Jälkiasennetun ilmastoinnin "huoltoa"

1 kommentti

Vinkki: Kannattaa ilmastointia asennutettaessa kiinnittää hinnan lisäksi huomiota siihen miten ko. liike suoriutuu huolloista.

Karmea kokemukseni on herttoniemeläisestä Pellen Pajasta. Ilmastointi asennettiin neljä-viisi vuotta sitten ja alkoi tökkiä heti puolen vuoden kuluttua. Toimi vain satunnaisesti. Ko. firmasta ei koskaan saanut huoltoaikaa kuin pitkän jonotuksen jälkeen, varatun ajan saavuttua aikaa ei yleensä ollutkaan, aina oli äijillä kiire, jatkuvaa jonotusta, välinpitämätöntä palvelua, ei ketään vastaanottamassa työtä kunnolla jne. "Soitetaan sitten".

Pahinta oli että pääasiallisin huoltomuoto koostui sarjasta sijaistoimintoja. Tai muotia oli erityisesti jonkun muun huollon syyllistäminen. Kuulemma johtojen kytkentä viottui aina määräaikaishuollossa. Tämä ei kuitenkaan selittänyt ajoittaista toimimista eikä säännöllisin ajoin palavia sulakkeita. Sulakkeet polttivat sulakeistukan pohjaa myöten palaessaan. Ei herättänyt näissä miehissä mitään reaktiota, nesteitä vaihdeltiin ja johtoa ronattiin ja taas menoksi. Päivän kuluttua ilmastointi hyytyi taas. Uudestaan jonoon. Kesät kuluivat kuumassa autossa.

Kyllästyin viime vuonna pyörittelyyn ja vein auton Asiantuntijalle. Syy löytyi viallisesta kompressorista, uuden maksoin lompakko ruvella, koska takuuaika oli onnistuneesti saattohoidolla saatu umpeen. Ilmastointi aloitti keskeytymättömän toimintansa vasta kolmen vuoden kuluttua asennuksesta. Vika oli todennäköisesti koko ajan ollut kompurassa, koska nyt vuoden on toiminut luotettavasti.

Kyllä, ilman muuta olisin vienyt kuluttajasiamiehelle, mutta oli oy:n omistama auto. Ei voinut enää mitään.

[taligent muokkasi tätä viestiä 26.07.2006 klo 16:45]
  
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit