Polttokenno ja Vety

3 kommenttia

Vetyautoista sanotaan että pakoputkesta tulee vain vettä.

Kuinkahan paljon vettä mahtaa tulla ja mihin se johdetaan?



Tuli vaan mieleen, mitä tapahtuu jos vesi lasketaan tielle talvipakkasella, lisääkö se liukkautta?

Ongelma olisi ilmeisesti suolaamattomilla sivuteillä.

  
  • Penteli puhuu täyttä asiaa!

    Kuka hyvänsä vähänkään kehittyneempi puistokemisti pystynee hihasta vetäsemään suhteellisen tarkan noin luvun litroissa käytettyyn tehoon suhteutettuna.

    Tästähän ei ole ollut nähtävissä mitään tietoja,arvioista puhumattakaan.

    Meikäläisissä oloissa ei tosiaan ole merkityksetön pikkuseikka,kuinka paljon teitä kastellaan talvella.

    Toisaalta "pakokaasuhan" on tislattua vettä,joten se kannattanee ottaa talteen ja myydä akkuvetenä??

      
  • Vetyautossa ei periaatteessa ole järkeä kovinkaan paljon. Koska jotenkin se vetykin on tuotettava, ja sen muuntaminen oikeaan muotoon vie sekin energiaa. Sekin energia tuotetaan uusiutumattomilla polttoaineilla yleensä joten se siitä...



    Mutta jos puhutaan itse alkuperäisestä aiheesta, niin eikö vettä voi ottaa johonkin säiliöön tms. joka aina tyhjennetään vaikka huoltoasemalle... Eihän tuo mikään ongelma tuo vesi ole, eikä sitä kovin paljon voi tulla.

      
  • Matti-:

    Mutta jos puhutaan itse alkuperäisestä aiheesta, niin eikö vettä voi ottaa johonkin säiliöön tms. joka aina tyhjennetään vaikka huoltoasemalle... Eihän tuo mikään ongelma tuo vesi ole, eikä sitä kovin paljon voi tulla.




    Jos pakokaasussa oleva vesi olisi ongelma, se olisi jouduttu ratkaisemaan jo aikapäiviä sitten. Polttomoottorin pakokaasuhan on vettä ja hiilidioksidia höystettynä pienillä määrillä mm. typen ja rikin oksideja, hiilivetyjä ja häkää. Polttokennon päästelemä vesihöyry häipyy taivaan tuuliin aivan kuin polttomoottorinkin.



    Epäilen aloittajan olevan huumormiehiä...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit