Naarmun korjaus - ehdotuksia?

2 kommenttia

Metallinmustaan vuoden vanhaan autoon on tullut pari pientä (n 3-4 cm pitkää) pintanaarmua a-palkin kohdalle, liekö tullut harjapesusta tai ohikulkijan vahingossa tekemiä.

Asiaan vihkiytymättömänä kysynkin teiltä, mitä näille kannattaa tehdä ja millä hinnalla? Auto on siis oma eikä työsuhdepeli, eli omasta kukkarosta maksetaan. Vaimo ehdotti kynsilakkaa ja asian unohtamista, mutta itse harmittaa että muuten ehossa autossa on pienet viirut.

Ja lisäkysymyksenä asioista perillä oleville: onko mahdollista että normaali harjapesu voi tuottaa pieniä naarmuja, eli kannattaako auto pestä harjattomassa pesussa (kun ei ole omaa pihaa eikä aikaa pestä autoa itsepesussa)??

Kiitoksia ehdotuksistanne etukäteen!

  
  • No niin, riippuu ihan siitä kuinka hyvän/kalliin siitä naarmun paikaamisesta haluat. Halvalla pääset, jos ostat pienen pensselipullon (paikkamaalipullon) ja korjaat itse. Aivan näkymätöntä siitä ei tule, mutta riippuen naarmun leveydestä voit saada melko hyvänkin. Siis pensselillä paikkaus mahdolisimman ohuelti, siis ettei leviä paljon naarmun ulkopuolelle. Maalin kuivuttua hyvin varovainen hionta hiomatahnalla. Siis maalipinnan hiontaa tarkoitetulla tahnalla. Sitten mahdollisesti lakkaa päälle. Tuo mahdollisesti tarkoittaa, että jos naarmu ei ollut peltiin asti ja sait jo edellisessä vaiheessa hyvän näköisen jäljen, ei kannata enää lakalla pilata. Jos lakkaat, joudut melko varmuudella hiomatahnalla vielö hionmaan uudestaa. Voisi olla riski hioa naarmun ympäriltä lakkapinta puhki.

    Jos et kustannuksia pelkää ja haluat varmemman lopputuloksen, niin merkkikorjaamoissa ja hyvissä maalaamoissa saadaan hämmästyttävän hyviä tuloksia (ei aina), Omassa autossani joskus bussi tölmäsi pikku lommon auton takasivuun, lommon ja naarmuja. En tiedä miten Autokeskus Tampereella sen korjasi, mutta minkäänlaisia jälkiä korjauksesta en löytänyt. Eäilen, että painoivat lommon sisäpuolelta takaisin ja korjausmaalasivat naarmut jollakin konstilla. Ei kuintenkaan isompaa aluetta maalaten, sen rajan luulisi kyllä näkyvän värierona metallimaalissa.

      
  • Hyvä - kiitos vinkistä, Rape! Taidan kokeilla ensin mainittua.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit