Uusi akku, mutta mikä.

11 kommenttia

Uudessa autossa on surkea akku.

Se on Motorcraftin tuote.



Mikä olisi hyvä ja hinnaltaan kohtuullinen.

  
  • Pitänee ymmärtää niin, että lähes samaa tasoa ovat,koska ei ole tullut kommenttia.:smile:

    No tuota auton mukana tullutta merkkiä en ainakaan erehdy ostamaan. :frowning:

      
  • Missä mielessä surkea? Ainakin kestoikä Motocraftin akuissa on loistava. Vasta tänä kesänä piti auton 8-vuotias akku vaihtaa uuteen, kun alkoi voima hiipumaan. Tuskin mikään muukaan akku paljonkaan pitemmälle sinnittee, joten ei sen perusteella voi akkua tuomita surkeaksi.

      
  • No tuo kuulostaa hyvältä. Menen vaihdattamaan takuuseen akun. Jospa tuo alkuperäinen olikin viallinen.

    Auto on ostettu uutena huhtikuussa. Heinäkuussa akku oli siinä tilassa, ettei auto enää käynnistynyt.

    Auto oli koko ajan käytössä. Nyt on tilanne se, että akku tyhjenee n. kolmessa päivässä latauksen jälkeen. Autolle on tehty tarkistus ja mitään vikaa siitä ei löytynyt muun toiminnan osalta.

    Maininta akun surkeudesta perustui omaan kokemukseeni ja ADACin tekemään testiin, jossa ko. akku oli viimeinen.

      
  • autoliikkeessä sisälläolevissa autoissa on usein sähköä kuluttavia laitteita päällä. ihmiset kokeilevat stereoita ja sähköikkunoita ja näin akut tyhjenevät. Välillä niitä tietysti lataillaan latureilla, ja niin tietysti pyritään tekemään aina myydyille autoille, mutta voi olla että lataus on ollut vajavainen tai akun käyttöikä useista latauksista ja tyhjenemisistä on vain lopussa. Saat uuden akun takuuna, jos osut järkevän myyjän puheille. Puhuta mieluiten sitä joka auton sinulle myikin.

      
  • Näin tein. Takuuseen vaihdettiin uusi.

    Käynnistys on selvästi pontevampi.

      
  • TM joskus testasi akkuja, erojakin löytyi. Mutta kuten kaikessa muissakin vertailuissa, niissä mitattiin vain uuden tuotteen ominaisuuksia. Ominaisuuksia 5 vuoden käytön jälkeen tai kestävyyttä ei mitata, mikä on vähintään yhtä tärkeätä kuin pienet erot uutena.



    Veikkaan, ettei täten kellään ole tietoa akkujen paremmuudesta. Itse koitan vain pysyä tunnetuissa, laadukkaiksi kuvittelemissani merkeissä.

      
  • Minä ostan mieluiten akun joka antaa virtaa pitkään pienemmällä teholla, vaihtorhtonahan on suuri virta lyhyemmän ajan.

    Halpa hinta ja "huolettomuus" myös tärkeitä valintaperusteita.

    Koskaan ei ole tarvinnut mihinkään kulkineeseen kahta kertaa akkua vaihtaa, yleensä kylläkin selvinnyt vaihtamatta koko kulkineen pitoajan! :xmas:

    Ostan siis halvimman mahdollisen yleensä aina ja kestävät ainakin 5v! :tongue:

      
  • Metsähaka:

    Minä ostan mieluiten akun joka antaa virtaa pitkään pienemmällä teholla, vaihtorhtonahan on suuri virta lyhyemmän ajan.




    No mistä tiedät, missä akussa on tuollaisia ominaisuuksia?

      
  • Kysyn myyjältä. :xmas:

      
  • halvimman akun ostan aina. Kyllä ne kestää aina sen verran että auton ehtii vaihtamaan seuraavaan ennen kuin se akku loppuu. Eli ainakin kuusi vuotta olen halvimmillakin akuilla pärjännyt. Eikös ne Bilteman halpisakut ole aina vertailuissa pärjänneet ihan hyvin?

      
  • ddr5:

    Eli ainakin kuusi vuotta olen halvimmillakin akuilla pärjännyt. Eikös ne Bilteman halpisakut ole aina vertailuissa pärjänneet ihan hyvin?




    18/2006 testissä (62Ah käynnistysakut) Bilteman akku oli yksi surkeimpia joka osa-alueella ja jäi kokonaispisteissä selkeäksi peränpitäjäksi. Halvimmista akuista italialaiset Faam ja Energie pärjäsivät parhaiten, mutta hinta-ero testivoittajaan (Trane) oli vain noin 25 euroa. Testin halvin akku Zap jäi toiseksi viimeiseksi. Testin kallein, tasan kaksi kertaa biltema-akun hintainen Exide oli jaetulla hopeasijalla Bannerin kanssa (joka oli toiseksi kallein).

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit