madaltaminen..

10 kommenttia

onko kellään tietua e46 bmw:tä jos siihen laittaa madallussarian niin pitääkö siihen laittaa jäykempiä tuki varsia? merkki liikkeestä kysyin madallussarjaa niin siihen ois tullut muukaan jäykempiä tukivarsia!!!
ja mitäolette mieltä kannattako vaihtaa pelkästään jouset vai myös iskaritkin.......ja mikkä jouset ois hyvät??????+

  
  • mulla oli aikoinaan omissa e4 kutosissa (2 kpl) pelkät madaltavat jousi sarjat(eibach etu 35mm/taka 50mm),oli jämäkät muttei liian jäykät,mitään tukivarsia ei tartte mielestäni vaihtaa.jos persaus kestää hommaa täydellinen alusta paketti,siis iskari jousi yhdistelmä,KW on hyvä tunnettu merkki joka valmistaa erittäin laadukkaita paketteja. :sunglasses:

      
  • Kannattas varmaan miettii että onko ne iskarit tarkotettu niille madallusjousille. Itse ainakin vaihtaisin samalla kaikki hilppeet kerralla

      
  • Kannattaa kysellä tuolta! http://www.btcf.fi/forum/

      
  • Lainaus:
    09.04.2007 klo 09:51 Bimmerman kirjoitti
    Kannattaa kysellä tuolta! http://www.btcf.fi/forum/


    https://www.youtube.com/watch?v=A631YBj6vLE

    Enpä kysyisi tuollaisilta hörhöiltä yhtään mitään...

      
  • Lainaus:
    09.04.2007 klo 13:22 Simppa- kirjoitti
    Lainaus:
    09.04.2007 klo 09:51 Bimmerman kirjoitti
    Kannattaa kysellä tuolta! http://www.btcf.fi/forum/


    https://www.youtube.com/watch?v=A631YBj6vLE

    Enpä kysyisi tuollaisilta hörhöiltä yhtään mitään...


    Aika omituista kyllä se bimmerpartyn touhu.. Ainakin tietää että ei ole menossa Kalajoelle lomailemaan bimmerpartyn aikaan :sunglasses:

    Mutta kyllä tuolla btcf foorumilla asiaa puhutaan. Sieltä löytää apua bemuista kiinnostuneille.

      
  • Lainaus:
    09.04.2007 klo 15:04 landespede kirjoitti
    Aika omituista kyllä se bimmerpartyn touhu.. Ainakin tietää että ei ole menossa Kalajoelle lomailemaan bimmerpartyn aikaan :sunglasses:

    Mutta kyllä tuolla btcf foorumilla asiaa puhutaan. Sieltä löytää apua bemuista kiinnostuneille.


    BTCF:ää fanaattisempaan foorumiin en kyllä ole törmännyt. Sitäpaitsi Haagan Ammattikoulun autonasennuspuolellako tuo nimi Bimmer Tuning Club of Finland on keksitty? Mielestäni kyseisen fooromin nimi kertoo kaiken.

    Mitä tuohon videoon tulee, niin mikään ei ole pellempää kuin laittaa tuollainen rehvasteluvideo nettiin täysin päättömästä ajosta. Puhumattakaan niistä lopputeksteistä "kenenkään henkeä vaarantamatta". Just juu. Eikai 180km/h vastaantulevien ohituskaistaa maantiellä kenenkään henkeä vaaranna, eihän?

    Suomessa olisi varmasti kysyntää bemarifoorumille, johon voisi liittyä muutkin kuin nämä "amishenkiset" lippalakkipäät. Tuollainen foorumi antaa täysin väärän kuvan bemarikuskeista, joista suurin osa ajaa asiallisesti.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 09.04.2007 klo 21:21]
      
  • Älä suotta pilaa auton ajettavuutta noilla turhuuksilla. Jos kosla on paljon ajettu, uusi mieluummin alustan osat alkuperäisiä vastaavilla, ja saat autostasi hyvän! Bemarin pitäis kyllä olla vakionakin hyvä ajaa.

    Ehkä rata-ajossa jäykempi ja matalempi alusta toimii paremmin, mutta tieliikennekäytössä vakio on mukavempi, turvallisempi, ja suorituskykyisempi.

      
  • Nyt ei pidä sotkea keskenään onnettomia "jousenkatkaisu madalluksia" ja oikeasti hyvää alustasarjaa. Olen kokeillut E46:sta tehtaan omalla M-sport alustalla ja ilman ja en voi kuin kehua. Mutkaisella tiellä ajaminen täsmentyy entisestään ja auto käy käteen kuin ajohanska. Sinuna hankkisin merkkiliikkestä oikeat osat, näyttää maksavan uuteen E90 malliin tilattaessa 600€, voisikohan suunnilleen samalla summalla saada vanhempaankin malliin?

      
  • Halvinta antaa "vähän lämpöä" jousille niin madaltuu? :sunglasses:

      
  • Itsekin suosittelisin varmasti hyvän tuloksen antavan jousi+iskarisarjan hankkimista. Pelkät madallusjouset ovat halvat mutta silloin ei iskunvaimennus ole juuri sopiva jousille.

    Kaikista paras mukavuus/ajettavuus/jälleenmyyntiarvo -yhdistelmä on varmasti Bemun oma M-alustasarja. Aiemmin ei ollut E30:seen edes pahan hintainen kun sisälsi kallistuksenvakaajatkin. Eli oli hieman edullisempia ok-merkkisiä sarjoja kalliimpi mutta laadukasta Bilstein-sarjaa kuitenkin kalliimpi. Itse hommasin kauan sitten E30:seen maltillisen (oikeastaan alustan 'modernisoinnin') sarjan joka tiputti auton modernimpien autojen tasolle eli noin 25mm. E46:selle voi olla eri asia.

    Tärkeämpää kuin madallus oli tottakai jousituksen kontrollin paraneminen ja kyllä ajettavuus paranikin paljon ilman mitään mainittavaa haittaa mukavuuteen. Ylimääräinen löysyys vain poistui. Progressiiviset jouset ovat hyvä keksintö ja alustatekniikka kehittyy koko ajan, kun hommaa uudet ratkaisut vanhaan autoon voi tulos olla erittäinkin hyvä verrattuna vanhaan.

    Silti olisin jälkeenpäin miettien valinnut M-sarjan, siinä on parempi hinta-laatusuhde kun on paljon hiotumpi kokonaisuus, ja jälleenmyynnissä on SUURI ero että onko M-sarja vai muunmerkkinen josta saa aina 'viritelmä'-käsityksen vaikka olisi kuinka hyvä. Itselläkin oli hyvät merkkikamat mutta silti etu- ja takapää olivat aivan vähän erituntuiset joka oli pitkän päälle vähän häiritsevää.

    Tärkeää on myös hyvät renkaat, ei ole mitään järkeä panostaa paljon alustaan jos sitten unohtaa rengaspuolen. Ja alustan osien asennus kunnolla, rengaskulmat kuntoon!! Samalla voi uudistaa puslia sun muita jolloin tulos on mahdollisimman hyvä. Vanhassa autossa jo osien palauttaminen uudenveroisiksi tuo ajettavuuteen ja etenkin ohjaukseen suurta parannusta.

    Lisäksi yksi suuren eron tekevä varuste on strut brace (saksaksi domstrebe), en tiedä mikä se on suomeksi. Se parantaa etupään jäykkyyttä joka auttaa jousituksen toimintaa. Radalla jo tuo yksinkertainen, edullinen tanko jousituksen yläpäähän parantaa kierrosaikoja.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Strut_bar

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit