DSG kuopataan?

90 kommenttia
13»
  • DaViega:

    Ammattilainen:
    Jos se on miehisen miehen merkki että ostaa käsin veivattavalla vaihteistolla varustetun auton, niin olen paljon mieluummin se neitimäinen mies, joka ajattelee autoilussa mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Ei paskan vertaa vähempää voisi kiinnostaa veivata manuaalia....hyi v****.


    Melkoinen sovinsti - en sanallakaan mainunnut minkäänlaista sukupuolijakaumaa, vaan puhtaasti 2 erillaista ryhmää, jotka suhtautuvat autoiluun erillailla. oletako että kaikki naiset kipittävät autokauppaan ensimmäisenä ostamaan automaatin? Mä en tossa kritisoinnut kumpaakaan ryhmää - tai oikeammin, kritisoin kumpaakin tasapuolisesti. Se on sinun oma asia kumpaan ryhmään kuulut, eikä se kyllä oikeastaan liikuta minua mihinkään.
    Jos asiaa katsotaan sinun näkökulmasta, niin taidat sitten olla joku bb-niko?






    Sinä varmaan osaat jostain bb-nikosta kertoa enemmän kun sitä roskaa nähtävästi seuraat.....

    :lol:

      
  • Mitäs nyt noista laatikoista!



    Muutaman vuoden vanhoista (2007 ja 89tkm ajettu) Jetoista alkanut jo aluminiset apurungot murtumaan. Taattua VAG-laatua!!! Veikkaan tyyppiviaksi Octaviossa,Golffeissa jne.



    Nuokin maahantuoja maksattaa käyttäjillä nim.kokemusta on. Vein yhtä tuollaista 1.6fsi nokkaremmin vaihtoon ja ilmeni sitten samalla tuokin ongelma.



    Sanoin, että mitäs mulle soittelet? Soita maahantuojalle laskutusosoitetta, mutta eipäs onnistunutkaan. Hitto mitä mitä paskaa, kaikkilla maailman muilla merkeillä olisi mennyt takuuseen mutta ei tällä.

      
  • 1.6 fsi mallissa taitaapi olla ketju.

      
  • Meinaatko, etten erota ketjua ja hihnaa toisistaan? Kyllä ainakin tuossa "helmessä" on hihna! Taitaa ottaa koville myöntää kansanvaunujen olevan laadultaan täyttä kuraa ja väitetään sitten hädissään toisia valehtelijaksi.



    Perehdyppä kuule uudestaan tuon ikäisen fsi:n tekniikkaan. Voin helpottaa sen verran etsintääsi, että niitä koneita on olemassa sekä että ketju ja hihna käyttöisiä.

      
  • Kilpailevan lehden (Tuulilasi) numerossa 9/2012 luki sivulla 70 näin:



    Yli 50 000 kilometriä vuodessa ajava Riku Heinonen vaihtoi maaliskuussa TSI-Golfinsa Focukseen. Aiemminkin Focuksia omistaneen Heinosen syrjähyppy VW-maailmaan ei mennyt toivotunlaisesti.

    - Oli pakko vaihtaa Golf pois. Siihen tehtiin parin vuoden aikana 20 000 eurolla takuukorjauksia. Muun muassa DSG-laatikko uusittiin, ja mittaristossa paloi usein milloin mikäkin varoitusvalo erinäisiä aikoja.




    Vaikka ne DSG-laatikot valtaosalla ihan hyvin toimisivatkin, niin riski niiden hajoamisesta on suurempi kuin tavallisilla automaateilla tai muiden valmistajien vastaavilla vaihteistoilla.

      
  • Rynelle: Enpä viitsi katsella jos kerran näin on. Olen luullut että Suomessa myydyissä Volkkareissa 1,6 fsi on aina ketjukone ja 2,0 fsi hihnakone.



    Volkkarin laadusta on kokemusta Passatin muodossa ja siitä ei sen enempää.

      
  • Ammattilainen:

    DaViega:
    Ammattilainen:
    Jos se on miehisen miehen merkki että ostaa käsin veivattavalla vaihteistolla varustetun auton, niin olen paljon mieluummin se neitimäinen mies, joka ajattelee autoilussa mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Ei paskan vertaa vähempää voisi kiinnostaa veivata manuaalia....hyi v****.


    Jos asiaa katsotaan sinun näkökulmasta, niin taidat sitten olla joku bb-niko?



    Sinä varmaan osaat jostain bb-nikosta kertoa enemmän kun sitä roskaa nähtävästi seuraat.....
    :lol:




    Se tuli ensimmäisenä mieleen noista sun mielipiteistä - kait sinussa on sitten jotain samaa :wink:

      
  • DaViega:

    Ammattilainen:
    DaViega:
    Ammattilainen:
    Jos se on miehisen miehen merkki että ostaa käsin veivattavalla vaihteistolla varustetun auton, niin olen paljon mieluummin se neitimäinen mies, joka ajattelee autoilussa mukavuutta ja käytännöllisyyttä. Ei paskan vertaa vähempää voisi kiinnostaa veivata manuaalia....hyi v****.


    Jos asiaa katsotaan sinun näkökulmasta, niin taidat sitten olla joku bb-niko?



    Sinä varmaan osaat jostain bb-nikosta kertoa enemmän kun sitä roskaa nähtävästi seuraat.....
    :lol:


    Se tuli ensimmäisenä mieleen noista sun mielipiteistä - kait sinussa on sitten jotain samaa :wink:




    En voi sanoa kun en moista roskaa katso.....



    :lol:

      
  • Minusta on outoa, että eri voimansiirtojen vertailu johtaa kovin usein toisin ajattelevien halveksimiseen ja nimittelyyn.



    Lisäksi näkee arvioita, joissa <lisää tähän epäsuosikki vaihteistosi> ajavia kategorisoidaan omien kuvitelmien mukaan. Siis arvioidaan millaisia nuo toisin valinneet varmaan ovat ja millä perustein he tekivät valinnan jota itse ei tehnyt. Nämäkin arviot näyttävät usein aika halventavilta.



    Kumma homma. En ole nähnyt samanlaista toisen älynlahjojen halveksimista vaikkapa sen perusteella, että yksi on valinnut kiinteän vetokoukun ja toinen irrotettavan. Tai mikä pahinta, taitettavan. Olisiko ihan ilman vetokoukkua ajava sitten se kaikkein pöljin puusilmä?



    Mitäs jos valittaisiin se mikä tuntuu kivalta ja myönnetään, että "mä halusin tällasen"

      
  • 740 GLE:

    Mitäs jos valittaisiin se mikä tuntuu kivalta ja myönnetään, että "mä halusin tällasen"




    Harhaoppisuutta !! Sinut pitäisi polttaa roviolla. Auton perimmäinen tarkoitus on olla riitelyn ja/tai itsekorostuksen ydin. Lisäksi autokeskustelu on pyhitetty oman pahanolon tunteen jakamiseen.



    Häpeäisit edes esittää moista harhaoppia :grin:

      
  • Pomot saa kenkää, viallisten DSG:iden arvioitu kustannus VW:lle tähän mennessä 400 miljoonaa euroa... Takaisinkutsua vältetään viimeiseen asti:



    http://autonews.gasgoo.com/china-news/vw-china-vp-may-leave-company-soon-departure-pote-120711.shtml

      
  • Unohtui mainita, että Kiinassa takuu kasvatetaan samaan 10 vuoteen/160tkm:iin kuin USA:ssakin. Suomessa ei tarvitse, kun täällä myytävissä DSG:issä ei ilmeisesti vikoja ole (tai omistajat jostain syystä omien etujen vastaisesti kiistävät kiivaasti mahdolliset viat...)

      
  • Jos tuollaisen uutisoinnin jälkeen Suomen VW väittää että yksittäisiä laatikoita on rikkoontunut, niin :lol:



      
  • Onneksi on itse tajunnut jo 90-luvulla olla sekaantumatta noihin paskoihin. Ajoin muuten äskettäin ruokatunnilla yhtenä päivänä ruuhkaliikenteessä 130 tkm ajettua 2009 mallin 2.0 Golf TDI/DSG Farmaria, joka oli kaverilla myytävänä ja kokemus oli todella luokaton; Vitunmoinen rengasmelu kehä I liikenteessä, kohina ja Jyrinä täysin vailla vertaansa!!

    Sitten liikennevaloissa Dieselin 2,0 järkyttävän kova rouskutus kuuluu sisälle ja koko auto tärisee.. Miten vitussa te voitte kehua tätä traktoria hyväksi autoksi??

    Aivan uskomaton järkyttävä paska!! aikoinaan minulla oli 2006 mallin Avensis, joka oli paljon miellyttävämpi ja vauhdeissa hiljaisempi ja sivistyneempi olemukseltaan. HUH!



    AINOA hyvä oli joo, Tekniikanmaailman kehuma ohjaus, ratti oli kiva mutta siihen se hauskuus loppui kun kaikki muu ympärillä on niin Spartalaista ankeeta että.

    Pahin oli muuten liikenteessä liian pienet sivupeilit joista ei näe yhtään mitään. Kaikissa Japseissa, Korealaisissa, Jenkeissä sekä muissa AUTOISSA on kunnon peilit joilla pärjää jopa peräkärryn kanssa. Näissäkin on pitänyt Saksalaisen nuukailla, peililasi on niin kallista.. ????

    Missään ennen en näin onnettomia ja pieniä muotoilulla pilattuja partapeilejä yhdistettynä kuperaan kylkeen, -ole nähnyt!



    Sitten toi DSG käytös; Panet jumalauta alueen D päälle ja rupeat painamaan kaasua, ensin ei pitkään tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä vitunmoinen muulinpotku perseeseen ja lähdetään liikkeelle nykäisten. Rinnalla olleet manuaalivaihteiset autot on jo siinä vaiheessa pari kolme autonmittaa sinua edellä!!??

    Tuo koeajo palautti taas maanpinnnalle, kuinka kohloja nämä tietyt Saksalaiset voikaan olla!! Ja näitä toiset haluaa into piukeena..

    Käykääs joskus huviksenne Golfin jälkeen ajamassa erillisrunkoista nelivetoista, jossa perinteinen Dieselautomaatti; Ei viiveitä liikkeelle lähdössä ja ei mitään rykäisyjä eikä jyrinää renkaista autoon sisälle. Mukavuus on aivan eri luokkaa.

    Moni manuaalilaatikkokin toimii fiksummin ja helpommin normaaliautoissa kuin tuo 2.0 TDI/DSG Golf farmari.

    Tähän kyseiseen autoon oli kuulemma laatikko jo kerran vaihdettu takuuna muuten.

    Miten joku urpo voi mennä sekaantumaan käytettyyn Golfiin DSG paskalaatikolla, jonka kestosta ei ole mitään takeita plus että itse olet vastuussa kun marmoritiskillä alkaa läpänheitto "POIKKEUSTAPAUKSESTA...".

    Ostakaa vaan näitä kaytettynä 280tkm ajettuna sitten..(Ilman ongelmia..Heh..)

      
  • ...Niin ja hintaa tuolla paskalla olisi ollut 15000 Euroa!! :lol:

      
  • Oikeinko yllätyit siitä, että kompaktiluokan auton ja jonkun rungon päälle kasatun ison maasturin ominaisuudet eroavat?

      
  • Hirveä vuodatus maastovälitykseltä, mutta ei oikeastaan mitään uutta asiaa. Golf ei tosiaan ole mikään hiljainen auto ja pumppusuutindiesel on tunnetusti karkeakäyntinen. Ja DSG:n tempperamentti on myös yleisesti tiedossa, mutta hyvin sen kanssa voi elää, turha asiasta mitään draamaa on tehdä. Luotettavuusongelmat ovatkin sitten vakava ja ikävä asia.



    Meiltä löytyy taloudesta maasturia sopivampi verrokki Golfille, nimittäin Toyota Prius. Niin paljon kuin Priuksesta pidänkin, on pakko sanoa, että Golf Plus pesee sen jotakuinkin kaikissa ominaisuuksissa, erityisesti niissä, jotka ajamiseen liittyy.

      
  • Lefa, olet oikeassa. Luotettavuusasiast on osaamattomuutta ja niitä sopii morkata mutta suunnittelufilosia on eri asia. On monia eri tapoja tehdä auto. Se että joku DSG ei kiinnosta itseä ei tarkoita etteikö sillekin löytyisi ostajia.

    Minä pidän kaksoiskytkinlaatikosta mutta EN VAGn tekemänä. Kun on kokeillut Volvon ja Mersun versiota aiheesta niin täytyy sanoa että kyllä se toimii. Kaikki ne pelaa ajossa mutta Volvon ja Mersun laatikot toimii myös pysäköitäessä tai kärryn kanssa peruutettaessa.



    Muuten nauratti (olikos Start-ohjelmassa) kun toimittaja kritisoi jonkun auton portaatonta askia tyyliin että valmistaja käyttää edelleen vanhanaikaista portaatonta automaattia modernin kaksoiskytkin automaatin sijaan. Hiukan hymyilytti :smile:

      
  • Kummallista. Itse en DSG:stä löydä noita "paska-omainaisuuksia" vaikka kuinka koettaisin. Nähtävästi se on sitten jo asenteesta kiinni. Jos aattelee että paskahan tämä on, niin sitten se on. :sunglasses:

      
  • Mikä siinä DSG:ssä on ylivertaista tavalliseen automaattiin verrattuna ja paljonko siitä ylivertaisuudesta joutuu maksamaan ekstraa?

      
  • J R:

    Mikä siinä DSG:ssä on ylivertaista tavalliseen automaattiin verrattuna ja paljonko siitä ylivertaisuudesta joutuu maksamaan ekstraa?




    Nopeammat vaihdot kuin perinteisellä tekniikalla ja polttoaineenkulutus käytännössä jopa pienempi kuin manuaalilla, muutamilla kuten 7-dsg. Ja jos vaihtaa takuuaikana pois, ei maksa yhtään ylimääräistä....



    :lol:

      
  • Ammattilainen:

    Nopeammat vaihdot kuin perinteisellä tekniikalla...


    Poislukien se ykkösvaihde, joka ei tunnu menevän pesään...

      
  • J R:

    Mikä siinä DSG:ssä on ylivertaista tavalliseen automaattiin verrattuna ja paljonko siitä ylivertaisuudesta joutuu maksamaan ekstraa?




    Hyvin toimivia kohtuuhintaisia automaatteja poikittaismoottorisiin ei oli liiaks. Hienosti toimii myös ZF:n 8-vaihteinen perinteinen, mutta sitä ei poikittaismoottorisiin saa.



      
  • J R:

    Mikä siinä DSG:ssä on ylivertaista tavalliseen automaattiin verrattuna


    Pienemmät häviöt ja sen myötä kulutus.

    Ei tarvi seisoa jarrulla valon vaihtumista odottaessaan.

    Täsmällinen moottorijarrutus pakkovaihdolla alas.

      
  • 740 GLE:

    J R:
    Mikä siinä DSG:ssä on ylivertaista tavalliseen automaattiin verrattuna

    Ei tarvi seisoa jarrulla valon vaihtumista odottaessaan.


    Jos on tottunut vasemman jalan jarrutukseen, niin tuo ei ole kovin suuri hidaste.

      
  • Entä luotettavuus? Ylipäänsä tuntuu että näitä viimeisiä desilitroja virallisissa kulutuslukemissa haetaan konstilla millä hyvänsä downsizing mukaan lukien kaksoiskytkinvaihteistojen lisäksi. Edut häipyvät kirjaimellisesti savuna ilmaan siinä vaiheessa kun nämä laitteet alkavat temppuilla ja pahimmillaan puhutaan todella monen tuhannen euron remontista, ainakin kun takuu on loppunut.

      
  • mikahe:

    Ammattilainen:
    Nopeammat vaihdot kuin perinteisellä tekniikalla...

    Poislukien se ykkösvaihde, joka ei tunnu menevän pesään...






    Jaa, kyllä mulla on mennyt tähän asti ihan mukavasti.....

    :wave:

      
  • JaSa:

    Entä luotettavuus? Ylipäänsä tuntuu että näitä viimeisiä desilitroja virallisissa kulutuslukemissa haetaan konstilla millä hyvänsä downsizing mukaan lukien kaksoiskytkinvaihteistojen lisäksi. Edut häipyvät kirjaimellisesti savuna ilmaan siinä vaiheessa kun nämä laitteet alkavat temppuilla ja pahimmillaan puhutaan todella monen tuhannen euron remontista, ainakin kun takuu on loppunut.


    Kansanauton ongelmat johtuvat voittojen eikä kulutuksen optimoimisesta. Tässähän kansanauto-konserni on käsittääkseni viime aikoina onnistunut vallan hyvin.

      
  • simppa:

    Vähän erilaisista autoista tulee mieleen Nissan GT-R. Se on saavuttanut suorastaan surullisenkuuluisan maineen kaksoiskytkinlaatikkonsa osalta. Ja etenkin siinä, miten Nissan suhtautuu kyseisen auton takuuseen. Toiminta on ollut suorastaan luokatonta. Autossa on siis "musta laatikko". Jos huoltoa ei päästetä käsiksi laatikon dataan, on takuita evätty.

    Vaihteiston takuita on evätty sen hajotessa, jos on käyttänyt Launch Controlia. Aivan älytön peruste. Saavuttakseen Nissanin lupaaman suorituskyvyn, on tuota ominaisuutta käytettävä. Lisäksi mitä helvetin järkeä on asentaa autoon ominaisuus, jonka käyttäminen evää takuun. Ei mitään logiikkaa. Ja noita vaihteistoja on paukkunut omistajien mukaan paljon.

    Nissanin ehdot ovat muutenkin todella kummalliset. Varmistaakseen takuun säilymisen, on mm. aina ennen ja jälkeen ratapäivien vietävä auto huoltoon tarkistettavaksi. Tosi kätevää. Toisaalta Nissan ei suosittele rata-ajoa ollenkaan takuun kannalta.

    Takuu on ihan oikeasti evätty myös sen takia, että dataa selaamalla huollossa on huomattu, että autolla on ajettu "liikaa" ilman ESC:tä.

    "you have to turn off VDC to activate LC, and you have to sign a paper saying your warranty is voided if you turn of VDC, and while VDC is off, you cause damage. It is clearly stated in the manual/warranty, as well as is put into writing and you have to sign, when you pick up the car."

    Lisäksi erikseen ehdoissa mainitaan, että autoa ei saa viedä dynotestiin. Sekin kun voi syödä takuun. Samaten on kielletyä viedä sitä lentokentälle ja ajaa kaasu pohjassa.

    Eli siis Nissan on tehnyt pirun nopean auton, jonka likimain ainoa sallittu käyttötarkoitus on kevyt sunnuntaiajo taajamassa nopeusrajoituksia noudattaen. Way to go!

    Ja jokainen varmaan arvaa, että se GT-R:n vaihteistoremontti ei ihan halvaksi tule. Puhutaan 20k€+ hintaluokasta.

    Enpä ole missään muussa autossa kuullut yhtä luokattomasta valmistajan suhtautumisesta tuotteeseensa.




    Nissan GT-R:n tuplakytkinlaatikko on itseasiassa saman BorgWarnerin käsialaa kuin VAG:n DSG.



    Jos suhtautuminen Nissanilta on tuollaista, on se toki huono homma. Mutta tästä löytyy kyllä toistakin tietoa, esimerkiksi nämä:



    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_GT-R#Performance



    http://www.exoticsandluxury.com/warranty-voided-gtr-launch-control-warranty-safe

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit