Nissanin huoltomainos

4 kommenttia

Viikonlopun Hesarissa taisi olla Nissanin mainos, jossa mainostivat hyvää sijoitustaan tämän lehden huoltotestissä - pahus kun lehti meni roskiin, niin ei voi tarkistaa.
Mutta mitäs mieltä olette kannattaisiko Nissaninkaan mainostaa huoltoaan, eikös tulos ollut kansankielellä sanottuna "pa.koista paras"?
Tietenkin mainosmiehet tietävät ettei kovinkaan moni ostajaehdokas lue (tarkasti) TM-testejä, vaan katsoo mainoksen että "no hyvä ostanpa Nissanin".

  
  • Merkkihuoltovertailu käsitti vain alueet Helsinki - Tampere - Seinäjoki, eikä vertailua voi sellaisenaan yleistää koko maahan.
    Nissanin merkkihuollot saivat 4 tähteä, ote tekstistä:"..voisi jopa sanoa, että Nissanin huolto oli tällä kertaa hyvä. Maininta, jota ei muiden kohdalla voi puhtaalla omallatunnolla käyttää".

      
  • Kyse teknisistä pisteistä, joita Nissanin huolto sai 14,16 ja16, kun max 20. Ja vetonivelen suojakumin pannan huomasi Nissanilla yksi kolmesta.
    Minusta nuo tm:n huoltokohteet ovat jopa helppoja -> kohtuudella voisi vaatia että minimi olisi 17-18 pistettä.
    Laatuhan asettunee hieman sen allapuolelle, mitä asiakkaat vaativat, nähtävästi me auton omistajat (ja haltijat) olemme tyytyväisiä nykyiseen huoltolaatuun.
    Tietysti voidaan ruveta spekuloimaan otannan suuruudella, mutta kuinka paljon on kunnollisia tuloksia (min 18 pistettä, kun max 20), jos se yksi kerta jätetään pois kun huolto oli saanut vihiä etukäteen. Ja onhan testeissä ollut muitakin paikkakuntia mukana (esim Oulu).
    Kaipa autonhuolto kulkee linjassa esim rakentamisen laadun kanssa, ja yleisenä trendinä näyttää olevan ettei kunnossapidosta välitetä, vrt rautateiden kunto (ei ne raiteet hetkessä 'lahoa', vaan kyseessä on pitkän linjan asia).

      
  • Näissä huoltovertailuissa ontuu eräs asia aika pahasti: kaikilla pienemmillä paikkakunnilla huoltoja tehdään samassa liikkeessä lukuisiin eri merkkeihin. Esim. itse huollatan Peugeotia huollossa, jossa käyvät myös Chrysler, Jeep ja Nissan. Lähinaapurissa, jossa myös joskus olen autoa huoltanut, on merkkeinä Peugeotin lisäksi Saab ja Mazda. MB:n korjaamolla käyvät myös BMW, Honda ja Citroen. Takuuehdoissa voi toki olla eroja, mutta samat jampat niitä siellä rassaavat, joten tuskin on huollossakaan / palvelussakaan eroa???

      
  • Minä huollan itse, aina 20 pistettä, en mainosta kuitenkaan! :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit