JÄTTI TIELLE-MIKÄ VIKA,MIKÄ AUTO?

58 kommenttia
2»
  • Onko tuo nyt ihme, jos 20-vuotta vanha C-Kadetti postailee? Tuskin on päässyt edes uutena 5tkm ilman vikoja :grin:

      
  • Lainaus:
    31.07.2007 klo 16:34 D-Power kirjoitti
    MB A 1997: Abs-anturi rikki ja matka katkesi auton pysäyttäessä itsensä, korjasin itse ja matka jatkui. Toisesta samanlaisesta laukesi vaihdelaatikko noin 100 tkm:n kohdalla. MB: laatu oli surkeata!


    Näköjään Mersumiehet osaa varustautua matkalle, kun ABS-anturitkin löytyy varalle hanskalokerosta :grin:

      
  • Lainaus:
    04.07.2007 klo 13:46 nenärenkaat kirjoitti
    Niin, mutta missäs kaikki opelistit on, mulla ainakin uunituore Vectra B jätti -96 huonekalukaupan pihaan, kun virtalukko hajosi ja auto ei inahtanutkaan.


    Yksikään Ooppeli ei ole jättänyt välille, toki en ole sotkeentunut noihin Siemensin kyhäilyihin... Ruostetta ja pikkuvikaa kyllä ajoittain pompsahtaa, mutta moottorit on kyllä pelittänyt aina moitteetta. On riittänyt kun tulpat, suodattimet ja remmit on vaihtanut ajoissa...

      
  • Näköjään Mersumiehet osaa varustautua matkalle, kun ABS-anturitkin löytyy varalle hanskalokerosta :grin:



    Kytkin ABS-jarrut pois päältä=>matka jatkui. :wink:
      
  • Jäin iloisesti ruuhka-aikaan kehä-ykkösen varteen viikko sitten. Autona oli "64 Volvo P1800. Vikaa en tiedä vieläkään mutta auto rupesi taas toimimaan perjantaina. Kosla hyytyi ihan kuin bensa olisi loppunut. Hain sitten lisää bensaa mutta ei edes luvannut käynnistyä. Taisi sähköinen bensapumppu vaan jotenkin jumittaa.

      
  • -98 Micra 1.5 dieselin kytkin hajosi ~299 000 km kohdalla. kuului kolinaa ja pauketta ja veto loppui. hinurilla korjaamolle ja nyt tähtäimessä 400 000 km

      
  • Lainaus:
    13.08.2007 klo 21:11 Opelixi kirjoitti
    Lainaus:
    31.07.2007 klo 16:34 D-Power kirjoitti
    MB A 1997: Abs-anturi rikki ja matka katkesi auton pysäyttäessä itsensä, korjasin itse ja matka jatkui. Toisesta samanlaisesta laukesi vaihdelaatikko noin 100 tkm:n kohdalla. MB: laatu oli surkeata!


    Näköjään Mersumiehet osaa varustautua matkalle, kun ABS-anturitkin löytyy varalle hanskalokerosta :grin:


    Näköjään Opelmies on kateellinen kun itsellään ei ole varaa omistaa (huom, omistaa ei vain ostaa) mersua. :wink:

    Itsellä kaksi autoa on jättänyt tien päälle:

    Toyota Tercel nokkahihnan katkeamiseen (ei sentään kansi hajonnut) ja Sierra 2.0 etujarrulevyn kahtia halkeamiseen. Vinkkinä kaikille vanhoilla Sierroilla ajaville: Jos jarrulevysi on ruosteessa jäähdytysrivoista, vaihda levyt ennenkuin henki lähtee hätäjarrutuksessa.

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 18:36 Merikoinen kirjoitti
    Näköjään Opelmies on kateellinen kun itsellään ei ole varaa omistaa (huom, omistaa ei vain ostaa) mersua. :wink:


    Veditpä aika erikoisen johtopäätöksen?

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 20:50 Opelixi kirjoitti
    Lainaus:
    30.08.2007 klo 18:36 Merikoinen kirjoitti
    Näköjään Opelmies on kateellinen kun itsellään ei ole varaa omistaa (huom, omistaa ei vain ostaa) mersua. :wink:


    Veditpä aika erikoisen johtopäätöksen?


    Kuin niin? Jokainenhan tietää ettei Opelilla ajella kuin pakon edessä eli kun parempaan ei ole varaa. :kiss:

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 21:19 Merikoinen kirjoitti

    Kuin niin? Jokainenhan tietää ettei Opelilla ajella kuin pakon edessä eli kun parempaan ei ole varaa. :kiss:


    (Jokainenhan tietää ettei Mersulla ajeta kuin jos on pakko ajaa n. 500tkm, muilla on varaa ajaa ajamiseen suunnitelluilla autoilla eikä valuraudasta tehdyllä kestävyyteen keskittyneellä viritelmällä. Ja jokainen tietää ettei dieselillä ajella kuin pakon edessä kun parempaankaan ei ole varaa.)

      
  • No, Tercelin ja Sierran jälkeen ehkä vanha taksi tuntuukin hyvältä idealta...

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 22:19 Putput kirjoitti
    No, Tercelin ja Sierran jälkeen ehkä vanha taksi tuntuukin hyvältä idealta...


    Kyllä meitä mersumiehiä sitten aina jaksaa naurattaa tuo kateellisten kärvistely. :grin:

    Päivä pelastuu joka kerta.

    On minulla ollut Opeli ja Saabikin opiskeluaikana kun parempaan ei ollut varaa. Joillain on tietty vieläkin. :wink:

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 22:24 Merikoinen kirjoitti
    Kyllä meitä mersumiehiä sitten aina jaksaa naurattaa tuo kateellisten kärvistely. :grin:

    Päivä pelastuu joka kerta.

    On minulla ollut Opeli ja Saabikin opiskeluaikana kun parempaan ei ollut varaa. Joillain on tietty vieläkin. :wink:


    Entä luuletko että sinulla on joskus varaa kunnon autoon vai joudutko aina ajamaan kaupparatsujen pihistelyautolla?

    Mielenkiintoista muuten sekin että aina säälittävimmät vanhan mersun ratissa uhoajat pitävät itseään 'mersumiehinä', mitä se sitten tarkoittaakaan... Minä en Meruslla ajaessakaan koskaan ollut mikään 'mersumies'.

    Kovat on luulot jos luulee että vanhalle taksimersulle olisin kateellinen.

      
  • Minulla on kaksi mersua eikä kumpakaan ole vanha taksi joten anna jo olla.

    Valitettavasti kirjoituksesi sävy ei jätä arvailuille varaa.

    [Merikoinen muokkasi tätä viestiä 31.08.2007 klo 00:01]
      
  • Lainaus:
    31.08.2007 klo 00:00 Merikoinen kirjoitti
    Minulla on kaksi mersua eikä kumpakaan ole vanha taksi joten anna jo olla.

    Valitettavasti kirjoituksesi sävy ei jätä arvailuille varaa.


    Mitä, eikö 'rikas mersumies' haluakaan kuulla 'kateellista valitusta', eikö se saakaan nauramaan, sinähän sanoit että 'päivä pelastuu joka kerta'?

    Kumma kun et osaa ottaa vastaan omaa lääkettä. Kovasti jaksat uhota vanhan taksisi kanssa mutta hipiä ei kestä kun naurettaviin juttuihisi vastataan.

    [Putput muokkasi tätä viestiä 31.08.2007 klo 00:39]
      
  • Tuo on ihan totta että alkunaurujen jälkeen toistuva ininä menee säälittävyyden puolelle, sen takia pyysin sinua lopettamaan koska teet vain itsesi typerän näköiseksi noilla provoilla.

    Mutta mikäs minä olen sinua jarruttelemaan. Lauo vaan lisää niitä 'kultaisia sutkauksia'.

      
  • -86 carina kakkonen muistaakseni kesällä 2003 ja 306tkm kohdalla päästi taustapeilistä tiiraillessa tien täydeltä valkoista savua -> pysäkille soittelemaan apuja.. narulla kotiin, seuraava päivä vapaata ja taistelin uuden kansipahvin paikalleen sen kummemmin kannen suoruuteen tai pulttien momentteihin keskittymättä.. sama auto poistuu tänään liikenteestä 370tkm jälkeen yleisen ränsistymisen takia.

    muutama vuosi tolla ajelua ja mä olin tarpeeksi vakuuttunut ostamaan uuden avensiksen -04.. sillä jäin kerran tielle bensanpuutteeseen, koska ajotietokone ilmeisesti yrittää sopeutua tankkausväleihin ja alkuaikojen range-näytön 0 kilsaa ei enää myöhemmin tarkoittanutkaan että tankissa olis vielä yli kymmenenkunta litraa jäljellä..

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 21:19 Merikoinen kirjoitti
    Kuin niin? Jokainenhan tietää ettei Opelilla ajella kuin pakon edessä eli kun parempaan ei ole varaa. :kiss:


    Olet sinä eri veijari... Luule vain ihan rauhassa, että olen sinulle kateellinen. Olethan sinä siitä lystistä joutunut aika reippaasti maksamaankin, että olet saanut itsetuntosi kohotettua...

      
  • Viimeksi jättänyt tielle vuonna 1997 Opel Omega 2.0i. Kannentiiviste meni. Pääsi huoltoauton hinaukseen, lavalla oli Opel Astra farmari...

      
  • Minä pidän paljon Mersujen kyydistä määrätyissä olosuhteissa ja istun silloin mieluiten takapenkillä! :sunglasses:
    Tosin joskus joutuu "maksajan" paikalle! :innocent:

      
  • Lainaus:
    31.08.2007 klo 16:54 Opelixi kirjoitti
    Lainaus:
    30.08.2007 klo 21:19 Merikoinen kirjoitti
    Kuin niin? Jokainenhan tietää ettei Opelilla ajella kuin pakon edessä eli kun parempaan ei ole varaa. :kiss:


    Olet sinä eri veijari... Luule vain ihan rauhassa, että olen sinulle kateellinen. Olethan sinä siitä lystistä joutunut aika reippaasti maksamaankin, että olet saanut itsetuntosi kohotettua...


    Laadusta joutuu maksamaan. Auto on minulle työkalu joten en pidä ollenkaan yhdentekevänä missä vietän keskimäärin 40 tuntia kuukaudessa.

      
  • Lainaus:
    02.09.2007 klo 21:03 Merikoinen kirjoitti
    Lainaus:
    31.08.2007 klo 16:54 Opelixi kirjoitti
    Lainaus:
    30.08.2007 klo 21:19 Merikoinen kirjoitti
    Kuin niin? Jokainenhan tietää ettei Opelilla ajella kuin pakon edessä eli kun parempaan ei ole varaa. :kiss:



    Olet sinä eri veijari... Luule vain ihan rauhassa, että olen sinulle kateellinen. Olethan sinä siitä lystistä joutunut aika reippaasti maksamaankin, että olet saanut itsetuntosi kohotettua...



    Laadusta joutuu maksamaan. Auto on minulle työkalu joten en pidä ollenkaan yhdentekevänä missä vietän keskimäärin 40 tuntia kuukaudessa.



    Tottakai laadusta joutuu maksamaan, mutta kuinka paljon niin se onkin sitten eri juttu... Ei varmasti ole yhdentekevää, jos ajaa paljon, että missä istuu. Paljonko olet satsannut sänkyysi? Olettaisin sinun viettävän siinä yli 6x enemmän aikaa kuin autossa...

    Älä kuitenkaan luule, että kaikki olisivat sinulle kateellisia, vaikka mersulla ajeletkin. On niitä maailmassa sellaisiakin joiden ei tarvitse autolla yrittää esittää olevansa parempia kuin muut, vaikka rahaa löytyisikin...


    [Opelixi muokkasi tätä viestiä 03.09.2007 klo 00:07]
      




  • (Jokainenhan tietää ettei Mersulla ajeta kuin jos on pakko ajaa n. 500tkm, muilla on varaa ajaa ajamiseen suunnitelluilla autoilla eikä valuraudasta tehdyllä kestävyyteen keskittyneellä viritelmällä. Ja jokainen tietää ettei dieselillä ajella kuin pakon edessä kun parempaankaan ei ole varaa.)


    Kyllä diesel-autot maksavat niin pirusti, ettei köyhillä ole niihin rahaa.
      
  • Lainaus:
    02.09.2007 klo 23:59 Opelixi kirjoitti
    Lainaus:
    02.09.2007 klo 21:03 Merikoinen kirjoitti
    Lainaus:
    31.08.2007 klo 16:54 Opelixi kirjoitti
    Lainaus:
    30.08.2007 klo 21:19 Merikoinen kirjoitti
    Kuin niin? Jokainenhan tietää ettei Opelilla ajella kuin pakon edessä eli kun parempaan ei ole varaa. :kiss:



    Olet sinä eri veijari... Luule vain ihan rauhassa, että olen sinulle kateellinen. Olethan sinä siitä lystistä joutunut aika reippaasti maksamaankin, että olet saanut itsetuntosi kohotettua...



    Laadusta joutuu maksamaan. Auto on minulle työkalu joten en pidä ollenkaan yhdentekevänä missä vietän keskimäärin 40 tuntia kuukaudessa.



    Tottakai laadusta joutuu maksamaan, mutta kuinka paljon niin se onkin sitten eri juttu... Ei varmasti ole yhdentekevää, jos ajaa paljon, että missä istuu. Paljonko olet satsannut sänkyysi? Olettaisin sinun viettävän siinä yli 6x enemmän aikaa kuin autossa...

    Älä kuitenkaan luule, että kaikki olisivat sinulle kateellisia, vaikka mersulla ajeletkin. On niitä maailmassa sellaisiakin joiden ei tarvitse autolla yrittää esittää olevansa parempia kuin muut, vaikka rahaa löytyisikin...


    Joo on mulla vimpan päälle varustus sängyssäkin, ergonomiamielessä. Sängyllä ei onneksi ajella tuhansia kilometrejä vaihtelevassa säässä muun liikenteen seassa joten siihen ei tarvitse ihan niin paljoa tekniikkaa saati satsata niin paljon kuin autoon. Mun sängystä ei löydy airbageja tai turvavyönkiristimiä. Löytyykö sulta?

    En oletakaan että minulle kukaan olisi kateellinen - tiettyjen kirjoittajien jutut ovat vain tällaisen paljastaneet eikä asialle voi mitään. Kyllä ne motiivit sieltä kuultaa läpi päivänselvästi. :smile:

      
  • JOXA,Opelixi ja kaikki muut asiantuntijat.
    Tässä olis vähän vihjeitä ja faktaa teeseitse miehille:
    www.hejbilist.nu
    Ikävä kyllä täytyy osata pari sanaa på svenska.

      
  • Ei me olla asiantuntijoita, on vaan kokemusta kertynyt hieman! :sunglasses:

      
  • En kehdannut laittaa titteliksesi "Kokeneet tunarit" ,vaikka kävi se kyllä mielessä.(tuunari se piti olla)

    [salo-m muokkasi tätä viestiä 04.09.2007 klo 22:46]
      
  • Vähän on tullut tunaroitua, duunattua sitäkin enemmän! :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit