Auringonvalosta saatavalla sähkövirralla voidaan hajottaa vettä elektrolyyttisesti vedyksi ja hapeksi. Näin valmistettu vety voidaan varastoida tankkiin . Vetyä voidaan polttaa polttokennossa, josta saadaan sähkövirtaa generaattoriin ja jos jano yllättää reaktion tuloksena syntyy pakoputkesta vain puhdasta vettä. Onneksi ei vielä ole vesiveroa mutta aika näyttää.Ilmeisesti tekniikan kanssa on vielä ongelmia mutta mikään ei ole niin viisas kuin insinööri ja luokanopettaja.
Aivan tavallinen maalaisjulli Joe X australiasta kehitteli mielenkiintoisen kennon, jolla voidaan valmistaa vedestä ja parista keittiön kaapista löytyvällä lisäaineella jotain tuntematonta (?), keksijän orgoniksi nimeämää kaasua. Tuota kaasua johtamalla moottorin imusarjaan, saadaan kone käymään.
Linkki: http://peswiki.com/index.php/Directory:Joe_Cells
Tähän kesän keskustelun hiljaisuuteen käy aiheeksi Joen kaasuttaja, onko sitten kyseessä "Ruokolahden leijona" vai totisinta totta keksinnöstä joka mullistaa maailman energiamarkkinat ja valtioiden sidokset sekä "raha-automaatit" niihin?
Joe Cell - Joen kaasuttaja - Joen kenno, miten vain mutta kertalatauksella vettä ja ilman ulkopuolista lisäenergiaa laite toimii moottorin voimanlähteenä. Moottorin tyhjäkäynti on 1 - 2 kierrosta minuutissa, ottaa rinkiä parhaimmillaan 18 000 kierrosta, ei lämpene vaan päin vastoin jäähtyy. Pakokaasupäästöjä ei ole lainkaan ja on täysin saasteeton...
Entä jos.... niin mitä sitten?
linkit: http://kotisivu.mtv3.fi/forodwaith/index.html
http://members.surfeu.fi/punnus/joen/
Ongelma on nimenomaan tuossa vedyn varastoinnissa. Vetyä ei voi turvallisesti tankata ja säilöä kuten bensaa tankkiin, vaan se on sidottava hydrineinä tai puhtaana vetynä muiden aineiden pinnalle. Tämä ja vedyn turvallinen jakelu asemilla ovatkin juuri ne ongelmat, joiden kanssa painitaan.
Jonkinlainen ongelma on myös energia, jolla vesi hajotetaan osiinsa. Aurinkoenergia ei riitä kun puhutaan koko liikenteestä, kennojen hyötysuhde on sitä luokkaa että saisimme kulkea kennojen alla varjossa koko porukka jotta liikenteen energiantarve saataisiin katettua. Poikkeuksena voi olla joku Islannin tapainen maa, jolla sattuneesta syystä riittää höyryä turbiineihin nykyiselläkin tekniikalla. Kun fuusioenergia saadaan valjastettua, on käytössämme rajaton energianlähde. Tämän pullonkaulana taas on suprajohteet, ne pitää saada toimimaan entistä korkeammissa lämpötiloissa jotta niiden luomalla magneettikentällä voidaan leijuttaa reaktorin sisällä lilluvaa plasmaa niin ettei se sulata seiniä. Tähän menee vielä sen verran aikaa, ettei vedyn varastoinnin ratkaisuilla ole kovaa kiirettä.
Kaikki aikanaan mutta siihen mennessä....
https://www.youtube.com/watch?v=Qi1foaqn8Eo&search=implosion%20test
Kommentti: Ymmärrän nyt itsekkin miksi ajoitusen on oltava 70 astetta. Kun kaasu "palaa", se luo valtavan tyhjiön ja imee männän yläkuolokohtaan syntyvällä alipaineella. Juuri tuon vuoksi myös pakoventtili on turha. Myöskään lämpöä ei synny, videossa kosteus näytti kondensoituvan putken seinämälle eli se käsittääkseni imee tyhjiössä lämpöä ympäristöstä. Nelitahtiperiaate ei päde tässä lainkaan ja nokka-akseliin riittää ainoastaan imunokka, joka avautuu heti ykk:n jälkeen ja sulkeutuu alakuolokohdassa tai hieman sen jälkeen jolloin puristusta on 110 astetta ennen uutta sytytystä. Kone käy kevyesti koska painetta ei ole pientä puristusta lukuunottamatta hidasteena ja toiminnon voi ajoittaa tapahtuvaksi jokaiselle kierrokselle. Eli Nokka pyörii samaan tahtiin kampiaksilan kanssa. Olenko oikeassa...?
Olen rakennellut toista kennoa ja testannut välillä sitä muoviastiassa. Virran kulutuksen voi säätää veteen katalyytillä, esim. 12 watin eli 1 ampeerin kulutuksella prosessin liikkeelle lähtö on ensin rauhallista kuplintaa keskeltä reunoille yhtkkiä kiihtyen ja muodostaen runsaasti valkoisena pilvenä leijuvaa kaasua. Kennojen päällä tapahtuu samankaltainen leijuntailmiö kun typpeä kaadetaan suprajohtimen päälle. Purkista kuuluu voimakas sihinä ja pinnalla kuplinta vaahdottuu. Virran katkaestaessa pois, savuaminen jatkuu ja samalla vesi kirkastuu vaahdotomaksi.
Itse en ole tätä alkuvaiheessa tapahtuvaa "implosio" -pulsia vielä saavuttanut, mutta testaus jatkuu...
Tosi mielenkinntoista! Voisi kokeilla jos olisi aikaa!
On vähän kuin "höyrykone" olisi keksitty uudelleen?
Toisaalta, höyrykoneellahan ensimmäiset autot kulki, miksi siis ei viimeisetkin?