaan niin laadukas kuin he luulevat tai että heistä on kiusallista huomata, että kaikki eivät olekaan kiinnostuneita heidän unelma-autostaan vaan pitävät muita merkkejä parempina.



    Miksi siis en pidä Volvosta? Tässä pääsyyt:



    - Koko 2000-luku rumia autoja. Vasta aivan viime aikoina parannusta.



    - Heikko kestävyys tilastojen ja tuttavien kertoman perusteella.



    - Pappamainen imago.



    - Autolehtien mukaan ajettavuus ei ole kilpailijoiden tasalla.



    - Ei sopivaa mallia perhekäyttöön.



    Mutta eihän tässä mitään ongelmaa ole: Volvoa ei ole pakko ostaa ja sellaisen haluavat saavat sen ostaa. Kaikki voittavat.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit