Automaatti ja ajaminen

9 kommenttia

"Nuori mies ajoi erehdyksessä autonsa mereen Sipoossa Itä-Uudellamaalla perjantaina.

Vahinko sattui Storörenin satamassa noin kello 16.30, kun satamassa käyneet kaksi parikymppistä helsinkiläismiestä olivat lähdössä parkkipaikalta. Kuljettaja oli parkkeerannut aiemmin autonsa aivan satama-altaan reunalle, keula merelle päin.

Hän aikoi peruuttaa auton parkista. Hän kuitenkin työnsi vahingossa vaihdekepin väärään asentoon ja ajoi auton aaltoihin.

Sekä kuljettaja että matkustaja pääsivät vahingoitta ulos autosta."

Kuski on varmaan vähän huonona, lipsahti D:lle, onneksi ei sattunut mitään vakavampaa. :grin:

  
  • Näin tuon jutun tämän päivän Ilta-sanomista, Ihmettelin, miten kovin kaveri on kaasua painanut lähtiessään. Monestihan noissa nopeuksissa tapahtuvat vastaavat jutut päättyy siihen, että auto jää pohjastaan kiinni etupyörien mentyä yli reunan. Siis minkä tahansa reunan, ei aina satama-altaan :grin:

      
  • Eihän automaatissa tarvitse vaihdella vaihteita, siis ainakaan "tomaattifanaatikoiden" mukaan? :innocent:

      
  • Voi se väärä vaihde luiskahtaa manuaalillakin.

      
  • Ainakin omassa manuaalivaihteisessa se pitää oikein osata koomata tarkoituksellisesti väärin, ja sitten kun on se kytkinpoljin ei tule vetäistyä parkkipaikalla pedaalia suoraan metalliin.

    On se tietty tunne että mihin suuntaan lähdetään, vaikka oikea käsi ei enää jostain syystä viestittäisikään tekemisiään...:sunglasses:

    Ykkönen löytyy suoraan edestä ja pakki vivun takaa oikeasta yläkulmasta.

      
  • Kaikki,myös virheiden tekeminen, on automaatilla sata kertaa helpompaa.Mitäänhän ei tietysti voi sille, että joukossamme on myös niitä ,jotka eivät ymmärrä eroa eteen tai taakse komennoilla.Sehän ei ole laitteen vika,jos sitä kaytetään väärin.Vertaa vaikka viinaan tai aseisiin.

      
  • Kyllä normaalilla ihmisellä reaktiot kertoo heti että lähdetään väärään suuntaan ja painaa vaistomaisesti jarrua. Joko kuski oli nainen tai kaverilla on motorisia ongelmia.

      
  • Lainaus:
    03.09.2007 klo 06:28 Merikoinen kirjoitti
    Kyllä normaalilla ihmisellä reaktiot kertoo heti että lähdetään väärään suuntaan ja painaa vaistomaisesti jarrua. Joko kuski oli nainen tai kaverilla on motorisia ongelmia.

    ...varsinkin kun automaatilla jo jarrun nosto (lähes aina) saa auton jo kertomaan ryömimällä mihin suuntaan ollaan lähdössä!

    Uskokaa, kaikkea ihmiset onnistuvat sähläämään auton ratissa! Tässä kuvia jotka on varmaan kaikki jo nähnyt mutta laitetaan silti, ja vielä vain naiskuskeja jotta me tunnemme itsemme täysin immuuneiksi virheille!















    Itse olen onnistunut tekemään yhden ylläolevista mokista, en paljasta ainakaan vielä minkä niistä...

      
  • Murphyn lakeja soveltaen:Jos jotain voi tehdä väärin,tehdään se ennenpitkää.
    Tää tais mennä enempi naisautoilijoiden mollaamiseen.
    Ei kauankaan sitten näin jossain (Lontoossakoos?) otettuja videoita,joissa autoilijat yrittivät ajaa automaattisen bussikaistan estetolpan yli huonolla menestyksellä.Romua tuli ja pahin oli joku nainen isolla SUVilla.
    Täällä meilläkin on joissain bussien "oikoteillä" raidevälin mukaan sovitettuja kaivantoja joissa olen nähnyt jopa poliisin (nainen) rikkovan autonsa öljypohjan.
    Takavuosina Turun satamassa onnistui joku nainen ajamaan autonsa punaiselta laivalta ulos väärästä päästä noin 30-45 asteen kulmaan tuuletuksen vuoksi avatulta rampilta.
    Niin ja on se automaatti aina vaan ainoa järkevä vaihtoehto.

      
  • Itse olen onnistunut tekemään yhden ylläolevista mokista, en paljasta ainakaan vielä minkä niistä...



    Veikkanpa, että olet saanut autosi kiinni pohjasta betoniporsaan päälle, osu ja uppos? Ainakin olen nähnyt tälläisen tilanteen. Nuori kuljettaja oli lievästi sanoen punainen ja nolon näköinen, sillä kaiken huipuksi tyttöystävänsä istui vieressä... yritin pidätellä naurua ohi ajaessani.

    Toki inhimillisiä virheitä sattuu aina joskus, no ainakin se tekee elämästä mielenkiintoista kun kaikki ei aina mene niin kuin on käsikirjoitettu.

    Olen muuten saanut oman auton pohjasta jumiin piha-alueen reunaan. Kyseisessä paikassa ei ole mitään kaidetta ja hieman hämärässä valaistuksessa en huomannut pihalle johtavan väylän olleen jo hieman aikaisemmin... Piti vain tunkata keulaa vähän kerrallaan ylöspäin ja laittaa pattinkia alle ja peruuttaa pois, neliveto hieman helpotti tehtävää.
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit