VAG-konsernin järkeilyä...

2 kommenttia

Mitäköhän VAG-konserni hyötyy siitä, että uusi Skoda Octavia Combi 4x4 on jätetty täysin vajaavoimaiseksi - 77kW!!!
Itse kun ajattelee oikein järjen kanssa niin olisi ollut järkevää istuttaa se 103kW kone myös nelivedon keulalle... Mutta EI.
Taitaa konserni pelätä, että uudistettu Skoda syö kaikki asiakkaat ylihinnoitellulta, eikä silti yhtään Skodaa kummemmalta, Volkswagenilta.
Tuo 4x4 Octavia Combi myisi varmasti paremmin jos olisi sillä 103kW koneella... Tutkimattomia ovat VAG:n johdon mietteet.

  
  • Eikös sakemannit ole tunnettuja muutenkin alitehoisista autoista? Vasta törkeissä hintaluokissa sitten alkaa kulku maistua.

      
  • Lainaus:
    01.04.2005 klo 08:53 911 kirjoitti
    Mitäköhän VAG-konserni hyötyy siitä, että uusi Skoda Octavia Combi 4x4 on jätetty täysin vajaavoimaiseksi - 77kW!!!
    Itse kun ajattelee oikein järjen kanssa niin olisi ollut järkevää istuttaa se 103kW kone myös nelivedon keulalle... Mutta EI.


    On tuossa toiveajattelussa tietysti jotakin perää... Mielestäni ei kannattaisi valmistaa muita vaihtoehtoja kuin nelivetofarmareita, joissa olisi sitten kaikki moottori- ja vaihteistotyypit valittavissa.

    Mutta ilmeisesti porrasperäisten mallien myynti on suurinta puhumattakaan nelivedoista, joten valmistajankin kannattavuuslaskelmat tuotannon suhteen johtavat tällaiseen karuun lopputulemaan, jota ei enää Suomen maahantuoja voi paljonkaan karsia.

    Sinänsä 77 kW TDI on täysin riittävä ja erittäin taloudellinen moottori viemään tätä autoa, ellei aio usein vetää painavaa perävaunua (en tosin ole käynyt koeajolla). Jos haluaa suorituskykyisempää moottori- ja nelivetoratkaisua, niin sitten on vaihdettava merkkiä ja hintaluokkaa.

    EDIT: Voi hemmetti! Uuden Skoda Octavia Combin perä on näköjään myös joutunut viistoleikkuriin. Ennen kun tätä vertasi Audi A6 Avantiin, niin Skodassa oli järkevä muotoilu ja järkevä hinta. Nyt enää järkevä hinta. Varmaankin tuleva VW Passat Variant on yhtä paska muotoilultaan.

    Kohta saa järkevää farmarimuotoilua hakea kissojen ja koirien kanssa. Tai sitten joutuu odottamaan seuraavaa sukupolvea, jolloin Passatkin varmaan palaa pitkittäismoottoriin ja Torseniin. Kun monet automerkit jakavat samat perusratkaisut ja alkavat muistuttaa toistensa kopioita ja vielä farmareistakin tehdään hatchbackien kopioita pudottaen peräpään tilavaihtoehdot kolmesta kahteen, niin autotehtaiden kustannussäästöpolitiikka alkaa jo hatuttaa. Pitäisivät sitten edes ääripäät tuotannossa eli autoja niille, joille kuljetuskyky ei ole kriittistä ja niille, joille se on.

    [mikahe muokkasi tätä viestiä 02.04.2005 klo 19:50]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit