Diesel kesä/talvilaatu

2 kommenttia

Moro!
Kertokaapa arvoisat lukijat kokemuksistanne diesel autoilijoina.
Onko tullut tankattua kesälaatua ensipakkasten aikaan?
Voiko asemiin luottaa, että vaihtavat dieselin talvilaatuun ajoissa?
Tiettävästi setaani/jähmettymis laatuuista dieseliä on 5 eri asteista.

  
  • Kesälaatu toimii muistaakseni jonnekin -13 -15 astetta.
    Pumpulla mittarissa on aina kiinnitetty merkki, tarra, teksti, mitä laatua sieltä tulee. Suomessa syksystä alkaen talvilaatua, mitä pohjoisempaan mennään sitä pakkasenkestävämpää. Eikun "silmät käteen" tankilla.

    Aina samaa kysytään uudestaan. Olisi kiva jos joku jaksasi lukea aimmat kirjoitukset aiheista. Mm. Audi/VW ilmoittaa auton omassa käyttöohjekirjassa, että bensaa voi lisätä dieselin sekaan jopa 30% asti, mikäli on epävarma dieselin laadusta extreme-olosuhteissa! Eiköhän sama maininta liene muidenkin valmistajien ohjekirjoissa. Tämä edellyttää sen lukemista, minkä moni vain jättää tekemättä. Hyödyllistä voisi olla edes kerran lukea se läpi.

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 18.12.2004 klo 07:48]
      
  • Lainaus:
    18.12.2004 klo 07:43 SixPack kirjoitti


    Aina samaa kysytään uudestaan. Olisi kiva jos joku jaksasi lukea aimmat kirjoitukset aiheista. Mm. Audi/VW ilmoittaa auton omassa käyttöohjekirjassa, että bensaa voi lisätä dieselin sekaan jopa 30% asti, mikäli on epävarma dieselin laadusta extreme-olosuhteissa! Eiköhän sama maininta liene muidenkin valmistajien ohjekirjoissa. Tämä edellyttää sen lukemista, minkä moni vain jättää tekemättä. Hyödyllistä voisi olla edes kerran lukea se läpi.


    Kiitän SixPack nimimerkillä kirjoittajaa vastauksesta!
    Olen kyllä ottanut selvää muunmuassa nesteen sivuilta näistä
    setaaniluvuista ja jähmettymispisteistä. Niin sanottua talvilaatuahan
    on viittä eri kestävyyttä. Kyllä minä noista tarroista olen lukenut.
    Siitä huolimatta pöytäkeskusteluissa kuulee aina silloin tällöin, että
    saa liian vähän pakkas kestävää dieseliä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit