Avensiksen suuntavakavuusongelmat

6 kommenttia

Tulipa luettua Tuulilasista juttu, jossa oli vertailussa mukana 1.8 litrainen Avensis. Kuten on moneen otteeseen todettu, ko. ajopelin suuntavakavuus on olematon 1.6 ja 1.8-koneilla. Toisaalta 2-litraisen bensakoneen ja diisselin kohdalla tilanne on parempi.

Mikähän tekee tuota eroa? Ohjaustehostimethan ovat erilaiset (1.6 ja 1.8 sähkötoiminen, 2.0 ja dsl hydraulinen) ja painoa on enemmän (2.0 n. 80 kg, dsl 130 kg).

Riittävätkö nuo erojen tekijöiksi vai löytyisikö vielä muita? Mielestäni erilaisen ohjaustehostimen ei pitäisi heikentää suuntavakavuutta (ohjaustuntoa kylläkin), painolla toki voi olla merkitystä, jos alustan virityksessä/geometriassa ei ole muita

Pystyisikö pikkumoottoristen kohdalla ongelmaan vaikuttamaan alustasarjalla tai jollain muulla ratkaisulla?

  
  • Olen kuullut noista suuntavakavuusongelmista. Sitten lisäksi joistain mutka/kaarreongelmista, että kaarteissa ja mutkissa ohjaus olisi jotenkin huono. Mahtaako nämä ongelmat johtua samasta syystä?

      
  • Ongelma ja ongelma...
    Ei siinä Avensiksen ohjauksessa mielestäni niin suurta vikaa ole, että se normaalia ajoa haittaisi. Tulee taas hakematta mieleen vanha totuus siitä, että jostainhan niitä eroja on vertailuissa haettava..!

      
  • Muistan olleeni joskus autossa (merkkiä en tarkasti muista), jonka kuski ohjasi autoa koko ajan. Todella hankalan näköistä ajamista. Kyselin siinä samalla mitä mieltä hän oli autonsa ominaisuuksista arkiajossa, jne. Hänen mielestään yhtenä hyvänä ominaisuutena oli se, että auto kulki kuin juna!
    Eiköhän se niin ole, että kaikkeen tottuu.

      
  • Itse en vielä(kään) ole ajanut tuota Avensista, joten en osaa sanoa miten suuresta puutteesta on kysymys. Jotain kyllä kertoo se, että jokaisessa testissä ja vertailussa, jossa on ollut 1.6/1.8 Avensis, tuo ongelma on nostettu esiin suht isona ongelmana. TL:n kestotestistä puhumattakaan, jossa asiaan etsittiin parannusta oikein maahantuojan ja Nokian Renkaiden voimin.

    Kaikenlaisiin ominaisuuksiin tietty voi tottua mutta miksi pitäisi?

      
  • Olen lukenut ja kuullut haukkumisa Avensiksen ajettavuudesta ja ohjauksesta. Mutta jossain taas sanotaan että siinä on hyvä ajettavuus. Arvosanana olen nähnyt Avensikselle annettavan 8.

      
  • Lainaus:
    12.01.2005 klo 09:33 jalkkis kirjoitti
    Kaikenlaisiin ominaisuuksiin tietty voi tottua mutta miksi pitäisi?


    Aivan, koeajoin 1.8 Avensiksen viime keväänä autonvaihtoa harkitessani ja ohjaus oli todella onneton siihen verrattuna mihin olen tottunut. Ohjaus oli tunnoton ja suuntavakavuus huono. En halua tottua siihen, että en ole varma ja selvillä autoni ohjautuvuudesta.

    Toinen asia, joka pudotti Avensiksen, oli auton hämmästyttävän kova sisämelu karkeapintaisella asvaltilla, ja sellaisia teitähän Suomessa riittää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit