Onko H4-polttimoissa eroja?

2 kommenttia

Joku kyseli toisessa ketjussa xenoneista, mutta itse kun pedantisti vaihtelen viisivuotiaaseen autooni joka syksy uusia vanhanaikaisia H4:sia, niin huomaan kysyväni, että mitähän eroa näillä on. Polttimoita kun löytyy parista eurosta 40 euroon saakka. Komeita +50% LIGHT -tekstejä ym. löytyy kyllä kyljistä.



Mutta kun niin vaikeaa on järjestää hyvää vertailutilannetta, niin kysyisin, että millaisia kommentteja teillä muilla on? Tai tiedättekö, että olisiko jokin puolueeton taho edes yrittänyt vertailla polttimoita lähiaikoina?

  
  • Omat kokemukseni kalliimmista ja lisää valoa lupaavista halogeeneista ovat sellaiset mitä paketissakin lukee. Enemmän valoa ja lyhyempi kestoikä.

      
  • Opelixi:

    Enemmän valoa ja lyhyempi kestoikä.




    Eikä valitettavasti saa välttämättä hyviä lyhyitä ja pitkiä samalla polttimolla. Muistaakseni General Electric +30% polttimoissa yhdistyi oman kokemuksen mukaan pitkäkestoisuus ja hyvä lähivalo. Kaukovalot ei sitten niin kovin hääppöiset olleetkaan. Philipsin +50% taasen oli lyhytikäinen ja tuotti parhaat kaukovalot.



    Asentamalla uuden umpion pelkästään kuskin puolelle, valoteho parani aivan silminnähden. Alkuperäisen umpion sisään oli päässyt kosteutta ja heijastinpinta oli kärsinyt. Ei sitä oltu edes katsastuksessa huomattu, joten sekään ei ole mikään takuu siitä, että se puoli on kunnossa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit