Eipä hirveästi näy esim. nettiautossa myynnissä yli 500 000 ajettuja diesel-ooppeleita. Eikä kovin paljoa edes 300 ooo ajettuja. Toyotaa, pösöä ja PAssattia kyllä löytyy.
Eipä hirveästi näy esim. nettiautossa myynnissä yli 500 000 ajettuja diesel-ooppeleita. Eikä kovin paljoa edes 300 ooo ajettuja. Toyotaa, pösöä ja PAssattia kyllä löytyy.
Johtunee varmaankin siitä, että suurin osa Ooppeleista on bensoja...
Eipä hirveästi näy esim. nettiautossa myynnissä yli 500 000 ajettuja diesel-ooppeleita. Eikä kovin paljoa edes 300 ooo ajettuja. Toyotaa, pösöä ja PAssattia kyllä löytyy.
Johtunee varmaankin siitä, että suurin osa Ooppeleista on bensoja...
Ja suurin osa Ladoistakin lienee bensoja. DIeseleitä tuskin myydään enempää minkään merkin toimesta kuin bensoja. Opelin diesel ei vaan kestä. TAikka vaihtoehtoisesti mu auto ei kestä.
Eipä hirveästi näy esim. nettiautossa myynnissä yli 500 000 ajettuja diesel-ooppeleita. Eikä kovin paljoa edes 300 ooo ajettuja. Toyotaa, pösöä ja PAssattia kyllä löytyy.
Johtunee varmaankin siitä, että suurin osa Ooppeleista on bensoja...
Ja suurin osa Ladoistakin lienee bensoja. DIeseleitä tuskin myydään enempää minkään merkin toimesta kuin bensoja. Opelin diesel ei vaan kestä. TAikka vaihtoehtoisesti mu auto ei kestä.
Mutta kuten jo totesinkin, niin jostain syystä diesel-Ooppelit ovat olleen harvinaisia, siis jos tarkastellaan noita 90-luvun alun malleja... Varsinkin Omegat on lähes kaikki bensoja. Ja mitä tulee noihin muiden luettelemasi merkkien kestävyyteen, niin eipä noita yli 500tkm ajettuja ole muillakaan merkeillä kovin häävisti myynnissä ja minkälaisilla remonteilla tuollaisiin määriin on sitten päästy...
EDIT:
Nettiautossa myynnissä olevat autot:
Opel Bensa-koneella: 3463 kpl Opel Diesel-koneella: 421 kpl
Eli mitäs nämä Nettiautosta kerätyt "faktat" kertovatkaan? Minusta se kertoo VW:n heikosta kestävyydestä... melkein 2000 autoa ja yhdellä on päästy yli 600tkm ja sekin 22-vuotta vanha...
[Opelixi muokkasi tätä viestiä 20.05.2007 klo 20:30]
Mielenkiintoisemmaksi menee, jos tarkastellaan vm. 1998 ja sitä nuorempia autoja. Näistähän oli alunperin kysymyskin eikä mistään vm. 1985 diesel Golfista...
vm. -98 uudemmat Opelit diesel-koneella: 267 kpl vm. -98 uudemmat ja yli 295tkm ajetut Opelit diesel-koneella: 48 kpl = 18%
vm. -98 uudemmat VW:t diesel-koneella: 956 kpl vm. -98 uudemmat ja yli 295tkm ajetut VW:t diesel-koneella: 100 kpl = 10,5%
Sitten, jos tarkastellaan mainitsemaasi Passattia ja verrataan samankokoiseen Omegaan, sillä eihän kukaan osta mitään pikkuautoa tarkoituksenaan ajaa sillä paljon...
vm. -98 uudemmat Omegat diesel-koneella: 34 kpl vm. -98 uudemmat ja yli 400tkm omegat diesel-koneella: 2kpl = 5,9%
vm. -98 uudemmat Passatit diesel-koneella: 417 kpl vm. -98 uudemmat ja yli 400tkm Passatit diesel-koneella: 7 kpl = 1,7%
Mitäs nämä "faktat" kertovat? Ettei vain VW:n laatu-dieselin huonosta kestävyydestä? Ei nyt sentään, vaan pointtini on se, että ei kannata liikaa sokaistua numeroista...
[Opelixi muokkasi tätä viestiä 20.05.2007 klo 20:45]
Niin, oikeastaan kysymys voisi olla Opeleissa käytetyistä dieselmoottoreista. Minkälainen 1.7 moottori on noissa 1998 ja uudemmissa astroissa. Onko se Isuzu? Onko se jakohihnalla ja jos kuinka pitkä vaihtoväli?
Niin, oikeastaan kysymys voisi olla Opeleissa käytetyistä dieselmoottoreista. Minkälainen 1.7 moottori on noissa 1998 ja uudemmissa astroissa. Onko se Isuzu? Onko se jakohihnalla ja jos kuinka pitkä vaihtoväli?
"hihnalla ja vaihtoväli muistaakseni 100-100tkm..."
60000 korkeintaan (d 1,7), samalla vaihdettava kiristimet ja hihnapyörät sekä erityisesti niiden pultit. Moottorin akilleenkantapää, katkeavat sillä kiristimen ja hihnapyörän pulttit menee lohkon sisälle n.10 mm verran ja kun itse hihnapyörän sisin reuna on n. 20 mm päässä lohkosta.
Jos pultti tai hihna katkeaa, keinuvivut menevät poikki, sillä muuten hajoaisi koko kone venttiilien koskettaessa mäntiin.
Talvella saattaa öljysuodattimen yläpuolella olevasta, välikappaleesta ja suodattimen rungon välistä alkaa runsas öljyvuoto. Tällöin on euron arvoinen O-rengas katkennut. Välikappaleesta menee kaksi letkua moottorin etupuolella olevalle tehostimen pumpulle.
Omegan dieselkone ainakin on ollut hyvä. Eräässä toisessa saksalaismerkissä sama kone löytyi mallista nimeltä 525 tds. Opelissa oli hivenen matalampiviritteinen versio, eli ehkä jopa vahvempi.
Nykyinen 1.9 litrainenkin on hyvä, toimii oikein mukavasti niin Opelin kuin Saabinkin nokalla. Koneen hinta ainakin Saabiin on kyllä sen verran kova (9-5 2.0t:n ja 1.9 TiDin hintaeroa noin 7.000 euroa), ettei tuo mikään suuri myyntimenestys taida tuolla hinnoittelulla olla.
Näyttää todellakin siltä että suurin osa myynnissä olevista autoista on bensamoottoreita. Tilastosi lienee kattava.
Tilasto oli tasan niin kattava kuin mitä Nettiautossa oli tuolloin myynnissä. Jostain syystä diesel-Ooppelit eivät ole olleet suosittuja, mutta kuten tilastoni kertoi, niin eipä nuo Ooppelit häviä ajetuissa kilometreissä esim. VW:lle, vaikka vähän tällaista aikaisemmin väitit... Toki mittarilukema ei kerro juuri mitään, yleensä isommilla autoilla ajetaan enemmän vuosittain ja maantieajoa on huomattavasti enemmän kuin pienissä kauppakasseissa, mutta toisaalta pieniinkin voi kertyä paljon maileja ajan mittaan, jos vain pellit kestää...
Onhan se aika selvää, että jos autolla ajetaan 15tkm vuosittain niin 500tkm mittarilukemaan pitäisi ajella 33-vuotta...
Onhan niissä omat pienet ongelmat ollut opelin dieseleissä.. Jakopää on heikko ja toinen on kannet jotka eivät tahdo kestää. myynti arvo on aika huono, mutta halvemmalla sen saa kyllä ostettuakin
Onhan niissä omat pienet ongelmat ollut opelin dieseleissä.. Jakopää on heikko ja toinen on kannet jotka eivät tahdo kestää. myynti arvo on aika huono, mutta halvemmalla sen saa kyllä ostettuakin
Edellämainittu ei koske ainakaan 2,0- eikä 2.2-litraisia.
Onhan niissä omat pienet ongelmat ollut opelin dieseleissä.. Jakopää on heikko ja toinen on kannet jotka eivät tahdo kestää. myynti arvo on aika huono, mutta halvemmalla sen saa kyllä ostettuakin
Edellämainittu ei koske ainakaan 2,0- eikä 2.2-litraisia.
Mitenniin ei koske? Opelin arvo tippuu suunnilleen yhtä nopeasti kuin Renun, Alfan ja esim. Saabin ihan koneesta riippumatta.
Onhan niissä omat pienet ongelmat ollut opelin dieseleissä.. Jakopää on heikko ja toinen on kannet jotka eivät tahdo kestää. myynti arvo on aika huono, mutta halvemmalla sen saa kyllä ostettuakin
Edellämainittu ei koske ainakaan 2,0- eikä 2.2-litraisia.
Mitenniin ei koske? Opelin arvo tippuu suunnilleen yhtä nopeasti kuin Renun, Alfan ja esim. Saabin ihan koneesta riippumatta.
Onhan niissä omat pienet ongelmat ollut opelin dieseleissä.. Jakopää on heikko ja toinen on kannet jotka eivät tahdo kestää. myynti arvo on aika huono, mutta halvemmalla sen saa kyllä ostettuakin
Mulle tullut tuota OCFää selatessa ainakin semmonen käsitys, että ongelmallisin diesel on juuri tuo BMW-peruinen motti. OT: BMWhän osti 90-luvun lopulla joihinkin dieseleihinsä GMltä samaa AR35-automaattia, mikä on Opelin 3 litrasissa, vissiin sen kestävyyden takia
Minkälaisia kokemuksia Opelin dieseleistä? Kestävyys kulutus, viat. Lähinnä vuosimallin 1998 - 2001 Astrat ja Vectrat.
Eipä ole moittimista koneen kestävyyden suhteen. 340000 km mittarissa ja hyvin pelittää. Ostin 98-astran (2,0 DTL) heinäkuussa 2001, silloin mittarissa oli 144 tkm. Ahtopaineventtiileitä mennyt 2 kpl ja yksi ilmamäärämittari ja pa-paluuletkut, viimeisempänä laturin kiinnike. Siinä merkille ominaiset vikakohteet. Toki iskarit ja jarrut on näillä kilometrillä jo kerran vaihdettu. Jakoketjuun ja vesipumppuun ei ole tarvinnut koskea.Muovinen jäähdytin keulasta meni uusiksi jäniskolarin seurauksena. Eipä varmaan olekaan näitä Opelin diiseleitä paljon myynnissä, kun hyvitykset tämän verran ajetusta toimivasta autosta ovat parin tonnin luokkaa. Jatkamme tällä autolla kakkosautona loppuun saakka, käyttöarvoa autolla vielä löytyy ja kilometrejä kertyy vuosittain reippaasti yli 30 tkm. Niin ja kulutus moottoritieajossa 120-130km/h 5,8-6l/100 km. Pitkillä reissuilla menee viiden pintaan.
en ole varma onko nimenomaan dieseleissä vikoja, mutta autoissa ylipäätään vectrassa B:ssä kaikenlaisia vikoja, astra huolettomampi.
Eipä hirveästi näy esim. nettiautossa myynnissä yli 500 000 ajettuja diesel-ooppeleita. Eikä kovin paljoa edes 300 ooo ajettuja. Toyotaa, pösöä ja PAssattia kyllä löytyy.
2.0- ja 2,2-litraiset on lujia koneita.
Johtunee varmaankin siitä, että suurin osa Ooppeleista on bensoja...
Johtunee varmaankin siitä, että suurin osa Ooppeleista on bensoja...
Ja suurin osa Ladoistakin lienee bensoja. DIeseleitä tuskin myydään enempää minkään merkin toimesta kuin bensoja. Opelin diesel ei vaan kestä. TAikka vaihtoehtoisesti mu auto ei kestä.
Johtunee varmaankin siitä, että suurin osa Ooppeleista on bensoja...
Ja suurin osa Ladoistakin lienee bensoja. DIeseleitä tuskin myydään enempää minkään merkin toimesta kuin bensoja. Opelin diesel ei vaan kestä. TAikka vaihtoehtoisesti mu auto ei kestä.
Mutta kuten jo totesinkin, niin jostain syystä diesel-Ooppelit ovat olleen harvinaisia, siis jos tarkastellaan noita 90-luvun alun malleja... Varsinkin Omegat on lähes kaikki bensoja. Ja mitä tulee noihin muiden luettelemasi merkkien kestävyyteen, niin eipä noita yli 500tkm ajettuja ole muillakaan merkeillä kovin häävisti myynnissä ja minkälaisilla remonteilla tuollaisiin määriin on sitten päästy...
EDIT:
Nettiautossa myynnissä olevat autot:
Opel Bensa-koneella: 3463 kpl
Opel Diesel-koneella: 421 kpl
VW Bensa-koneella: 2936 kpl
VW Diesel-koneella: 1883 kpl
Yli 295tkm ajetut Opelit bensa-koneella: 260 kpl = 7,5%
Yli 295tkm ajetut Opelit diesel-koneella: 87 kpl = 20,6%
Yli 295tkm ajetut VW:t bensa-koneella: 138 kpl = 4,7%
Yli 295tkm ajetut VW:t diesel-koneella: 271 kpl = 14,3%
Yli 400tkm ajetut Opelit bensa-koneella: 27 kpl = 7,8%
Yli 400tkm ajetut Opelit diesel-koneella: 9 kpl = 2,1%
Yli 400km ajetut VW:t bensa-koneella: 14 kpl = 4,8%
Yli 400km ajetut VW:t diesel-koneella: 69 kpl = 3,7%
Yli 600tkm ajetut Opelit diesel-koneella: 1 kpl (vm. 1993 Astra) = 0,2%
Yli 600km ajetut VW:t diesel-koneella: 1 kpl (vm. 1985 Golf) = 0,05%
Eli mitäs nämä Nettiautosta kerätyt "faktat" kertovatkaan? Minusta se kertoo VW:n heikosta kestävyydestä... melkein 2000 autoa ja yhdellä on päästy yli 600tkm ja sekin 22-vuotta vanha...
Mielenkiintoisemmaksi menee, jos tarkastellaan vm. 1998 ja sitä nuorempia autoja. Näistähän oli alunperin kysymyskin eikä mistään vm. 1985 diesel Golfista...
vm. -98 uudemmat Opelit diesel-koneella: 267 kpl
vm. -98 uudemmat ja yli 295tkm ajetut Opelit diesel-koneella: 48 kpl = 18%
vm. -98 uudemmat VW:t diesel-koneella: 956 kpl
vm. -98 uudemmat ja yli 295tkm ajetut VW:t diesel-koneella: 100 kpl = 10,5%
Sitten, jos tarkastellaan mainitsemaasi Passattia ja verrataan samankokoiseen Omegaan, sillä eihän kukaan osta mitään pikkuautoa tarkoituksenaan ajaa sillä paljon...
vm. -98 uudemmat Omegat diesel-koneella: 34 kpl
vm. -98 uudemmat ja yli 400tkm omegat diesel-koneella: 2kpl = 5,9%
vm. -98 uudemmat Passatit diesel-koneella: 417 kpl
vm. -98 uudemmat ja yli 400tkm Passatit diesel-koneella: 7 kpl = 1,7%
Mitäs nämä "faktat" kertovat? Ettei vain VW:n laatu-dieselin huonosta kestävyydestä? Ei nyt sentään, vaan pointtini on se, että ei kannata liikaa sokaistua numeroista...
Mitä sitten tarkoitetaan "Opelien dieselmoottoreilla"?
Opeleissa on ollut dieselmoottoreina:
- GM/Opelin omia kehitelmiä
- Isuzun kehittämiä
- BMW:n kehittämiä (Omega)
- ja viimeisimpänä Fiatin dieseleitä.
Yhteistä nimittäjää näille on vähän vaikea löytää, paitsi että kaikki ovat dieselmoottoreita.
Niin, oikeastaan kysymys voisi olla Opeleissa käytetyistä dieselmoottoreista. Minkälainen 1.7 moottori on noissa 1998 ja uudemmissa astroissa. Onko se Isuzu? Onko se jakohihnalla ja jos kuinka pitkä vaihtoväli?
OCF -sivuilta saattaa löytää parhaiten vastaukset koskien
Opeleita:
http://www.ocf.fi/forum/viewforum.php?f=35&sid=c11db80ca32ddbcecabdc8322bcc89da
1.7 litrainen on hihnalla ja vaihtoväli muistaakseni 100-100tkm...
Harmittaa, kun herra/rouva ddr5 ei mitenkään kommentoinut esiin tuomiani tilastoja...
"hihnalla ja vaihtoväli muistaakseni 100-100tkm..."
60000 korkeintaan (d 1,7), samalla vaihdettava kiristimet ja hihnapyörät sekä erityisesti niiden pultit. Moottorin akilleenkantapää, katkeavat sillä kiristimen ja hihnapyörän pulttit menee lohkon sisälle n.10 mm verran ja kun itse hihnapyörän sisin reuna on n. 20 mm päässä lohkosta.
Jos pultti tai hihna katkeaa, keinuvivut menevät poikki, sillä muuten hajoaisi koko kone venttiilien koskettaessa mäntiin.
Talvella saattaa öljysuodattimen yläpuolella olevasta, välikappaleesta ja suodattimen rungon välistä alkaa runsas öljyvuoto. Tällöin on euron arvoinen O-rengas katkennut. Välikappaleesta menee kaksi letkua moottorin etupuolella olevalle tehostimen pumpulle.
Muuten ok kone ja tykkää asetoonista...
Odottelen edelleen herra dddr5 kommenttia kaivamiini tilastoihin...
Näyttää todellakin siltä että suurin osa myynnissä olevista autoista on bensamoottoreita. Tilastosi lienee kattava.
Omegan dieselkone ainakin on ollut hyvä. Eräässä toisessa saksalaismerkissä sama kone löytyi mallista nimeltä 525 tds. Opelissa oli hivenen matalampiviritteinen versio, eli ehkä jopa vahvempi.
Nykyinen 1.9 litrainenkin on hyvä, toimii oikein mukavasti niin Opelin kuin Saabinkin nokalla. Koneen hinta ainakin Saabiin on kyllä sen verran kova (9-5 2.0t:n ja 1.9 TiDin hintaeroa noin 7.000 euroa), ettei tuo mikään suuri myyntimenestys taida tuolla hinnoittelulla olla.
Tilasto oli tasan niin kattava kuin mitä Nettiautossa oli tuolloin myynnissä. Jostain syystä diesel-Ooppelit eivät ole olleet suosittuja, mutta kuten tilastoni kertoi, niin eipä nuo Ooppelit häviä ajetuissa kilometreissä esim. VW:lle, vaikka vähän tällaista aikaisemmin väitit... Toki mittarilukema ei kerro juuri mitään, yleensä isommilla autoilla ajetaan enemmän vuosittain ja maantieajoa on huomattavasti enemmän kuin pienissä kauppakasseissa, mutta toisaalta pieniinkin voi kertyä paljon maileja ajan mittaan, jos vain pellit kestää...
Onhan se aika selvää, että jos autolla ajetaan 15tkm vuosittain niin 500tkm mittarilukemaan pitäisi ajella 33-vuotta...
Onhan niissä omat pienet ongelmat ollut opelin dieseleissä.. Jakopää on heikko ja toinen on kannet jotka eivät tahdo kestää. myynti arvo on aika huono, mutta halvemmalla sen saa kyllä ostettuakin
Edellämainittu ei koske ainakaan 2,0- eikä 2.2-litraisia.
Edellämainittu ei koske ainakaan 2,0- eikä 2.2-litraisia.
Mitenniin ei koske? Opelin arvo tippuu suunnilleen yhtä nopeasti kuin Renun, Alfan ja esim. Saabin ihan koneesta riippumatta.
Edellämainittu ei koske ainakaan 2,0- eikä 2.2-litraisia.
Mitenniin ei koske? Opelin arvo tippuu suunnilleen yhtä nopeasti kuin Renun, Alfan ja esim. Saabin ihan koneesta riippumatta.
Tarkoitin tuota kestävyysjuttua.
Mulle tullut tuota OCFää selatessa ainakin semmonen käsitys, että ongelmallisin diesel on juuri tuo BMW-peruinen motti. OT: BMWhän osti 90-luvun lopulla joihinkin dieseleihinsä GMltä samaa AR35-automaattia, mikä on Opelin 3 litrasissa, vissiin sen kestävyyden takia
Tykkää asetoonista ??? Täh? Siis polttoaineen seassa vai mitä?
Niin. Ei se muuten käynnisty.
Eipä ole moittimista koneen kestävyyden suhteen. 340000 km mittarissa ja hyvin pelittää. Ostin 98-astran (2,0 DTL) heinäkuussa 2001, silloin mittarissa oli 144 tkm. Ahtopaineventtiileitä mennyt 2 kpl ja yksi ilmamäärämittari ja pa-paluuletkut, viimeisempänä laturin kiinnike. Siinä merkille ominaiset vikakohteet. Toki iskarit ja jarrut on näillä kilometrillä jo kerran vaihdettu. Jakoketjuun ja vesipumppuun ei ole tarvinnut koskea.Muovinen jäähdytin keulasta meni uusiksi jäniskolarin seurauksena.
Eipä varmaan olekaan näitä Opelin diiseleitä paljon myynnissä, kun hyvitykset tämän verran ajetusta toimivasta autosta ovat parin tonnin luokkaa. Jatkamme tällä autolla kakkosautona loppuun saakka, käyttöarvoa autolla vielä löytyy ja kilometrejä kertyy vuosittain reippaasti yli 30 tkm. Niin ja kulutus moottoritieajossa 120-130km/h 5,8-6l/100 km.
Pitkillä reissuilla menee viiden pintaan.