Renault 9 -86 jakopäänhihna

8 kommenttia

Mahtaako kyseisessä autossa olla hihna vai ketinki?

  
  • Jos ei kukaan osaa kertoa, niin tietäisikö joku mistä saattaisi löytyä ko. tieto?

      
  • 1.4 litraisessa näyttäis olevan ketju ja 1.7 litraisessa hihna. Kannattaisi laittaa vähän enemmän sitä tietoa... Varmiten selviää tietenkin kurkkaamalla konepellin alle ja jos ei muuten avaudu niin moottorikoodi kertois paljon...

      
  • Lainaus:
    05.12.2005 klo 16:02 Ådessa kirjoitti
    Jos ei kukaan osaa kertoa, niin tietäisikö joku mistä saattaisi löytyä ko. tieto?


    www.dlc.fi/~renault

      
  • Opelixi: Okei :smile: Tähän ei oikein muuta voi sanoa kuin; "naisihmiset" :kiss:
    Täytyy tutkia ohjekirjaa siis.
    Oon käsittänyt, että tää jakopäähihna/ketju on aika hyvin jemekses, ettei sitä ihan konepeltiä avaamalla nää...

    Ja kiitos osoitteesta!

      
  • No ei sitä hihnaa (siis jos on hihna) tuon ikäisessä autossa kauheasti ole piiloteltu... Jos siellä hihna pyörittää nokkaa, niin se on jonkin muovikotelon alla, mutta ketju onkin sitten enemmän piilossa.

    Katsoin Autodatasta ja sen mukaan 1.4 litraisessa oli ketju ja 1.7 litraisessa hihna. Miksi asia muuten kiinnostaa? Epäiletkö että pitäisi vaihdattaa vai?

      
  • Katsomalla moottoria näkee yleensä nopeasti onko hihna- vaiko jakoketjuvetoinen laite kyseessä, jos yläpuolinen nokka autossa. Hihnan erottaa muovisuojuksesta, ja sitä pyörittävä nokka-akselin käyttöpyörä tulee venttiilikannen ulkopuolelle, jotta ei saisi öljy ym. likaa. Jakoketju pyörii koko venttiilikopan sisällä jotta se saa öljyvoitelua samalla. Avaamalla öljyntäyttökorkin näkee yleensä heti jakoketjun. Öljykorkki on myös jakopäänketjun puoleisessa päässä pääsääntöisesti. Jokin poikkeuskin tähänkin ehkä löytyy.

      
  • No juu, vähän huolettaa. Jättää mokoma vielä teille tietämättömille :open_mouth: Eikä tiedä yhtään edellisestä omistajasta mitä vaihtanu ja millon.

    ...Vielkään en sitä ohjekirjasta tutkinu, mut mun muistikuvan mukaan toi ois 1,3 litranen. (kohta mulle selitetään, ettei sellasta ookkaan :sunglasses: ) Eli luultavasti se 1,4 litaranen ja sithän se olis parempi(?) ketjulla.

    SixPack; selostuksesi kuulostaa hyvältä, kiitos vaan :smile:

      
  • Nii, sehän oli 1,3 :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit