Mazdan automaattiryypyn rakennetta en tunne, mutta kerrottakoon, että Opelin automaattiryyppyyn auttoi aseöljy. Systeemi purkaen ja Opelissa oli sellainen muovinen vipu/jousipaketti joka rupesi aina jumittamaan. Aseöljyä runsain mitoin, paketti herkistellen ja paikalleen. Taas toimi puolisen vuotta.
Mazdassani (323, vm 1990) oli ihan sama homma muutama vuosi sitten. Tekivät huollossa "rikastimen herkistyksen" eli ilmeisesti ruiskuttivat sitä aseöljyä oikeaan kohtaan.
Ei ollut pahan hintainen operaatio huollossakaan teetettynä, koska oli tyyppivika eli ei tarvinnut vikakohdetta kissojen ja koirien kanssa etsiä.
Mazdan automaattiryypyn rakennetta en tunne, mutta kerrottakoon, että Opelin automaattiryyppyyn auttoi aseöljy. Systeemi purkaen ja Opelissa oli sellainen muovinen vipu/jousipaketti joka rupesi aina jumittamaan. Aseöljyä runsain mitoin, paketti herkistellen ja paikalleen. Taas toimi puolisen vuotta.
Mazdassani (323, vm 1990) oli ihan sama homma muutama vuosi sitten. Tekivät huollossa "rikastimen herkistyksen" eli ilmeisesti ruiskuttivat sitä aseöljyä oikeaan kohtaan.
Ei ollut pahan hintainen operaatio huollossakaan teetettynä, koska oli tyyppivika eli ei tarvinnut vikakohdetta kissojen ja koirien kanssa etsiä.
Ongelma taitaa olla siis, että ryyppy ei kytkeydy päälle kunnolla vaikka ennen käynnistystä polkaiseekin kaasua pari kertaa?
Jos näin on niin vaijereiden ja vipujen voitelulla selvittäneen, sillä noissa on vielä sen verran yksinkertainen ryyppy ja kaasutin yleensäkin.