Koordinaatisto Y[kW]; X[n*Min^-1]

6 kommenttia

Tarkoitan koordinaatistoa jossa X-akseli on pyörimisnopeus yksikkö yleensä englannin rpm käytetään kulmanopeutta rad/sek ja niin kun viisaita halutaan olla n*Min^-1. Y-akselille vasempaan reunaan teho[kW] ja oikeaan reunaan vääntömomentti[Nm]. Käyrien tulisi korreloida keskenään, olen havainnut että kuva kovin pieni ja lisäksi paksut viivat, silti ihan pikaisella silmäyksellä huomaa että ei voi olla oikein!



LINKKI

http://5series.net/information/options/engines/my2004_530d/



En minä voi ymmärtää miten murtokäyrä voidaan piirtää ko. kuvaan.



Kysymys: Kuvassa suureet kulmanopeus;teho;vääntömomentti mielestäni mikään suureista ei voi äärettömän pienessä ajassa muuttua. Murtokäyrä kuin linkissä on sotii mielipidettäni vastaan.

  
  • Tapsa III:

    ...En minä voi ymmärtää miten murtokäyrä voidaan piirtää ko. kuvaan.




    Kuvaan voi piirtää asioita aivan niin suurella tai pienellä resoluutiolla kuin kukin haluaa, se ei asian ymmerrettävyyttä ainakaan tässä tapauksessa muuksi muuta. Jos joku ei kaaviota ymmärrä ilman absoluuttisen tarkkaa esitystapaa ei kyllä ole kaavionlaatijan vika.

      
  • Ei noiden käyrien ole tarkoituskaan olla äärimmäisen tarkkoja. Nuo antavat yleiskuvan moottorin ominaisuuksista. Tuntuu todella omituiselta, että joku viitsi kyttäillä tuollaisesta jotain viivanleveyksiä ja resouution tarkkuutta. Tuokin kuvaaja antaa aivan riittävällä tarkkuudella kuvan moottorin ominaisuuksista. Se toteutuva käyrä riippuu muutenkin moottoriyksilöstä ja olosuhteista.



    Ajatus on tuossa käyrässä aivan oikea ja tarkkuus täysin riittävä. Mikä on ongelma?

      
  • NHB:

    Ajatus on tuossa käyrässä aivan oikea ja tarkkuus täysin riittävä. Mikä on ongelma?

    Se kun katselen kuvia, eikä mielytä silmää. [Sananmukaisesti silmää siis yksikkö, olen tätä kirjoittaessa (la) yksisilmäinen ma menen silmäleikkaukseen] Josko sitten voisin kirjoittaa "ei mielytä silmiä"



      
  • NHB:

    Ajatus on tuossa käyrässä aivan oikea ja tarkkuus täysin riittävä. Mikä on ongelma?

    En ihan hölmö ole vaikka ajatuksistani päätellen sitä olen.



    Olen opiskellut että voin kertoa koordinaatiston virheelliseksi pelkällä vilkaisulla siihen, sorry tämä pilkun viilaus, mutta kuitenkin...



      
  • NHB:

    Ei noiden käyrien ole tarkoituskaan olla äärimmäisen tarkkoja. Nuo antavat yleiskuvan moottorin ominaisuuksista. Tuntuu todella omituiselta, että joku viitsi kyttäillä tuollaisesta jotain viivanleveyksiä ja resouution tarkkuutta. Tuokin kuvaaja antaa aivan riittävällä tarkkuudella kuvan moottorin ominaisuuksista. Se toteutuva käyrä riippuu muutenkin moottoriyksilöstä ja olosuhteista.

    Ajatus on tuossa käyrässä aivan oikea ja tarkkuus täysin riittävä. Mikä on ongelma?

    Kun annetaan informaatiota annetaan se oikein!



      
  • HavisTheMan:

    Tapsa III:
    ...En minä voi ymmärtää miten murtokäyrä voidaan piirtää ko. kuvaan.


    Kuvaan voi piirtää asioita aivan niin suurella tai pienellä resoluutiolla kuin kukin haluaa, se ei asian ymmerrettävyyttä ainakaan tässä tapauksessa muuksi muuta. Jos joku ei kaaviota ymmärrä ilman absoluuttisen tarkkaa esitystapaa ei kyllä ole kaavionlaatijan vika.

    Voi voi aattele ite.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit