JÄÄHDYTINNESTEEN VAIHTO-MAKSAAKO VAIVAN?

2 kommenttia

Onkohan tuo jäähdytinnesteen vaihto hintansa väärti operaationa?

Kyselin vähän hintoja merkkikorjaamolta, kun toimenpide ei kuulu vakiohuoltoon; hinta firmasta riippuen 49-95€ töineen aineineen.


Jos pakkasenkesto on kohdallaan (esim. -40C) niin kannattaako nuita lainkaan vaihdella? Nyt on 5 vuotta ollut eli uudesta samat liemet, eikä koskaan lisätty.

Kuinkas tiuhaan sinä vaihdat pakkasnesteet, ja millä perusteella? Hinta?
Onko tullut ilmavaivoja-meinaan autoosi....kun joku sanoi, että pitää ilmata systeemi ja käyttää kone kuumaksi.

:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

  
  • Maksaa vaivan, ainakin pitemmässä juoksussa. Aikaa myöten jäähdytysnesteenkin ominaisuudet - pakkasenkestoa lukuunottamatta - heikkenevät. Pakkasnesteessähän on ruostumista ja hapettumista ehkäiseviä ominaisuuksia. Parin vuoden välein yleisesti suositellaan, mutta hyvä se on jos edes 3 - 5 viiden vuoden välein vaihtais. Samalla tietysti termostaatti vaihtoon, on sen verran pieni lisä siinä konkurssissa ja kuitenkin se alkaa huonolla tuurilla jumittelemaan heti nesteen vaihdon jälkeen. Samalla tulee tarkistetuksi vesiletkujen sekä vesipumpun kunto mahdollisten vuotojen osalta.

    Itse olen n. 3 vuoden välein vaihtanut / vaihdattanut. Hintaa työlle en muista, mutta ei kohtuuttoman kallista ollut, autoiluhan on muutenkin ihanan halpaa. :wink:

    [NiMa muokkasi tätä viestiä 11.04.2006 klo 09:55]
      
  • Noin 2-3 vuoden välein. Vaihdan itse, joten hintaa ei tule kuin pöntöllinen nestettä. Ei ole ollut ongelmia ilmauksen kanssa, mutta olen kyllä kuullut useammallakin sellaista olleen. Tällaisen vanhan auton kanssa ei ole pahemmin ongelmia noiden huoltojen osalta...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit