Uudenkaupingin autotehtaan jatkosuunnitelmat

7 kommenttia
  • Hieno tuote niin muotoilultaan kuin tekniikaltaan, toivottavasti onnistuu.



    Hinta Euroopassa eri lähteestä riippuen n. 55t€ ilman veroja.



    Jos tuohon hintaan saisi suoraan Uudestakaupungista tehtaalta ostaa, niin kyllä kauppa suomessakin kävisi. Valtio vaan taitaa lähtkäistä aikamoiset rangaistusverot...

      
  • Jep, hieno uutinen !! :flower:



    Viime viikolla oli Fortune lehdessä juttu Fiskerin kilpailijan, Teslan ongelmista. Ilmeisesti ongelmat (lehden mukaan) ovat pääinsinöörin ja päärahoittajan erimielisyyksistä. Mielenkiintoinen juttu, kannattaa lukaista.

      
  • Ei millään pahalla, mutta vaikuttaa melko hatusta vedetyltä tuo Uudenkaupungin tehtaa FIsker-pelastus! Munille tulee taatusti! Ja järkevät ihmiset jaksaa uskoa moiseen?????

      
  • Onhan hyvä, jos jotain jatkoa Porschelle saadaan. Jotenkin vain tuntuu, ettei tuollaisen auton menekki ole kovin kaksinen eikä siten tuotantomäärätkään, mikä taas korreloi suoraan työntekijöiden määrään.



    Kumma, että uudet autot eivät käytä perinteisiä nimiä vaan niille luodaan uusi aivan kuten digiboksienkin kohdalla. Merkkien takana on kuitenkin ihan perinteistä autoteollisuutta. Strategia markkinoinnissa ei perustu ainakaan samaan asiaan, mikä on ollut muotia viime aikoina. Daewoosta tehdään haluttavampi käyttämällä Chevyn logoa, Subarusta tehdään Saab, Saabista Cadillad jne jne jne. Mersu puolestaan kertoo, kuinka heillä on satavuotinen kokemus autoista. Toisaalta joku Lexus ei salaile yhteisiä juuriaan Toyotan kanssa.

      
  • Herbert:

    Onhan hyvä, jos jotain jatkoa Porschelle saadaan. Jotenkin vain tuntuu, ettei tuollaisen auton menekki ole kovin kaksinen eikä siten tuotantomäärätkään, mikä taas korreloi suoraan työntekijöiden määrään.

    Kumma, että uudet autot eivät käytä perinteisiä nimiä vaan niille luodaan uusi aivan kuten digiboksienkin kohdalla. Merkkien takana on kuitenkin ihan perinteistä autoteollisuutta. Strategia markkinoinnissa ei perustu ainakaan samaan asiaan, mikä on ollut muotia viime aikoina. Daewoosta tehdään haluttavampi käyttämällä Chevyn logoa, Subarusta tehdään Saab, Saabista Cadillad jne jne jne. Mersu puolestaan kertoo, kuinka heillä on satavuotinen kokemus autoista. Toisaalta joku Lexus ei salaile yhteisiä juuriaan Toyotan kanssa.




    En tiedä miten tämä pohdiskelu liittyy tähän Fisker merkillä valmistettavaan autoon. Mutta Daewoo meni 1999 konkurssiin ja yritys pilkottiin kolmeen osaan. Ei siis yllättävää että GM halusi käyttää omaa chevrolet nimeään.



    GM ongelma Saabin kanssa on raha. Saab tuottaa tappiota ja GM yrittää saada tappiollisesta investoinnistaan tuottoa kaikin keinoin. Siksi Subarun eräitä malleja myytiin Saabeina ja Saabista jalostettiin pikku Cadillac.



    Mercedeksellä on kohta lähes 120 vuotta pitkä historia autonvalmistuksesta. Karl Benz ja Gottlieb Daimler nykyisen kaltaisen auton kehittäjät perustivat yrityksen mikä yhä merkkiä valmistaa. Eli Mercedeksen ja auton historia kulkee ajallisesti käsi kädessä.



    Lexuksen myyjä ainakin Kaivokselan myyntipisteessä, ei kovinkaan innostuneesti halunnut keskustella Toyota juurista, toki myönsi ne. Korosti että Lexus on tehty vaativammalle ostaja kunnalle ja merkin vertailukohta ei ole Toyota vaan lähinnä tietyt saksalaiset merkit



      
  • Ainakin eilen uutisissa puhuttiin jo lähemmäs 100 000 euron kuluttajahinnasta tuolle rakkineelle, eli näin negatiivisesti ajateltuna, ei tavalliselle kuluttajalle ole mitään iloa tuosta. Rahamiehet erikseen. En oikein usko että tuo jää ainoaksi tuotteeksi mitä uudessakaupungissa ruvetaan tekemään... :tongue:

      
  • juster: "En tiedä miten tämä pohdiskelu liittyy tähän Fisker merkillä valmistettavaan autoon."



    Ehkä siten, että Fisker on täysin tuntematon merkki. Lähes aina hienommista autoista puhuttaessa mainitaan, kuinka konservatiivisia ostajat ovat. Kerhoon ei pääse, jos tekee hyvän auton, pitää olla myös statusta. Sitä ei uudella merkillä samalla tavalla ole kuin vanhoilla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit