Kia Ceed on yhtä hyvä kuin Golf, lisäksi sillä on 7 vuoden takuu ???????????

75 kommenttia
13»
  • NHB


    Öljy kuin öljy voitelee kohtuullisesti kunhan sitä vain on pintojen välissä. Korkea viskositeetti pitää pinnat paremmin irti toisistaan, kunhan vain öljypumppu jaksa öljyä pumpata riittävästi. Kitka eli kulutuksen vähentämiseksi näitä pieniviskositeettisiä öljyjä käytetään.




    Ei tämä poista sitä faktaa, että kylmä öljy on väärää viskositeettiä mihin se moottori on suunniteltu. Ei sellaista moottoriöljyä ole keksittykään mikä olisi tarpeeksi ohutta edes 20C lämmössä. Paksu öljy ei joka välykseen mahdu. Moottorit suunnitellaan toimivaksi siellä 10-15 cst paksuisille öljyille 100C:ssä. Jo 40C:ssä normi LL 5W-30 on siellä 70cst. Eihän tuo mikään ongelma sinänsä ole, mutta ollaan jo aika kaukana optimi olosuhteista. Puhumattakaan -20C lämpötiloista.

      
  • Ainakin omassa ajossani nykyöljyt ovat kestäneet hyvinä huoletta 30 tkm matkan. Jos silmämääräisesti tuolloinkin katsoo vaihdettavaa öljyä, epäilisin että todellinen vaihdon tarve on vasta myöhemmin. 30 tkm huoltovälikin on laskettu varman päälle, jos autolla ajetaan vähänkin enemmän matka-ajoa.



    Usein toistuva kylmästartti -20 asteesta on minusta aika luonnoton tilanne autolle, sitä varten niihin saa erilaisia lämmitinratkaisuja ettei tarvitse starttailla jatkuvasti umpijäistä autoa.

      
  • Nuori autoilija:

    Takuu ei olekaan välttämätön, mutta kyllä se jotain valmistajan luottamuksesta tuotteeseensa kertoo...

    ...Toyotan takuu on kyllä lyhyempi kuin Kian, mutta kuitenkin merkittävästi VW:n vastaavaa pidempi. En minäkään VW:n nykyisellä laadulla myöntäisi sekuntiakaan pidempää takuuta kuin olisi pakko.




    Noissa jutuissasi on aika paha ristiriita. Toyotojen on kait aika useasti todettu olevan luotettavimpien autojen joukossa. Silti, ja ehkäpä juuri siksi, sille riittää normaali takuu. Laatua ei tarvitse asiakkaille todistella myöntämällä rajoitettuja pitkiä takuita erityisehdoin.



    En itse tiedä VW:n nykylaadusta, mutta maailmanlaajuisestikin ihmeen suosiossa oleva automerkki se on siihen nähden että sinä tiedät sen olevan aivan surkea laadultaan. Vähän epätodennäköinen yhtälö - maailman suosituimpiin kuuluva auto, tuottavimpiin kuuluva autonvalmistaja ja surkea laatu?



      
  • AkiK


    Ainakin omassa ajossani nykyöljyt ovat kestäneet hyvinä huoletta 30 tkm matkan. Jos silmämääräisesti tuolloinkin katsoo vaihdettavaa öljyä, epäilisin että todellinen vaihdon tarve on vasta myöhemmin. 30 tkm huoltovälikin on laskettu varman päälle, jos autolla ajetaan vähänkin enemmän matka-ajoa.




    No silmämääräisesti öljystä ei tule päätellä mitään. Jos se on mustaa mitä se kertoo. Öljy sitoo itseensä likaa. Öljyn kuntoa siitä ei voi päätellä. Diesel-moottoristen öljy on mustaa jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. Onko se huonoa öljyä? Laboratoriotesti on ainoa oikea tapa varmistaa öljyn kunnon. Mielummin vielä sellainen, jossa samasta moottorista ollaan otettu testi tasaisin väliajoin ja käytetty samaa öljyä alusta asti. Silloin voidaan päätellä myös jotain moottorin kunnosta ja öljyn sopivuudesta ko. moottoriin.



    Itsellänikin Longlife-öljyt ovat toimineet moitteetta ja vielä Longlife-huoltovälillä. Lyhkäisin huoltoväli oli tämä viimeisin jolloin tuli samoilla öljyillä ajettua 28000km. Ensimmäinen meni 30500km. Tosin omat öljyt vaihtuvat kerran vuoteen kun tulee kilometrejä vuodessa yli tuon 30tkm. En silti hetkeäkään usko, että tässä olisi kuitenkaan moottorin etu etusijalla.

      
  • Nuori autoilija:

    Ok anteeksi, olen siis ainoa jonka mielestä on outoa, että ihminen, joka ei koe tarvitsevansa autoa on niistä kiinnostunut?!?


    Pidatko mahdollisena etta miespuolinen naistentautien ja synnytysten erikoislaakari voisi olla tyostaan kiinnostunut ja hyva siina?



    NHB:n kommenteista paistaa niin paljon kokemusta, etta minulle ainakin on ihan sama vaikka ajaisi ratikalla. Luen NHB:n kommentit mielellani, vaikka en kaikesta samaa mielta aina olekaan.



    Vai onko taallakin ihan pakko ST1 baarin tapaan valita leirinsa ja pitaa ainoastaan oman merkin lippista olettaen kaikkien muiden eri prioriteeteilla valintansa tenheiden olevan jollain tavoin hulluja?

      
  • Derrick:

    Hyvältä näyttää tilanne Kian osalta, Kia Ceed on saavuttanut VW Golfin laadussa. Korealaisten myynti kasvaa Euroopassa nopeaa tahtia.

    http://www.vibilagare.se/nyheter/nya-kia-ceed-rapport-fran-provkorningen-2012-37374




    Se mitä Vibilägare ei tuossa artikkelissa kertonut, oli että pitkään takuuseen sisältyy ehto KIA:n valtuuttamasta huoltoliikkeestä koko ajan. Myös myöhästynyt huoltotyö mitätöi pitkän takuun. Muutoin takuuaika on kuten kilpailijoilla. Sitäpaitsi Renaultilla on vieläkin pitempi ja laajempi takuu.

      
  • AkiK:

    Nuori autoilija:
    Takuu ei olekaan välttämätön, mutta kyllä se jotain valmistajan luottamuksesta tuotteeseensa kertoo...

    ...Toyotan takuu on kyllä lyhyempi kuin Kian, mutta kuitenkin merkittävästi VW:n vastaavaa pidempi. En minäkään VW:n nykyisellä laadulla myöntäisi sekuntiakaan pidempää takuuta kuin olisi pakko.


    Noissa jutuissasi on aika paha ristiriita. Toyotojen on kait aika useasti todettu olevan luotettavimpien autojen joukossa. Silti, ja ehkäpä juuri siksi, sille riittää normaali takuu. Laatua ei tarvitse asiakkaille todistella myöntämällä rajoitettuja pitkiä takuita erityisehdoin.

    En itse tiedä VW:n nykylaadusta, mutta maailmanlaajuisestikin ihmeen suosiossa oleva automerkki se on siihen nähden että sinä tiedät sen olevan aivan surkea laadultaan. Vähän epätodennäköinen yhtälö - maailman suosituimpiin kuuluva auto, tuottavimpiin kuuluva autonvalmistaja ja surkea laatu?




    Toyotan maine on suuresti markkinoinnin luomaa silmän lumetta.

    Kaksilitraisen Avensis'in kansipultit ovat tuottaneet harmia auton omistajille. Jostain syystä kansipultit eivät kestä ja näin jäähdytysneste ja voiteluöljy sekoittuvat aiheuttaen hintavan kustannuksen omistajalleen. Yleensä autolla on tuolloin ajettu juuri vähän yli 100 tuhatta km, jolloin vakuutus ei enää osallistu kustanusten jakoon, enempää kuin Toyota good will-eleenä.

      
  • KAP1936:



    Se mitä Vibilägare ei tuossa artikkelissa kertonut, oli että pitkään takuuseen sisältyy ehto KIA:n valtuuttamasta huoltoliikkeestä koko ajan. Myös myöhästynyt huoltotyö mitätöi pitkän takuun. Muutoin takuuaika on kuten kilpailijoilla. Sitäpaitsi Renaultilla on vieläkin pitempi ja laajempi takuu.




    Tuo ehto Kian huoltamisesta vain Delta-auton määrittelemissä paikoissa on EU:n kilpailulainsäädännön vastainen ja em. syystä johtuen kumottu.



    Joka ainoan automerkin takuuehdoissa lukee, että ne on huollettava ajallaan. Tuossa vaikka ote yhden automerkin ehdoista:

    "Takuunantaja ei kuitenkaan vastaa virheestä, jos hän saattaa todennäköiseksi, että auton laadun tai käyttökelpoisuuden poikkeaminen normaalista johtuu ostajan puolella olevasta syystä. Syy voi olla esimerkiksi tapaturma, käyttö- tai hoito-ohjeiden vastainen tai muu

    auton vääränlainen käsittely tai auton valmistajan tai maahantuojan laatiman Suomessa voimassa olevan huolto-ohjelman mukaan tehtävien huoltojen laiminlyönti taikka puutteellinen toteuttaminen."



    http://www.renault.fi/renault-4-vuoden-takuu;jsessionid=A4A94C64D589232D401D7A8196A681B1



    Tuon lähteen perusteella Renaultin takuun pituus on vähän mallista riippuen 3v/100tkm, 3v/150tkm tai 4v/100tkm. Joillain malleilla ensimmäisen 2v aikana ei kilometrirajoitusta.



    Salaa toivon, että tuo Renaultin takuu on kattavampi kuin Kian, koska muutenhan tuo viestisi oli pelkkää sitä itteänsä.

      
  • Derrick:

    Hyvältä näyttää tilanne Kian osalta, Kia Ceed on saavuttanut VW Golfin laadussa. Korealaisten myynti kasvaa Euroopassa nopeaa tahtia.

    http://www.vibilagare.se/nyheter/nya-kia-ceed-rapport-fran-provkorningen-2012-37374




    Ruotsalaislehden viittauksessa Golfiin kerrottiin vertailun ontuvan, koska tässä verrattiin uusinta Kia C'eediä neljän vuoden ikään tulleeseen Golfiin. Syksyllä tulee seuraavan sukupolven VW Golf. Oli kuin verrattaisiin omenia ja päärynöitä keskenään.



    Sen sijaan olisi pitänyt vertailun kohteeksi otettava Kia:n sisarmalliin Hyundai i30, joka on saman konsernin tuote.

      
  • Sokea-Reetta:

    KAP1936:


    Se mitä Vibilägare ei tuossa artikkelissa kertonut, oli että pitkään takuuseen sisältyy ehto KIA:n valtuuttamasta huoltoliikkeestä koko ajan. Myös myöhästynyt huoltotyö mitätöi pitkän takuun. Muutoin takuuaika on kuten kilpailijoilla. Sitäpaitsi Renaultilla on vieläkin pitempi ja laajempi takuu.


    Tuo ehto Kian huoltamisesta vain Delta-auton määrittelemissä paikoissa on EU:n kilpailulainsäädännön vastainen ja em. syystä johtuen kumottu.

    Joka ainoan automerkin takuuehdoissa lukee, että ne on huollettava ajallaan. Tuossa vaikka ote yhden automerkin ehdoista:
    "Takuunantaja ei kuitenkaan vastaa virheestä, jos hän saattaa todennäköiseksi, että auton laadun tai käyttökelpoisuuden poikkeaminen normaalista johtuu ostajan puolella olevasta syystä. Syy voi olla esimerkiksi tapaturma, käyttö- tai hoito-ohjeiden vastainen tai muu
    auton vääränlainen käsittely tai auton valmistajan tai maahantuojan laatiman Suomessa voimassa olevan huolto-ohjelman mukaan tehtävien huoltojen laiminlyönti taikka puutteellinen toteuttaminen."

    http://www.renault.fi/renault-4-vuoden-takuu;jsessionid=A4A94C64D589232D401D7A8196A681B1

    Tuon lähteen perusteella Renaultin takuun pituus on vähän mallista riippuen 3v/100tkm, 3v/150tkm tai 4v/100tkm. Joillain malleilla ensimmäisen 2v aikana ei kilometrirajoitusta.

    Salaa toivon, että tuo Renaultin takuu on kattavampi kuin Kian, koska muutenhan tuo viestisi oli pelkkää sitä itteänsä.




    En ole enempää Kia:n kuin Renaultin ihailija tai omistaja, mutta on asiallista jättää kampanjointi pois keskustelupalstalta

      
  • Sokea-Reetta:

    KAP1936:


    Se mitä Vibilägare ei tuossa artikkelissa kertonut, oli että pitkään takuuseen sisältyy ehto KIA:n valtuuttamasta huoltoliikkeestä koko ajan. Myös myöhästynyt huoltotyö mitätöi pitkän takuun. Muutoin takuuaika on kuten kilpailijoilla. Sitäpaitsi Renaultilla on vieläkin pitempi ja laajempi takuu.


    Tuo ehto Kian huoltamisesta vain Delta-auton määrittelemissä paikoissa on EU:n kilpailulainsäädännön vastainen ja em. syystä johtuen kumottu.

    Joka ainoan automerkin takuuehdoissa lukee, että ne on huollettava ajallaan. Tuossa vaikka ote yhden automerkin ehdoista:
    "Takuunantaja ei kuitenkaan vastaa virheestä, jos hän saattaa todennäköiseksi, että auton laadun tai käyttökelpoisuuden poikkeaminen normaalista johtuu ostajan puolella olevasta syystä. Syy voi olla esimerkiksi tapaturma, käyttö- tai hoito-ohjeiden vastainen tai muu
    auton vääränlainen käsittely tai auton valmistajan tai maahantuojan laatiman Suomessa voimassa olevan huolto-ohjelman mukaan tehtävien huoltojen laiminlyönti taikka puutteellinen toteuttaminen."

    http://www.renault.fi/renault-4-vuoden-takuu;jsessionid=A4A94C64D589232D401D7A8196A681B1

    Tuon lähteen perusteella Renaultin takuun pituus on vähän mallista riippuen 3v/100tkm, 3v/150tkm tai 4v/100tkm. Joillain malleilla ensimmäisen 2v aikana ei kilometrirajoitusta.

    Salaa toivon, että tuo Renaultin takuu on kattavampi kuin Kian, koska muutenhan tuo viestisi oli pelkkää sitä itteänsä.




    Täytyy myöntää, että takuuehdot eivät ole yhteneväiset Suomen ja Ruotsin automarkkinoilla, vaan niissä voi olla suuriakin eroja kilpailutilanteen mukaan.



    Jopa autotietotaulukot eroavat Suomen ja Ruotsin osalta. Esimerkkinä BMW 318d tai BMW 320d vertailtaessa samaa autoa.

      
  • KAP1936:



    En ole enempää Kia:n kuin Renaultin ihailija tai omistaja, mutta on asiallista jättää kampanjointi pois keskustelupalstalta




    Kampanjointi pois?



    Jos tuota linkkiä tarkoitat, niin lisäsin sen, että voit tarkastaa tuon Renaultin takuun pituuden.



    En ole myöskään sen enempää Kian kuin Renaultin omistaja, mutta on asiallista jättää "musta tuntuu"-kampanjointi pois keskustelupalstalta.

      
  • Derrick:

    Hyvältä näyttää tilanne Kian osalta, Kia Ceed on saavuttanut VW Golfin laadussa. Korealaisten myynti kasvaa Euroopassa nopeaa tahtia.

    http://www.vibilagare.se/nyheter/nya-kia-ceed-rapport-fran-provkorningen-2012-37374




    Kia on nousemassa EU:ssa oikeudenkäyntiin, koska se vaatiin 7-vuotisen takuun voimassaoloon KIA:n valtuuttaman verstaan käyttöön jokaisessa määräaikaishuollossa.

      
  • KAP1936:



    Kia on nousemassa EU:ssa oikeudenkäyntiin, koska se vaatiin 7-vuotisen takuun voimassaoloon KIA:n valtuuttaman verstaan käyttöön jokaisessa määräaikaishuollossa.




    Ettet vaan muistelisi menneitä/keksisi omia (taas)?



    Tuolla perusteella EU-juristeilla riittää työnsarkaa. Joka ainoa automerkki kun on huollettava vähintään valtuutetussa huollossa, että takuu säilyy.



    Suomessa aikoinaan Kioissa oli 5v tehdastakuu ja 7v moottorille ja voimansiirrolle, jonka maahantuoja oli laajentanut 7v koskemaan koko autoa. Tämän laajennuksen ehtona oli, että auto huolletaan maahantuojan määrittelemissä paikoissa (=merkkihuollossa). Ehto oli EU:n lakienvastainen, joten se poistettiin.



    Koska et pidä "kampanjoinnista", en lisää tähän aiheeseen liittyviä linkkejä.



    Jos sinulle on esittää "kampanjoita" (jotku kutsuvat niitä linkeiksi) tuosta Kian joutumisesta "EU:ssa oikeudenkäyntiin", niin näkisin niitä mielelläni.

      

  • Volkkarissa työpaikalla on havaittu alla olevia aika uusia on kun liisattuja.



    Maaliongelmia

    DSG-ongelmia

    Käyntiongelmia

    Ikkunannostimissa ongelmia kerran jäi yksi auto ulos kaikki

    ikkunat auki räntäsateeseen.



    Mutta, että laatuauto.

    Huomattu, että jos pitää talvella tallissa niin toimii paremmin en tiedetä miksi.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit