Akuilla 605 km

4 kommenttia

TÄSSÄ <-- hieman juttua asiasta ...

  
  • Tuostakin voisi Suomen talvessa raapaista vielä puolet pois....mutta edistystä silti. :sunglasses:

      
  • ... ja viiden vuoden kuluttua 20 prosenttia pois akuston kapasiteetista, jos akustoa on huolella latailtu ja hoidettu.



    Mikähän lienee noin suuren akuston varaosahinta, joka lankeaa loppukäyttäjille, jotka ajelevat 10 ... 20 vuoden ikäisillä vehkeillä.

      
  • LKJ:

    ... ja viiden vuoden kuluttua 20 prosenttia pois akuston kapasiteetista, jos akustoa on huolella latailtu ja hoidettu.

    Mikähän lienee noin suuren akuston varaosahinta, joka lankeaa loppukäyttäjille, jotka ajelevat 10 ... 20 vuoden ikäisillä vehkeillä.


    Vaikea sanoa minkään varaosan hintaa mikä se on 10-20 vuoden kuluttua, jos sitä tarkoitat.

      
  • Penteles:

    LKJ:
    ... ja viiden vuoden kuluttua 20 prosenttia pois akuston kapasiteetista, jos akustoa on huolella latailtu ja hoidettu.

    Mikähän lienee noin suuren akuston varaosahinta, joka lankeaa loppukäyttäjille, jotka ajelevat 10 ... 20 vuoden ikäisillä vehkeillä.

    Vaikea sanoa minkään varaosan hintaa mikä se on 10-20 vuoden kuluttua, jos sitä tarkoitat.




    Sepä se.

    Litiumin hinta on noussut reippaasti viimeisen kymmenen vuoden aikana, ja sen oletetaan kaksinkertaistuvan ensi vuonna. Sen kulutuksen ennustetaan kymmenkertaistuvan ensi vuosikymmenellä. Pienessäkin sähkö- tai hybridiautossa sitä tarvitaan liki kymmenen kiloa, joten tarve on melkoinen.



    Keski-Pohjanmaalla norjalaiset ovat aloittamassa ensimmäisenä Suomessa litiumin kaivostoimintaa v. 2013.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit