Tästä aiheesta on varmasti keskusteltu ja paljon.
On mielipiteitä niin myötä-, kuin vastamäkeenkin.
Kovasti on VAG-konsernin kaksoiskytkinvaihteistoa morkattu, ja varmasti on totta, että jokunen on hajonnut.
Mutta onko ns. normaalia enempää?
Kovasti tekisi mieli saada tietoa, koska mahdollisesti tuollaisella vaihteistolla varustettu konsernin halpatuote seisoo pihallani jonkun ajan kuluttua.
Osaako joku sanoa, onko vaihteistoon tehty muutoksia kestävyyden parantamiseksi?
Mikä vaihteiston rikkoo, tai on rikkonut ja miksi?
Ja vielä yksi. Sukulaismiehellä on DSG:llä varustettu CC.
Nokka jyrkkään alamäkeen, peruuttamaan piti lähteä, mutta ei meinannut onnistua. Vehje löi vaihteen pois päältä.
Kysymys. Mitä hittoa?
http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.teknikensvarld.se%2F2013%2F02%2F08%2F37996%2Fvolkswagens-dsg-skador-drabbar-alla%2F
Kyllä niitä vakuutusyhtiöiden mukaan porsii muissakin kuin taksikäytössä. Ja vaikka DSG:n hajoamisprosentti olisi sama kuin muillakin valmistajilla, jo se, että VW-konserni tuottaa ihan tuhottman määrän noita vuodessa väkisinkin lisää myös viallisten määrää. Kuten Kiinan-keissi osoitti.
VAGarenasta löytyy aika kattava topik aiheesta.
A.Antsa:
Kiitos. Jo löytyy tietoa.