Päittäistörmäys 100 km/h

5 kommenttia

Tässä Ruotsin Vägverket on testannut hieman vanhempaa autokalustoa kolarissa 100 km/h. Uudemmat autot seliväisivät ehkä hieman lievemmillä vaurioilla, mutta noilla nopeuksilla päittäin tuskin olisi kukaan silti selvinnyt hengissä. Valtaosilla Suomen teistä kohtaamme toiset ajoneuvot samalla ajoralla.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6919&a=136973

  
  • Ihan kiva. Taitaa olla 2 vuotta sitten lähetetty artikkeli. Et löytänyt mitään tuoreempaa aihetta+

    :innocent: :innocent: :innocent:

      
  • Sori jos oli liian vanha. En ollut huomannut, että samasta on jo keskusteltu aikaisemmin.
    Miten muuten aiheen tuoreus muuttuu itse asiasta?
    Ehkä siksi, että nämä ovat jokapäiväisiä, ei niihin niin jaksa kiinnittää huomioita enää. Räjäyttäähän itsemurhapommittajakin itsensä joka päivä jossain päivää maailmaa, ei niihin niin kiinnitä huomiota. No, ehkä jos 50 tai enemmän kuolee kerralla. :innocent:

      
  • Kyllähän testit pitäisi aina tehdä todellisilla nopeuksilla sillä silloin selviää todellinen auton turvallisuus. Tuo jotain 60km/h ei vielä kerro mitään kun tuosta selviää yleensä mustelmilla pelkillä turvavöillä ja minä olen selvinnyt ilmankin! :sunglasses: Massahan oikeastaan ratkaisee eniten? :smile:
    Siis tarkoitin että jos sama nopeus niin massa rules! Nopeushan on tietenkin suurin syy vaurioihin. Mutta jos ajaa satasta viiden tähden "mopolla" paikallaan olevaan rekkaan, niin yleensä rekka voittaa vaikka sen nopeus on 0! :sunglasses:

    [JOXA muokkasi tätä viestiä 20.11.2005 klo 00:12]
      
  • Yleensä se nopeus ei ole törmäyksissä se maantienopeus, siinä suhteessa NCAPin 64km/h onkin valittu, koska se on lähimpänä todellista törmäysnopeutta.

    Vai etkö reagoi tienpäällä mitenkään jos edessäsi on este, ajat vain kurkku suorana huutaen rajoitusnopeutta päin? Yleensä kyllä jarrutetaan ja samalla vähennetään törmäysvoimaa.

      
  • Jarrutan ja väistän, en törmää, kait sen järkikin käskee tekeen! :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit