Renault Laguna Coupe 3.0 dCi automaattivaihteisto

11 kommenttia

Mikä vaihteisto on V6 DCi Lagunassa, joka kaiketi on tuon moottorin ensimmäinen poikittaissovellus?

  
  • 6-lovinen automaatti joka tapauksessa, ei liene dsg-tyyppinen....

      
  • Jatcon vaihteistoa veikkaan. Noita on relluissa ollut ennenkin.

      
  • Niin, ja myös Aisinia sekä tietty rellu/psa:n omaa vaihteistoa. Jatco kuitenkin tuntuisi uudessa mallissa kaikkein todennäköisimmältä vaihtoehdolta, ottaen huomioon, että kyseessä on ikään kuin oma valmistaja.



    Nyt kuitenkin taitaa olla niin, että tuo on markkinoiden vääntävin poikittaisdiesel/automaatti-yhdistelmä (450Nm), eikä Jatco listaa valmistusohjelmassaan noin järeää transverse-laatikkoa. Kyseessä täytyy siis joko olla uusi(uudistettu) laatikko Jatcolta, (tai Nissanin, Jatcon ja Renaultin yhteistyön&#228:wink: tai vanha tuttu Aisin äärirajoillaan ja mahd. uudelleen softattuna. 3-litraisesta HDI:stähän ei PSA:n vehkeissäkään oteta ihan noin paljon vääntöä ja Volvokin on väännöltään heikompi.



    Mihinkään kolmanteen valmistajaan en jaksa uskoa.

      
  • Aisin on myös aika lähellä rellua nissanin kautta,, ei tosin nykysin taida olla enää sen suurin omistaja, veikkaan että on toi aisinin vaihteisto.

      
  • GTAm:

    Aisin on myös aika lähellä rellua nissanin kautta,, ei tosin nykysin taida olla enää sen suurin omistaja, veikkaan että on toi aisinin vaihteisto.




    Eiku se on Jatco, jonka Nissan omistaa - edelleen. Koitin siihen tossa viestissä viitata.

      
  • jaa kyllä muutamilla sivuilla viitataan aisiniinkin,



    esim

    http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/220644/renault_laguna_gt.html



    "the Nissan-owned Aisin company"





    http://www.autozine.org/html/Renault/Laguna_III.html



    " is supplied by Japanese component maker Aisin (a subsidiary of Nissan)."



    toki se voi olla jokin eri yhtiö

      
  • GTAm:

    jaa kyllä muutamilla sivuilla viitataan aisiniinkin,

    esim
    http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/220644/renault_laguna_gt.html

    "the Nissan-owned Aisin company"


    http://www.autozine.org/html/Renault/Laguna_III.html

    " is supplied by Japanese component maker Aisin (a subsidiary of Nissan)."

    toki se voi olla jokin eri yhtiö




    Luultavasti painovirhe. http://www.aisin.com/finance/shares/index.html



    Heh, ja tosiaan tuolla "edelleen" -ilmaisulla tarkoitin sanoa siis että edelleen on Nissanin tytäryhtiö. Näin jälkeenpäin luettuna vaan toi tuohon viestiin hiukan hyökkäävän sävyn :grin:

      
  • No ei ainakaan tuo linkkisi JATCO. Vääntöä tuo linkkisi vaihteisto kestää vain 360 nm, joten se ei voi olla 3.0 dci:n loota. Lisäksi linkissäsi ei ole mitään mainintaa 3.0 dci:stä.

      
  • ...Aivan oikein - katsoin turhankin nopeasti Planeterenaultin otsikoita, elikkä edellä mainittu Jatcon laatikko on käytössä/tulee käyttöön: 2.0 dCi dieselmoottorit ja 2.0, 2.0 T ja 3,5 V6 bensiinimoottorit, joissa vääntö ei nouse yli 360 Nm.



    PSA-konserni puolestaan käyttää Aisin'n vaihteistoja.



    - millaisia kokemuksia kansalaisilla on kaiken kaikkiaan näistä japanilaisista automaateista?

    - aina kun tulee ajettua automaattivaihteista autoa, niin rupee tekemään mieli siirtyä pois manuaalista :smile:

      
  • Eiköhän se tuo Jatcon AJ0 ole kuitenkin käytössä:



    http://green.autoblog.com/2008/05/25/renault-launches-new-laguna-coupe-with-3-0l-diesel/



    "Under the bonnet of Renault Laguna Coupe, the brand-new V6 dCi, which is destined to become a benchmark in terms of performance and driving pleasure, develops 235hp (173kW) and peak torque of 450Nm. The same figure for the petrol 3.5 V6 powerplant, which is mated for the first time with the AJ0 automatic six-speed transmission it shares with the diesel engine, is 330Nm, while maximum power is 240hp (175kW)."

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit