Saksan kitkat kesärenkaana

3 kommenttia

Mitenkä tuommoisilla keskieuroopan kitkoilla pärjäisi Suomen kesän? Kevääseen ja syksyynhän nuo olisivat optimaaliset renkaat.



Kumiseos on siis kovempaa kuin pohjolan kitkoissa, mutta pehmeämpää kuin kesärenkaissa (vähemmän rengasmelua). Nopeusluokka "Saksan kitkoilla" on kai n.190km/h.



Eli juurikin mukavuus kantilta tätä asiaa pähkäilin.

  
  • Ei missään tapauksessa yleispätevä vastaus, mutta tässä yksi oma kokemus.



    Yhden iltapäivän ajoin kesällä 2011 saksan kitkoilla. Silloista kesärengasta korkeamman profiilisuhteen odotuksen mukainen renkaan pehmeys toteutui, melutason pudotus ei.



    Pelkästään metelin vuoksi en viitsisi ajaa lamellirenkailla edes kesällä, mutta joku muu voi priorisoida tämän toisinkin. Ainakaan kokeilemani Continental ei ollut aiemmin kokemani suomalaisen talvirenkaan tapainen huojuja. Ajovaikutelma oli kuin olisi vaihtanut korkeampaan ja kapeampaan mutta silti yllättävän meluisaan kesärenkaaseen.



    Vaihdoin saman tien takaisin kesärenkaisiin saatuani selville että minulla on täysi sarja hyviä ja suoria aluvanteita talvirenkaita varten.

      
  • MasterOfPuppets:

    Nopeusluokka "Saksan kitkoilla" on kai n.190km/h.




    Nopeusluokka on 210 tai 240.

      
  • Knight Rider:

    MasterOfPuppets:
    Nopeusluokka "Saksan kitkoilla" on kai n.190km/h.


    Nopeusluokka on 210 tai 240.


    Rengastyyppiä ei voi päätellä nopeusluokan perusteella.

    Rattiväsynyt? Vaihda bussiin.
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit