AWD

15 kommenttia
  • Tiedä tuosta, mutta ainakin muissa merkeissä on aurauskulman säätö yleensä auttanut, joskus myös renkaiden! :xmas:

      
  • Tarkistuta tasauspyörästön lukot - ja kytkin joka jakaa etu-takavedon suhdetta

      
  • Uskoisin että tuo vetely loppuu kun vaihdat autoosi pikapuolin uudet renkaat tai kohtahan joudut vaihtamaan talvirenkaat niin nuo oireet häviää. Valitettavasti minulla on samoja kokemuksia ja tuo vetely johtui ainoastaan renkaista, Volvojen alkuperäiset renkaat ovat ollet yleensä W nopeusluokan renkaita ja Continentalin valmistamia ja kun nuo renkaat kuluvat hieman niin auto tuntee kaikki urat. Itse ostin autoon Nokian renkaat ja sen jälkeen auto meni kun juna urista tietämättä.

      
  • vaan renkaan, mut jännä juttu, jos Bemari tuntee urat, niin syy on BMW:n... aika ihme touhua.

      
  • Tai kuskin jos ei huolehdi renkaista ja kulmista? :xmas:

      
  • lauravee, en tiedä kuka on tässä väittänyt BMW:ssä on syy jos se tuntee urat tiessä ? Minusta tuo sama ongelma alkaa olemaan lähes kaikissa autoissa Suomen uraisilla teillä, kun renkaat menevät matalammiksi ja nopeusluokka nousee niin Suomen teillä ajo-ominaisuudet laskevat !

      
  • Motoristixx:än juttu taisikin olla vain provo jotta saisi taas Volvon täällä otsikoihin nimittäin tiedän aivan varmasti ettei ainakaan mikään merkkikorjaamo pidä autoa 5 viikkoa korjaamolla. Mutta viimeisessä hänen viestissään olikon se tärkein tieto Volvo=turvallinen perheauto joka pitää täysin paikkaansa. Minua vain alkaa ihmetyttämään miten minulle aina sattuu ne Volvot missä ei ole vikoja (siis minunkin autoissa on ollut joitain vikoja mutta ei missään nimessä niin paljoa kun näiltä sivuilta voisi lukea) ja kuitenkin nyt on jo 4 uusi Volvo tilauksessa ja kaikkia olen pitänyt 2-3 vuotta itselläni. :sunglasses:

      
  • Seitsemän käytettyä Volvoa neljän vuoden aikana? :innocent:

    Oletko siis pannukakku ja syöksylaskija? :wave:

      
  • MotoristiXX:

    Minun merkkini vaihtui. Kyseessä oli ehdottomasti viimeinen Volvo tähän perheeseen monen Volvo vuoden jälkeen.




    http://www.teknikensvarld.se/documents/volvo/xc70_2,5t_awd/index.xml

      
  • Herbertille:



    Niiiiin?? näyttäisi olevan tuollainen testi. Mitä yrität sanoa?

      
  • Että tuollainenkin testi on.



    Ai niin. Täällähän autotestit ovat suurin synti mitä voi tehdä. Pitää kertoa vain omista kokemuksista. Vaikka en ymmärrä, miksi toimittajan oma kokemus autosta olisi jotenkin vähäpätöisempi kuin jonkun meistä.

      
  • Aloittajalta kysyisin että mihin merkki sitten vaihtui?



    En tiedä uskoakko koko juttua, kuulostaa sen verran uskomattomalta. Olkoonkin että on kyllä tiedossa ettei volvon nelikolla mitään tee ainakaan vaativa kuljettaja, ja onhan noita vikoja ja temppuiluja haldexeissa eri kyljyksissä raportoitu paljon.

      
  • Pisti silmään tuo Motoristixx:än maininta että hänellä oli kyseessä Volvo XC70 Classic AWD malli mutta minun muistaakseni tuosta XC70:sestä ei ollut tuota Classic mallia myynnissä vai muistanko väärin ? No olipa kuinka hyväänsä niin tuntuu ihmeelliseltä että täällä haukutaan Volvon Haldex järjestelmää mutta kehutaan montaa muuta merkkiä mikä käyttää samaa järjestelmää. Sen verran kyllä asiassa on totta että nuo vanhat XC70 ja V70 esimerkiksi olivat vielä sillä Haldexin vanhalla versiolla mutta kaikki 2008 mallit ovat jo uusimmalla Haldexilla jossa jaetaan aina voimaa vähintään 10% taakse eikä ensiksi tarvitse etusien sutia ennenkun voima siirretään.

      
  • Motoristixx, sori katsoin tuon XC:n tuosta toisesta viestistä :wave: No toivottavasti sitten Audin neliveto toimii sinulla paremmin, se on varmaan laadukas auto mutta ikävä kyllä minun tyttavapiirillä on ollut muutama tätä edellisen mallin A4 Quatroa ja molemmissa on ollut jotain sähköongelmia tuon nelivedon ympärillä (jokin painekytkin tai sellainen on reistaillut). Mutta onnea uudelle autolle. :smile:

      
  • Autoilia:

    No toivottavasti sitten Audin neliveto toimii sinulla paremmin, se on varmaan laadukas auto mutta ikävä kyllä minun tyttavapiirillä on ollut muutama tätä edellisen mallin A4 Quatroa ja molemmissa on ollut jotain sähköongelmia tuon nelivedon ympärillä (jokin painekytkin tai sellainen on reistaillut).


    Höpsis, Haldexeissahan noita sattuu, mutta A4:ssä ja sitä paremmissa Audeissa sitä vaaraa ei ole.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit