Subaru Forester (esimerkki huomio) versus vajaavetoinen nykytalvessa

12 kommenttia

Täytyy kyllä sanoa että neliveto on "absolute must" Suomen pöppöröisessä nykytalvessa, ja myös kaupungissa.

  
  • Joillekin varmaan on. Kerrankin rehellinen tunnustus omien ajotaitojen vajavaisuudesta! :flower:

      
  • Neliveto on kuin automaatti-ilmastointi. Pieni lisäkulu, jota ilman en haluaisi olla.

      
  • Kyllähän tuota on ilmankin tähän mennessä pärjätty :tongue:

      
  • Taitaa olla niin että kehitysmaissa, jos on varaa vain yhteen autoon, on neliveto ihan kätevä.

      
  • askk:

    Kyllähän tuota on ilmankin tähän mennessä pärjätty :tongue:




    Toisaalta kun ilmastointiin tottuu ei halua ilmankaan olla.

      
  • Taajamissa kun enimmäkseen tulee liikuttua, niin ilmastoinnista en luopuisi, mutta nelivedosta luovuin kevein mielin, hyvin on pärjätty niin etuvetoisella kuin takatyöntöiselläkin.

      
  • Vähän on ilmastointia tarvinnut tänä talvena? :tongue:

      
  • Mikä tahansa neliveto helpottaa liikkeellepääsyä talvella, mutta Subarun neliveto on siitä kiva, että liikkeellepääsyn jälkeen se helpottaa myös ajamista maantienopeuksissa.

      
  • Missä automerkeissä automaatti-ilmastointi on lisävaruste, ainakin Fordissa ja Subarussa se on vakiona ?

      
  • Derrick:

    Missä automerkeissä automaatti-ilmastointi on lisävaruste, ainakin Fordissa ja Subarussa se on vakiona ?




    fordissa ei ainakaan ole kaikissa ja subarussa on aika pieni mallivalikoima ja erikoisia varusteita esim lämmitettävät ikkunat...(heheheheheheh peilit varmaankin)

    http://www.subaru.fi/impreza_exterior_equipment.aspx

      
  • FARwd:

    Joillekin varmaan on. Kerrankin rehellinen tunnustus omien ajotaitojen vajavaisuudesta! :flower:




    Mitä tekemistä nelivedon kehumisella on ajotaidon kanssa? Kannatta miettiä missä niitä niitä vajavaisuuksia on... :innocent:

      
  • Subaru on parhaita "lukottomia" nelivetoja. Tosin lukottomilla nelivedoilla ei vaikeista paikoista selvitä, ne ovat lähinnä "uusajotaidottomien"kaupunkikulkuneuvoja näin lumisina talvina. Perävaunun vedossa ne ovat parhaimmillaan.



    Neliveto lisää veto-ominaisuuksia, mutta jarrutuskykyä se ei huonoissa oloissa lisää, joten kokenut kuski pärjää myös kaksipyörävedolla normaalissa liikenteessä. Auraamattomat tiet ovat sitten erikseen, siellä lukollinen tosimaasturi (esim pajero tai landcruiser) on se oikea kulkuneuvo edellyttäen, että siinä on lukot tasauspyörästöillä.



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit