Muiden kirjoitustesi perusteella sinulla pitäisi olla edes jonkinlainen käsitys polttomoottorin normaaliksi katsottavasta öljynkulutuksesta, mutta täällä vaan heittelet huvikses tyhjänpäiväisiä aiheita aiheen perään
Vaiha venttiilinvarren tiivisteet ja palataan sen jälkeen uudestaan asiaan jos vuoto jatkuu...
Ostin auton sillä mielellä että katsastan museo-ajoneuvoksi ja niin (kaikki me ollaan luusereita) tuo museo-ikä vaihtui 25:stä 30:een juuri sopivasti. Nyt odotellaan 2014 vuotta. Se nyt vielä että bemusta löytyisi jotain että ei voi museoida. Siinä on mm. halpahallin kattoikkuna, olen tiedustellut asiasta, minulle on kerrottu 'no problem' jos asennettu kun auto on ollut melko uusi, muuten lähes alkuperäisessä kunnossa. Raivostuttaa kun aina ennen katsastusta pitää viedä korjaamolle saadakseni "puhtaat paperit" pakokaasuista. Sitten taas uudelleen korjaamolle että autolla voi ajaa, kun noilla puhtailla pakokaasuilla auto vain nykii ja pätkii.
Tervetuloa kerhoon. Ensimmäiset 760 Volvot ehtivät jo museorekisteriin, jos joku toimi niin nopeasti kuin SAHKin mielestä ikääntyvien autojen harrastukseen kuuluu.
Nyt 25-vuotias 1987 vuosimalli saakin odotella vielä muutaman vuoden lisää. Pistää epäilemään, että historiallisen ajoneuvon käsite määräytyy asiasta päättävän oman dementian alkamisvuoden perusteella, eikä Mercedes W201 ja Volvo 700 aikalaisia ole tarkoituskaan museorekisteröidä ennen SAHKin sukupolven vaihdosta?
GLE:n katsastan yleensä tutulla asemalla. Siinä säästyy aikaa, kun ei tarvitse käyttää vanhaa Volvoa koko aseman kaikkien pakokaasuanalysaattorien kalibrointiin:
- Pakoputki vuotaa?
- Ei vuoda, tarkistin kotona
- Niinmutku happea on hirveästi ja HC+CO on vähäpäästöisen rajoilla?
- Siellä on Pulsair ja EGR ja ajomääräkin alle puolen miljoonan
- On tää silti outo mittaustulos, minäpä haen toisen mittarin...
Ostin auton sillä mielellä että katsastan museo-ajoneuvoksi ja niin (kaikki me ollaan luusereita) tuo museo-ikä vaihtui 25:stä 30:een juuri sopivasti. Nyt odotellaan 2014 vuotta. Se nyt vielä että bemusta löytyisi jotain että ei voi museoida. Siinä on mm. halpahallin kattoikkuna, olen tiedustellut asiasta, minulle on kerrottu 'no problem' jos asennettu kun auto on ollut melko uusi, muuten lähes alkuperäisessä kunnossa. Raivostuttaa kun aina ennen katsastusta pitää viedä korjaamolle saadakseni "puhtaat paperit" pakokaasuista. Sitten taas uudelleen korjaamolle että autolla voi ajaa, kun noilla puhtailla pakokaasuilla auto vain nykii ja pätkii.
Korjaa autosi kuntoon. Kunnossa oleva vanhakaan auto ei ole moksiskaan päästömittauksista.
Nuukaa pihistelyä säätää autoa vain katsastusta varten, ja kärsiä huonosta käynnistä. Osaathan sinä autot ja tiedät mikä on vikana, joten korjaa asia. Eikö niin?
Korjaa autosi kuntoon. Kunnossa oleva vanhakaan auto ei ole moksiskaan päästömittauksista.
Nuukaa pihistelyä säätää autoa vain katsastusta varten, ja kärsiä huonosta käynnistä. Osaathan sinä autot ja tiedät mikä on vikana, joten korjaa asia. Eikö niin?)
Seuraavaksi panen nenän pakoputkeen ja pyydän ystävääni säätämään päästöt sallituihin arvoihin, nehän mitataan joutokäynnillä.
... no vaikuttaa, ei kai tuota tartte ees kysyä.
Muiden kirjoitustesi perusteella sinulla pitäisi olla edes jonkinlainen käsitys polttomoottorin normaaliksi katsottavasta öljynkulutuksesta, mutta täällä vaan heittelet huvikses tyhjänpäiväisiä aiheita aiheen perään
Vaiha venttiilinvarren tiivisteet ja palataan sen jälkeen uudestaan asiaan jos vuoto jatkuu...
Ostin auton sillä mielellä että katsastan museo-ajoneuvoksi ja niin (kaikki me ollaan luusereita) tuo museo-ikä vaihtui 25:stä 30:een juuri sopivasti. Nyt odotellaan 2014 vuotta. Se nyt vielä että bemusta löytyisi jotain että ei voi museoida. Siinä on mm. halpahallin kattoikkuna, olen tiedustellut asiasta, minulle on kerrottu 'no problem' jos asennettu kun auto on ollut melko uusi, muuten lähes alkuperäisessä kunnossa. Raivostuttaa kun aina ennen katsastusta pitää viedä korjaamolle saadakseni "puhtaat paperit" pakokaasuista. Sitten taas uudelleen korjaamolle että autolla voi ajaa, kun noilla puhtailla pakokaasuilla auto vain nykii ja pätkii.
Tervetuloa kerhoon. Ensimmäiset 760 Volvot ehtivät jo museorekisteriin, jos joku toimi niin nopeasti kuin SAHKin mielestä ikääntyvien autojen harrastukseen kuuluu.
Nyt 25-vuotias 1987 vuosimalli saakin odotella vielä muutaman vuoden lisää. Pistää epäilemään, että historiallisen ajoneuvon käsite määräytyy asiasta päättävän oman dementian alkamisvuoden perusteella, eikä Mercedes W201 ja Volvo 700 aikalaisia ole tarkoituskaan museorekisteröidä ennen SAHKin sukupolven vaihdosta?
GLE:n katsastan yleensä tutulla asemalla. Siinä säästyy aikaa, kun ei tarvitse käyttää vanhaa Volvoa koko aseman kaikkien pakokaasuanalysaattorien kalibrointiin:
- Pakoputki vuotaa?
- Ei vuoda, tarkistin kotona
- Niinmutku happea on hirveästi ja HC+CO on vähäpäästöisen rajoilla?
- Siellä on Pulsair ja EGR ja ajomääräkin alle puolen miljoonan
- On tää silti outo mittaustulos, minäpä haen toisen mittarin...
Tapsa III:
Korjaa autosi kuntoon. Kunnossa oleva vanhakaan auto ei ole moksiskaan päästömittauksista.
Nuukaa pihistelyä säätää autoa vain katsastusta varten, ja kärsiä huonosta käynnistä. Osaathan sinä autot ja tiedät mikä on vikana, joten korjaa asia. Eikö niin?
HavisTheMan:
Seuraavaksi panen nenän pakoputkeen ja pyydän ystävääni säätämään päästöt sallituihin arvoihin, nehän mitataan joutokäynnillä.
Suora kutonen ja moottori toimii, käynnistyy helposti, kuljettaa autoa reippaasti viisi lovisen vaihteiston kanssa.
Häpeäksi täytyy kertoa että on hitsattu pari pientä reikää.
Saadessani auton vein ruostesuojaukseen jossa käsiteltiin seuraavat:
-Takalokasuojan reunat
-Kaikki ovet 4kpl
-Helmat
ja pyysin myös suojaamaan muut kotelot jotka on mallille E30 arkoja paikkoja.
Aika hyvin lähes 30 vuotta vanhalle autolle jota säilytetään ulkona.
Minulle on kerrottu että jos auton alle laittaa talveksi pressun niin alusta ei mätäne, pitääkö paikkaansa, ei kokemusta.