VAG-tuotteet ja kulutus

1 kommentti

Mikä vika tuossa TM:n testissä muka oli - tutkikaa itse eri automallien kulutuksia, jos ette usko!



Ajoin vähän aikaa sitten Octavia 1.2 TSI, jossa DSG-7. Ilmoitettu keskikulutus 5,9 litraa/100 km:llä. Mutta, ajetun 800 km:n todellinen lukema oli 7,0 litraa! Ja se oli 80 prosenttisesti matka-ajoa, joten tulos on HEIKKO. Samaan aikaan ajotietokone näytti 6,4 litraa/100 km =eli ne hyväuskoiset, jotka käyvät lyhyellä koeajolla ja luottavat VW/Audi/Skodan ajotietokoneisiin ja tekevät sitten onnettoman autonostopäätöksen...luulevat ostavan taloudellisen auton...ja sit kun DSG vielä räjähtää jne...



Minulla on Grand Espace 2.2 dCi (=eli siinä on Renoon v.2001-2006 myynnissä ollut dieselikone), teho 150hv, 5-vaiht.automaatti ja auton omapaino 1975kg. Ilmoitettu keskikulutus 9,4 litraa/100 km. Nyt kun olen ajanut sillä 35.000 km, niin keskikulutus 9,0 litraa! Aiemmin mulla oli samanlainen auto 6-vaiht.manuaalilaatikolla ja silloin tod.kulutus oli 7,0-7,25 litraa ja sille automallille ilmoitettu yhdistetty on 7,9 litraa. Elikkä aina alittuu ilmoitetut!!!



Samoin menee PSA-dieseleillä. Omat kokemukset liittyvät vuokra-autona ajelemaani Volvo V50 eDrive malliin, jossa on Peugeot-Citroenin 1.6 kone (115hv). Toki ilmoitettu kulutuslukema taitaa olla 3,9 litraa/100 km:lle, mutta kun autolla pääsee oikeasti helposti 4,8...4,9 lukemiin, niin se on jo jotain.



Ajelen autolla vuodessa n. 40.000 km.

  
  • Pakko kysyä tuota sinun logiikastasi: Jos Skoda vei ajoassasi 1,1l yli ilmoitetun niin tulos on mielestäsi heikko, mutta taas mainostamasi PSA(/FORD yhteistyö ) diesel nosti kulutusta 0,9-1,0l, niin se sitten onkin hyvä asia???



    Autosi on niin vanha ettei vielä tuohon aikaan tehtaat optimoineet noita kulutus arvoja testissä, vaan olivat lähempänä todellisia lukemia ja onko ajosuoritteesi kokoajan verrannollinen testisuoritteeseen?



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit