Hondassa nerokas lämppäri

3 kommenttia

Accordin dieselin yhteydessä jonka soisi tulla myös muihin dieselautoihin. Kylmäkäynnistyksessä pakkasella Accordissa istuvat hyötyvät Hondan kehttämässä Hot Gas järjestelmästä jonka avulla lämmityspuhaltimista saadaan kokemuksella perusteella lämpimänhaaleaa ilmaa lähes välittömästi käynnistyksen jälkeen. Ilmastointilaitteen käyttöaineena oleva kaasu muutetaan autoa jäähdytettäessä lämpöä sitovaksi nesteeksi, se puhalletaan Hot Gas-järjestelmässä kuumana kaasuna ilmastointilaitteen kennon lävitse. Näin diesel Accord lämpenee nopeasti ja Hot Gas säilyttää matkustamon lämpöisenä kovillakin pakkasilla ilman lisälämmittimen tarvetta.

Siteerattu uusi Auto Bild Lehti, Accord diesel koeajon yhtedessä.

  
  • Kenichi Nagahiro, Senior Chief Engineer, Honda

    "Diesel engines do not warm up as quickly as petrol engines which can present a problem in providing the necessary cabin heathing requirements. Honda´s novel solution has been the development of a new heater system that warms the cold air using the gas contained within the air conditioning system and then further warms it via the engine coolant system. In terms of heating performance, this system is far superior to a conventional glow heater system, while it does not discharge exhaust gases."

      
  • Corolla Versossa, siinä 116 hv dieselissä, oli mainosten mukaan just tällanen hot gas -vehje. Versokuskit, onko tämä osoittautunut toimivaksi?

      
  • Onkos tuo Hondan kehittämän systeemin idea sama kuin rakennuksiin sijoitetussa ilmalämpöpumpussa, kesällä jäähdyttää, talvella lämmittää ?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit