Eikö 8 sek dieseli liikahda?

11 kommenttia

Mikäli mielestäsi se ei ole tarpeeksi, voi tutkailla 2:ta eri järjestelmää silloin kun haluaa kiusata jotakuta tai vain haluaa että posket lentää korville. Siis Dieseleille!

www.nitrousexpress.com/Pages/NXd_streetperformance.htm

www.dieselperformanceproducts.com/home.html

Alempia laitettiin ennen bensa-autoihin. Ruiskuihin ei käy, tarvitsi kaasuttimen jonka ilmanputsarin sisään saa nämä piiloon, ns. "Cheater".
Antoi nekin mukavan lisäpotkun 150 hp jos ennestään oli 350-450 hv.

http://store.summitracing.com/default.asp?target=egnsearch.asp&N=400047+304595&autoview=sku

[SixPack muokkasi tätä viestiä 27.01.2006 klo 10:14]
  
  • Ei sekunneilla ole yleensä merkitystä kun lyhinkin ajo on minuutteja, ainakin minulla! :smile:

      
  • Lainaus:
    27.01.2006 klo 22:48 JOXA kirjoitti
    Ei sekunneilla ole yleensä merkitystä kun lyhinkin ajo on minuutteja, ainakin minulla! :smile:

    Tämä on totta, arkiliikenteessä ei pidä olla kiire. On muutenkin mukava ajella soluen muiden seassa. Espoossa päin jos ajaa säädylliseen aikaan, liikenne on aika hidasta, eikä se haittaa. Vain Kehät ja Moottoriet vetävät nopeampaa liikennettä vaihtelevin menestyksin.

    Mutta hyvä kiihtyvyys on joskus mukava ottaa käyttöön hetkeksi, vaikka tyhjälle tielle tullessa, vain oman iloksi. Autoiluelämyksiä näin, koska järjestään kaikki on kielletty. Dieseli sopii tähän mainiosti, nykyään bensa-autot jäävät lähes poikkeuksetta käytännön ajossa taakse.
    Vieläkin on ihmeteltävä Chrysler 300CDR kiihtyvyyttä, vakiodiesel 7,6 mitattu, talvella ja nastarenkain. Autokin on melkoinen kaappi. Minkälaisen bensa-Gti:n pitää tuoda rinnalle, että pienessä pyrähdyksessä Raisu jäisi edes hitusen?

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 28.01.2006 klo 10:12]
      
  • Riittää meidän "peltoauto" vm89 corolla Gti aj.450000km 7,1sek 0-100km/h(kesällä). Chryslerin kiihtyvyys on toki erittäin hyvä, en väitä. BMW:ltä taitaa löytyä ainakin 330d suurinpiirtein samoihin lukuihin.

      
  • Auton kulku on tosi olennainen tekijä, varsinkin kun
    - kaupungeissa on 40 km/h rajoitukset
    - maanteillä 80 km/h
    - vähäiset satasen alueet ovat täynnä kameratolppia...

    :cry: :grin:

      
  • Alkaa nuo dieselit liikkua jo 0-100 km/h aika kiivaasti, vaikka ohituskiihtyvyys noissa onkin se juttu. Tuossa on muutama nopeimmasta päästä, vieläpä kaikki 330d:tä lukuunottamatta isoja ja raskaita autoja:

    330d: 6,7 sec

    535d kolmilitraisella kaksoisahdetulle dieselillä 6,5 sec

    uusi S-sarjalainen 320CDI kolmilitraisella dieselillä (tehokkaampi muunnos samasta koneesta kuin 300C:ssä) 7,5 sec

    420CDI V8 disukalla 6,1 sec, olen ollut kyydissä vanhemmassa E400 CDI:ssä ja kyllä liikkuu, moottoritiellä kun lähdetään kiihdyttämään, voi alla aika kova vastus yllättävän monelle ns urheiluautolle.

    Nuo ovat kuitenkin tehtaan arvoja, Chryslerin suoritusta nostaa se, että tuo on mitattu arvo ja vieläpä nastarenkailla, kesärenkailla olisi varmaan muutaman kymmenyksen nopeampi.

      
  • Itse en ole oikein ymmärtänyt noiden teho-dieseleiden tarkoitusta. Eikö dieselin ole tarkoitus säästää bensaa, jota joku V8 tai V10 nakukone syö varmaan ihan kiitettävästi. Kyllähän sitä pienemmilläkin koneilla pärjää kuin joku 535d, mutta onhan tuossa tehoa ja varsinkin vääntöä aika miehekkäästi. Itse ajan ihan normi 2litraisela koneella varustettua autoa, töistä tulee sitten ne G-voima & vauhtikokemukset :wink:

      
  • Kukin ajakoon millä tahtoo, mutta turha sitten valittaa meidän alhaisia rajoituksia. Voihan niitä tietysti sopivassa paikassa rikkoa, jotta saa jotain iloa alle 8 sekunnin kiihtyvyyksistä. Kunhan ei uskottele itselleen turvallisuudella tuollaista suorituskykyä (pelivaraa ohituksiin).

    Vauhdin tuntu tulee muuten olosuhteista, ei vauhdista. Olen ollut ralliauton kyydissä kapealla lumisella tiellä. Ihan kivalta tuntui kurvissa n. 100 km/h, kun vasen etukulma ja oikea takakulma hipoivat penkkoja. Ei siinä tuota kummempaa vauhtia tarvittu. 80-luvun N-ryhmän Audi 80 Quattron suorituskyky ei taida pärjätä vertailussa edes tavalliselle nykyaikaiselle perheautolle.

      
  • Tottahan tuo, että vauhdin tuntu riippuu ennen kaikkea olosuhteista. Paras esimerkki on varmaan iso matkustajakone; tuskinpa kukaan väittää, että jossain MD-11 kokoluokan koneessa on vauhdintuntua nimeksikään. Itse olen sitä mieltä (kokemuksesta), että hurjimmat vauhtikokemukset koetaan ilmassa.

    Tuossa vähän mallia jenkkien Thunderbirdsien malliin:
    http://video.google.com/videoplay?docid=7073108393387680067&q=thunderbirds

    Teininä näin nuo livenä. Se vaikutti ratkaisevasti uravalintaani. Eihän tuo videolla näytä miltään. Mutta livenä nähtynä takaan, että ensikokemus on huikea. Jos on joskus lähistöllä vaikkapa ulkomailla lomaillessa lentoesityksiä niin suosittelen käymään. Myös Midnight Hawksit kannattaa bongata lentäjien juhannuksessa.


      
  • Taitaa vaan olla tuo ilokaasu kielletty tieliikenteessä Suomessa.

      
  • Kyllähän tuo hyvä kiihtyvyys on ihan hyvä juttu, varsinkin ohituksissa.
    Minä ajelen yleensä vain työajoa ja paljon maaseudulla, minulle riittää jos kiihtyy sataseen alle 10s kun ei ole usein niin kiire ettei kolmea sekuntia jaksaisi odottaa! :-)
    Meinaa tuollakin kiihtyvyydellä nousta ohituksessa yli 140 satasen rajoituksella! :-(

      
  • Ei muuten syö V8 tai V10 nakukone tippaakaan bensaa :sunglasses:

    Lainaus:
    01.06.2006 klo 12:07 RP-18 kirjoitti
    Itse en ole oikein ymmärtänyt noiden teho-dieseleiden tarkoitusta. Eikö dieselin ole tarkoitus säästää bensaa, jota joku V8 tai V10 nakukone syö varmaan ihan kiitettävästi.
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit