Corolla kulutus/ropina

4 kommenttia

Paljonkohan muilla ajelijoilla kuluttaa diesel corolla löpöä satasella,mulla on pienin 5.4 ja suurin 6.1 litraa.Yleensä on menny noin 5.6 satasella.Kyseessä on 05 vuosimalli ja 116 heppasella koneella. Tuota kivet ropisee aikatavalla hiekkatietä mentäessä olisko siihen mitään parannusvinkkejä? Auttaisko täydellinen ruostesuojaus??

  
  • Lainaus:
    14.10.2005 klo 10:41 ööpeli kirjoitti
    Paljonkohan muilla ajelijoilla kuluttaa diesel corolla löpöä satasella,mulla on pienin 5.4 ja suurin 6.1 litraa.Yleensä on menny noin 5.6 satasella.Kyseessä on 05 vuosimalli ja 116 heppasella koneella. Tuota kivet ropisee aikatavalla hiekkatietä mentäessä olisko siihen mitään parannusvinkkejä? Auttaisko täydellinen ruostesuojaus??

    Kulutus on mielenkiintoinen verrattaessa V6 Tdi Audiin 132kW. Minulla on ollut pienin mitattu kulutus 5,03 Inari-Espoo, enkä pihistänyt erikoisesti. Yleensä n. 6 l maantie ja 7+ l nurkka-ajossa. Toisaalta kyllä sen saa kuluttamaan yli 10 l, mutta se vaatii jo Saksan Autobahnilla ajoa yli 200 km/h.

    Massaus kyllä auttaa ropinaan, varsinkin pyöränkoteloihin jos laittaa paksumman kerroksen, vaimentaa se kivien antamaa metallisia kilahduksia. Nämä on helppo massata itse, painepesurilla hyvin puhtaaksi, pyörä pois, ja voi levittää pensselillä paksusti itse laimentamatta tölkkitavaraa ollenkaan mihinkään. Mikäli massapurkki on lämmin levittäytyy se hyvin.

      
  • Tarpeeksi isot roiskeläpät vaimentaa ropinaa parhaiten! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    14.10.2005 klo 13:27 SixPack kirjoitti
    Lainaus:
    14.10.2005 klo 10:41 ööpeli kirjoitti
    Paljonkohan muilla ajelijoilla kuluttaa diesel corolla löpöä satasella,mulla on pienin 5.4 ja suurin 6.1 litraa.Yleensä on menny noin 5.6 satasella.Kyseessä on 05 vuosimalli ja 116 heppasella koneella. Tuota kivet ropisee aikatavalla hiekkatietä mentäessä olisko siihen mitään parannusvinkkejä? Auttaisko täydellinen ruostesuojaus??

    Kulutus on mielenkiintoinen verrattaessa V6 Tdi Audiin 132kW. Minulla on ollut pienin mitattu kulutus 5,03 Inari-Espoo, enkä pihistänyt erikoisesti. Yleensä n. 6 l maantie ja 7+ l nurkka-ajossa. Toisaalta kyllä sen saa kuluttamaan yli 10 l, mutta se vaatii jo Saksan Autobahnilla ajoa yli 200 km/h.

    Massaus kyllä auttaa ropinaan, varsinkin pyöränkoteloihin jos laittaa paksumman kerroksen, vaimentaa se kivien antamaa metallisia kilahduksia. Nämä on helppo massata itse, painepesurilla hyvin puhtaaksi, pyörä pois, ja voi levittää pensselillä paksusti itse laimentamatta tölkkitavaraa ollenkaan mihinkään. Mikäli massapurkki on lämmin levittäytyy se hyvin.

    Olenpa vahvasti sitä mieltä että älä hyvä mies mee paksua kerrosta sitä massaa läträämään!!! Lopputulos jonkinajan kuluttua huono kun massa kuivuu ja halkeilee, vesi/kura pääsee väliin... Arvata saa miten siinä käy :frowning: Suosittelen täydellistä ruoste suojausta ammattiliikkeessä muutenkin koko auton kannalta jos meinaat muutaman vuoden pitää itselläsi ja paras keino hillitä kiven ropina mekkalaa on asennuttaa suojauksen yhteydessä erilliset sisälokarit jotka suojaa melkein koko rengas kotelon.

      
  • Lainaus:
    10.11.2005 klo 20:34 tose kirjoitti
    Olenpa vahvasti sitä mieltä että älä hyvä mies mee paksua kerrosta sitä massaa läträämään!!! Lopputulos jonkinajan kuluttua huono kun massa kuivuu ja halkeilee, vesi/kura pääsee väliin...

    Kaikki alustamassat pysyvät elastisina, ne eivät kuivu korpuksi. Jos itse on laittanut ja seuraa tilannetta ei tarvitse arvailla miten ehkä voi joskus käydä. 5 v. jälkeen saattaa halkeamia jo olla. Silloin on viimeistään uusittava se. Mutta sikäli olet oikeassa, että liika on liika. Autonkin voi vaihtaa erimerkkiseen jos ropinat ja kolinat vaivaavat. Sellaiseen jossa on äänieristystäkin. Aika monta autoa olemme massanneet aikoinaan veljeni maatilalla (myös suvun, joka on pahin), jossa monttu, kompura ja täydelliset laitteet, myös koteloiden sisälle, porat ja suojatulpat. Aivan mutu-teoriaa en viitsis täällä heittää. :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit