Kestääkö Michelin X Ice North talvikumi?

5 kommenttia

Olen aikeissa panna kierrätykseen 5 talvea palvelleet Nokian Hakkapeliitta 2:set. Nastoja kun lähti kymmenittäin viime talvena, vaikka pintaa on 4-5mm jäljellä.

Onko tietoa jos joku olisi jo ajanut loppuun Michelin X Ice North talvigummeja?

Pääseekö yli 40 tkm siten, että on vielä kaikki nastat tallella?

Ajattelin vaihteeksi kokeilla Misukkaa -jos olis vaikka Nokialaista hiljaisempi...


:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

  
  • Hiljaisemmat ovat taatusti, hiljaisimmat nastarenkaat mitä minulla on koskaan ollut. Tosin lähes kaikki nastarenkaat ovat hiljaisempia kuin Nokian Hakkapeliitta 4 tai 5. :sunglasses: Misukat yhden talven ajetut, eikä enempiä kulumisongelmia näy. Nastat on pysyneet hyvin kiinni. Kyllä näyttäisivät aika kulutuskestävät tuon perusteella olevan, minun kilometreilläni talvirenkaat kestävät yleensä vain 2-2,5 talvea.

      
  • Yhden talven olen ajanut näillä Misukoilla, oisko kilometrejä tullut n. 15 000 km. Eipä oikeastaan juurikaan kulumisen merkkejä, nastatkin terhakasti pystyssä, eikä löystyneet/kaatuneet. Urasyvyyden muutosta en ole mitannut.

    Selvästi meluisammat kuin Michelin Ivalo 2:t olivat, mutta selvästi hiljaisemmat kuin Hakkapeliitta 2:t. Ivaloitahan ei juuri kesärenkaista erottanut.

      
  • Lainaus:
    16.10.2006 klo 21:39 Rape kirjoitti
    Ivaloitahan ei juuri kesärenkaista erottanut.

    Samaa mieltä. Ivalot on todella hiljaiset renkaat, mutta valitettavasti kuluvatkin aika nopeasti. Pitoakin todella hyvin, mielestäni ei hakkiksille häviä siinä. Melussa onkin sitten valtava ero misukoiden eduksi :grin: Nokialaisiin en enää sekaannu, sen verran tärkeä tuo kuuloaisti on.

      
  • Hyvin on meillä Ivalot kestänyt kahdessa autossa. Melu tosiaan hiljaisempi kuin vanhoilla kesärenkailla! :sunglasses:
    Toiset olleet neljä talvea ja muutama nasta lähtenyt, tosin auto vaihtunut välillä! :smile:
    Toiset oli kaksi talvea ja vielä kuin uudet, kaikki nastat vielä tallella, tosin meni vaihdossa hyvät renkaat seuraavalle käyttäjälle! :cry:

      
  • Hei Tapsa, eikös Volvoon voisi ajatella Goodyearin renkaita, ne on hiljaiset kuin huopatossu.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit