huoltokorjaamojen taso

3 kommenttia

Kannattaako merkkiliikkeiden tuntitaksat maksaa korjaus/huoltopalveluissa? Vähän ristiin menee arviot huoltokorjaamo.fi sivustolla. Muutama ei ikinä -tapaus.

  
  • Itse olen jonkin verran käyttänyt merkkikorjaamoja, mutta täytyy kyllä sanoa että vw:n huollot on ollut kalleimat. Esim. Golfin eka huolto 23 tkm:ssä maksoi n. 300€. Ja mikä ihmetytti oli lasipesunesteen säiliön täyttö hinta 30€. Oli varmaan vähän parempaa "litkua". Sitä että auton huollattaa yksityisellä korjaamolla jolla on pelit ja vehkeet uuden auton tietokoneboxeihin yms. ja jolla ei ole merkkihuoltoa katkaiseeko se auton takuun? Siitä ei ole kokemusta vielä.

      
  • itse olen kyllä yksityisten korjaamojen kannalla mutta kun niissä vain tahtoo olla joukossa myös sellaisia joihin en veisi autoani mistään hinnasta. Eli täytyy vain löytää sellainen osaava korjaamo jonka työhön voi luottaa. itse olen sellaisen aina löytänyt muiden ja itseni kokemuksien perusteella. Ja olen säästänyt ajan mittaan paljon rahaa kun olen vertaillut hintoja merkkikorjaamoihin.
    monet varaosatkin joita käytetään ovat aivan samoja kuin merkkihuollossa, erivärisestä paketista vain otettu, mutta paljon! halvempia. Mutta tämä on minun tapani ollut ja asioilla on aina niin monta puolta.

      
  • Vähän ihmettelin, kun ison autoliikkeen johtaja tunnusti minulle, että autoissa on niin paljon mm. sähkötekniikkaa, että huollon/korjaamon väkeä ei meinaa enää millään saada pysymään kehityksessä mukana. Jos useista työntekijöistä vain yksi hallitsee tietyn erityisalueen, niin riittääköhän tätä osaamista aina silloin kuin sitä tarvitaan? Merkkihuolloissa olen törmännyt melkoisiin jonoihin ja on tullut pakostakin mieleen, että onko työntekijämäärä vedetty liian vähiin suhteessa työmäärään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit