Maalivikaako?!?

11 kommenttia

Kolme päivää sitten ostin uunituoreen VW:n. Tänään käytin auton ensimmäistä kertaa autopesurissa. Tuloksena auton kummassakin kyljessä olevat naarmut (koko auton pituudelta)... Lisäksi toisesta ovesta lähtenyt pikku pala maalia. Olisiko kenelläkään tietoa, kenenkähän pitäisi tämä lysti maksaa, että saisi naarmut pois? Vai onko mahdollista, että maalissa jotakin vikaa? (Kyseessä helmiäisväri) Menisikö maalitakuuseen...?!? VAI ONKO ENÄÄ MITÄÄN TEHTÄVISSÄ; ETTEI TARVIS KOKO AUTOO MAALAUTTAA OMAAN PIIKKIIN!!!!!!!!

[Zartza muokkasi tätä viestiä 12.07.2007 klo 20:15]
  
  • ohhoh... tulee ainakin ekana mieleen että sinun nyt viimeinen henkilö pitäisi olla joka tuon maksaa... :confused:

      
  • ...toisaalta ainakaan mulle ei tulisi mieleenkään viedä alle kuukauden vanhaa autoa konepesuun. Maalin kovettuminen lopulliseen kovuuteensa kestää aikansa.

      
  • Lainaus:
    12.07.2007 klo 23:02 jjvi kirjoitti
    ...toisaalta ainakaan mulle ei tulisi mieleenkään viedä alle kuukauden vanhaa autoa konepesuun. Maalin kovettuminen lopulliseen kovuuteensa kestää aikansa.

    Näinpä eli 30v kokemuksella en suosittele muutaman kuukauden ikäisen auton kone-, harja- ja painepesua enkä käsinvahausta. Jos näitä taasen ei kielletä käyttöohjeissa niin syntynyt vahinko menee taasen valmistajan/jälleenmyyjän piikkiin.

      
  • Yleensä VW:t seilaavat Suomeen reilun kuukauden tehtaalta valmistumisen jälkeen joten pitäisi maali jo olla 'kuivaa' luovutuksen yhteydessä. Ja jos vika olisi ollut autossa jo luovutuksessa niin miksei sitä huomattu luovutuksessa - jälkeenpäin on paha näyttää toteen että maalipinnassa oli jotain vikaa joka saisi sen naarmuuntumaan herkästä tms.

    Maalipinta kun narmuuntuu aina konepesussa, naarmujen koko tietenkin riippuu pesukoneesta, sen puhtaudesta yms. Pesutulos tulisi aina tarkistaa pesun jälkeen ja jos on valitettavaa niin valittaa asiasta heti, jälkikäteen on mahdotonta selvittää/todistaa oliko vika pesulinjassa ja siten saada sen omistajalta korvauksia.

    Tietyt värit tuovat pienetkin naarmut esiin. Ainakin itsellä musta, sininen ja perus-punainen ovat olleet helpoimmin naarmuuntuvat ts. näyttävät niin tekevän. Harmaat värit taas omasta mielestäni ovat näyttäneet kuluneenakin vähemmän naarmuisilta. Tuo ero tulee siis eri värien kohdalla siitä kun toisissa naarmut näkyvät paremmin kuin toisissa.

    Lohkeama maalissa voi viitata johonkin ongelmaan maalipinnassa, mutta yhtä hyvin moisia aikaan saa parkkipaikoilla viereisen auton ovien osumista, joten on paha sanoa syytä sille näkemättä lohkeamaa itse.

    Kannattaa koitta keskustella ongelmasta pesupaikan kanssa ja tietenkin myyjäliikkeen, josko heillä olisi näkemystä asiaan.

      
  • Hitlerin kosto elää...

    Olisit valinnut tojon mastan tai tatsunin. Maali ehtii kuivaa Jaappanista kun laivataan.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Minä menin kerran nuorena miehenä autolla pesulaitteeseen. Olin laittanut pari päivää aiemmin sellaisen helman suojamassan auton helmoihin, oven alareunan korkeudelle saakka. Pesun jälkeen pakitin auton pesusta ja huomasin pesuharjojen muuttuneen aika tumman värisiksi. Auton kylkeä tarkastellessa huomasin suojamassojen lähteneen kokonaan pois ja punaisen pohjamaalin loimottavan kauniisiti. En jäänyt vaatimaan huoltoaseman yrittäjältä korvauksia, koska olen kiltti suomalainen asiakas.

      
  • Lainaus:
    13.07.2007 klo 14:27 Tapio Taula kirjoitti
    Hitlerin kosto elää...

    Olisit valinnut tojon mastan tai tatsunin. Maali ehtii kuivaa Jaappanista kun laivataan.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

    Tietenkin ehtii kun se maalikerros on ohuempi :wink:.

    Itse asiasta, "pesula" tuskin korvaa mitään sillä eikös näissä paikoissa yleensä irtisanouduta vastuusta jo ihan ilmoistusten kera. Sanotaan nyt vielä että itse en kyseisiin paikkoihin autoa veisi mistään hinnasta mutta ymmärtäähän sen jos ei ole pesupaikkaa, kone kun "ei anna armoa".

      
  • Itselläni kävi että vannepesimet pesi etuovien kohdalta, jolloin oviin jäi selvästi nähtävät ympyrät. Ilmoitin heti asiasta huoltamon pitäjälle ja asia hoitui vahinkotarkastuksen kautta (Kiillotus). Ei tietenkään ihan sama asia koska koneessa oli vikaa.

      
  • Edelleenkin olen sitä mieltä, että 2000 luvun autojen maalit ovat huonoja. Esim. 1998 Valeno ja 1989 Sunny ovat konepelliltään kuin uusia, mutta 2000 Focus ja 2000 pösö ovat tosi huonossa kunnossa. Luulen, että 1999 oli se vuosi, joka jakoi konepellit. Silloin kiellettiin myrkyliset automaalit.

      
  • Nämä "ekoterroristit" on syynä auto- ja rakennusmaaleihin, pitää olla "vesivärejä" jotta uhanalaiset home- ja ruostekannat ei vaan kuole sukupuuttoon! :cry:

      
  • Sama vika venepuolella. On muka parempi ostaa uusia veneitä ja autoja kuin suojata vanha peli kunnon maalilla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit