clion ongelma?

4 kommenttia

onko tuttu ilmiö vai peräti ongelma:
pari vuotta vanhassa cliossa ( vähän ajettu ) on ilmiönä
vaihdekepin melkoinen eläminen; tyhjäkäynnillä reilu värinä ja
vaihdettaessa isommalle tai pienemmälle kytkintä painettaessa
liikkuu vaihdekeppi pari senttiä ja kytkintä nostettaessa jälleen
pari senttiä eli melkoista kepin vatkaamista. kytkin on aika
on/off-tyyppinen, ei pehmeätoiminen.
kysymys: pehmeiksi menneet moottorinkiinnitystyynyt?
vika vaihteistossa? kytkimessä? hyväksyttävä ominaisuus?
hinta olisi kohdallaan mutta...

  
  • eukon 97 clion 1.4i perusmallissa on tullut n.100 tkm jälkeen sama ilmiö. En tykkää tommosesta yhtään. Lienee normaalia kulumista, kuulostaa tosin huolestuttavalta noin uudessa yksilössä!

      
  • Jossain määrin lienee kyllä ominaisuuskin. Näin olikin ainakin vanhemmissa Clioissa (vuosimallit -91 ja -98 ), joita minulla on ollut. Eli moottori/vaihteistopaketin kiinnitys on jo uutena aika elastinen, tarkoituksena on ilmeisesti vähentää moottorista tulevia värinöitä ja melua.

    Mutta jos tuo tuntuu uudehkossa autossa kovin pahalta, niin kannattaisi ehkä kokeilla jotain toista yksilöä niin saisi vertailupohjaa sille kannattaako epäillä jotain vikaa

    [hhe muokkasi tätä viestiä 05.06.2006 klo 10:24]
      
  • Voisko olla tyhjäkäyntiongelma, siis moottori ei käy tasaisesti tyhjänä ja siksi heiluttaa vaihdekeppiäkin? Jotkut moottorit saattavat pitää kierroksetkin suht vakiona, mutta kuitenkin tyhjäkäynti on 'rumaa'.

      
  • Veikkaisin kyllä, että toi on ihan ominaisuus. Ajoin itse vuosia sitten uudella vm. -00 1.6 Lagunalla, ja siinä oli toi ihan sama juttu, kaasupoljinta kun remppasi ylös ja lattiaan vaihdekeppi teki samalla sellasta 5cm liikettä. Muistaakseni sama ilmiö oli vm. -01 Megane I 1.4:ssä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit