renkaat vai kuski

3 kommenttia

missä vika kun bmw 530 (vm 04) puoltaa urissa tai urapaikkauksissa varsin voimakkaasti. Aurauskulmat säädetty mutta renkaat( 17&quot:wink: jonkin verran kuluneet ei missään nimessä sliksit eikä sakkorenkaat. Ilmanpaineet ok ja katsastettukin juuri sekä ollut merkkiliikkeessä huollossa ja kaikki pitäisi olla ok. Auto ollut minulla vasta vähän aika ja hyvällä tiellä en ole puoltamista havainnut. Lisäksi tuo vika ilmenee suuremmin ajettaessa alle 70 vauhtia. Oisko syytä vaihtaa uudet kumit ja vanteet vai voisko esim aktiiviohjaus tökkiä.

Nyt meni hermot!

  
  • Valitettavasti tuo on ominaisuus jota saksalaiset autonsuunnittelijat eivät kaikki ymmärrä - eli Suomen uraisia teitä.



    Asia korjautuu vaihtamalla autoa.





    :smile: :smile: :smile:

      
  • Minulla oli tämä ongelma samassa autossa ja vuosimallissa kun ensiasennusrenkaat (Pirelli) alkoi olla huomattavan kuluneet. Auto muuttui vähän levottomaksi ja ikäväksi matalilla nopeuksilla. Sen jälkeen ongelmaa ei ollut kesärenkailla (Michelin) eikä talvirenkailla (Continental) vaan auto erittäin suuntavakaa kaikissa oloissa ja antaa edelleen ajamisen iloa. Aktiiviohjauksesta ei kokemuksia.

    Luulen (en tiedä ) että auto on herkkä rengastukselle. Tämä on taas ihan spekulaatiota mutta luulen että Suomen oloissa autoon sopii vähän pyöreäolkaiset renkaat.

      
  • autossa onkin ns runflat tai unflat renkaat, jotka ovat kuulemma huomattavasti kovemmat kuin suomessa normaalisti käytössä olevat. Tämä plus se, että ovat leveät aiheuttaa kovastikin epävakautta suomen uraisilla teillä. Pitänee myydä vanhat kumit ja ostaa uudet vanteet ja kapeammat renkaat. !!??

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit