VW laatu...

256 kommenttia
1235789
  • Olemme myös oppineet, että Toyotat ovat loistavia, luotettavia ja hyvin varusteltuja, innovatiivisia hyvännäköisiä autoja, joita ei valitettavasti kukaan osta (lue preeeeemiummiäs), koska ne nyt vaan tulevat japanista, eikä saksasta.

    Ne ovat liian halpoja, kun rahaa jää vielä yli 10 k€ polttamaan taskunpohjalle. Ovat ne myös tyylittömiä, joten ovat luonnollisesti ihan tavisten autoja. Tosin taviksia sinänsä on aika paljon, harmin paikka. Eikä niitä ainakaan euroopassa myydä, siellä ei olla juntteja!

    Hädin tuskin näkyvät tilastoissa, ainakaan tuontiautojen, siis käytettyen nimenomaan, etenkin dieselien...
    :sunglasses:

      
  • Ajelen paljon parjatulla Touranilla vm 07,mittariin tuli eilen 70000 km:ä. Ainoat korjaamolla käynnit ovat kaksi määräaikaishuoltoa.
    Elikkä öljyt vaihdettu kahdesti.

      
  • Minä taas ajelen autoilla jopa 300tkm ilman korjaamokäyntiä, mutta minä kylläkin ajelen vain "huonoilla autoilla"! :sunglasses:

      
  • Ainoa kone millä ajan 300tkm on vaimo. Autot vaihtuu paljon pienemmillä kilometreillä.

      
  • Arvatkaapa vaan mitä on tapahtunut?

    Nii-in, VW on taas pajalla, samasta viasta kuin topic aloitettiin.
    Mitähän ne nyt keksii mikä siinä on vikana.
    Peli taitaa olla menetetty :frowning:

      
  • Volkkari oli muuten lähes viimeinen J.D. Powerin laatututkimuksessa. Samoin Mazda löytyi ihan häntäpäästä etenkin Mazda3:men ja RX-8:n takia. Mazda3 ja RX-8 ovat kuulemma laadultaan ihan susia.

      
  • Lainaus:
    14.08.2007 klo 14:24 Simppa- kirjoitti
    Volkkari oli muuten lähes viimeinen J.D. Powerin laatututkimuksessa. Samoin Mazda löytyi ihan häntäpäästä etenkin Mazda3:men ja RX-8:n takia. Mazda3 ja RX-8 ovat kuulemma laadultaan ihan susia.


    Pistää tuosta tutkimuksesta silmään muutama juttu:

    Mercedes-Benz and Toyota models capture three segment awards each. Toyota models that receive awards are the 4Runner, Sequoia and Tacoma. Mercedes-Benz models that earn awards are the E-Class, SL-Class, and the S-Class. The S-Class ties with the Audi A8 (total) for having the fewest quality problems in the industry, with just 72 problems per 100 vehicles.

    “Mercedes-Benz shows dramatic improvement, particularly with its newly-redesigned S-Class, which improves 63 PP100,” said Oddes. “Overall, Mercedes-Benz improves its nameplate rank by 20 positions—the greatest rank increase of any nameplate in the study. All Mercedes-Benz models in the study improved substantially, and the breadth and speed of these improvements demonstrates the Mercedes-Benz commitment to quality.”


    Hivenen tuossa testissä on erikoisia kohtia. Esim. "Body & interior quality" -kohdassa Audi saa 3 pistettä, saman saavat myös sellaiset designin ja sisätilojen laatuilmeen ihmeet kuin GMC ja Ford... :grin: :sunglasses:

      
  • http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/209482/fiat_bravo_v_rivals.html

    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/209496/seat_leon.html

    Lukekaapa TDI-hehkuttajat ajatuksella läpi tuo. Lopputiivistelmä:

    "While the SEAT matches the Fiat in terms of design, the cabin is drab. Its 1.9-litre diesel is also poor: it’s noisy and feels very lethargic. "


      
  • Lainaus:
    28.07.2007 klo 01:24 JOXA kirjoitti
    Minä taas ajelen autoilla jopa 300tkm ilman korjaamokäyntiä, mutta minä kylläkin ajelen vain "huonoilla autoilla"! :sunglasses:

    Etkös sinä vaihdakaan niitä autoja pois jopa samana päivänä kun olet ostanut :wink:?

      
  • En sentään joka päivä! :innocent:
    Yks oli 2 päivää, yks viikon, yks 3 kuukautta, muut olleet pitempään, mutta jos huomaan pirssin huonoksi niin lähtee äkkiä, siis ilman korjaamokäyntiä! :smile:
    On yleensä useampi joten joku voi viivähtää pitempäänkin kuin vuoden tai pari, joka on yleisin vaihtoväli! :sunglasses:
    Ne on kuitenkin vain työkaluja tai harrasteita, siis ei perheenjäseniä! :smile:

      
  • Toyota voi olla luotettava mutta eihän siihen saa ihmismäisiä varusteita kuten 200hp dieseliä automaattilaatikolla varustettuna.

    Jos haluaa palata 70-luvulle ja hämmentää mopon konetta käsin, Toyota on varmasti hieno vaihtoehto.

      
  • Lainaus:
    28.08.2007 klo 19:59 Merikoinen kirjoitti
    Toyota voi olla luotettava mutta eihän siihen saa ihmismäisiä varusteita kuten 200hp dieseliä automaattilaatikolla varustettuna.

    Jos haluaa palata 70-luvulle ja hämmentää mopon konetta käsin, Toyota on varmasti hieno vaihtoehto.


    Öö, ja volkkareista tuollaisen dieselin saa Phaetoniin ja Touaregiin? Niitä vastaan löytyy sitten Lexukset hybriditekniikoineen.

      
  • Simpalle varsinkin ja muille myös:

    Mitenkä se nyt on mahdollista että nämä kurjat ja kauheat konsernin dieselit ovat kuitenkin Suomen myyntilistan kärjessä? Paljonko lienee osuus henkilöautoista? Onko peräti puolet? On se vaan niin v...un huono dieseli! Perustakaamme kansanliike, että saisimme volkkarin sillä PSA:n 2.2:lla!

      
  • Toyota voi olla luotettava mutta eihän siihen saa ihmismäisiä varusteita kuten 200hp dieseliä automaattilaatikolla varustettuna.

    Tuossahan ongelma justiin on, siis tiisseleissä pitää olla kuormurin kone jotta joten kuten pysyy bensojen perässä? :sunglasses:

      
  • Voi voi.. suosittelen tutustumaan CDI tekniikkaan jos pitää vinkua jostain kuormurin koneista. Siitä kakslitraisesta otetaan se 200 hevosvoimaa irti sivistyneesti ja bensakoneita pienemmällä polttoainemäärällä.

    Missä se kuormuri taas olikaan? :grin:

      
  • Vaparina? :sunglasses:

      
  • Kuten sanoin kannattaisi tutustua aiheeseen, CDI on aina ahdettu. Tietysti jos tuo oli viittaus johonkin 'TypeRä' civicciin jota täytyy vinguttaa 6000 kierrosta kytkimellä luistattaen että pääsee liikkeelle niin.. no joo.. :ashamed:

    [Merikoinen muokkasi tätä viestiä 30.08.2007 klo 00:36]
      
  • Lainaus:
    29.08.2007 klo 21:36 Merikoinen kirjoitti
    Voi voi.. suosittelen tutustumaan CDI tekniikkaan jos pitää vinkua jostain kuormurin koneista. Siitä kakslitraisesta otetaan se 200 hevosvoimaa irti sivistyneesti ja bensakoneita pienemmällä polttoainemäärällä.

    Missä se kuormuri taas olikaan? :grin:

    Sivistyneesti? Hah.

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 00:35 Merikoinen kirjoitti
    Kuten sanoin kannattaisi tutustua aiheeseen, CDI on aina ahdettu. Tietysti jos tuo oli viittaus johonkin 'TypeRä' civicciin jota täytyy vinguttaa 6000 kierrosta kytkimellä luistattaen että pääsee liikkeelle niin.. no joo.. :ashamed:


    Bensakoneita usein SAA kierrättää kunnolla, asia joka ei kalisevilla dieseleillä onnistu, edes parhaimmilla eli Hondan ja Bemun dieseleillä kunnolla. Bensakone on sivistyneempi ja hiljaisempi korkeammillakin kierroksilla kuin dieselit.

    Suurin etu dieselissä ja syy myyntimääriin on SÄÄSTÖ (ennen nykyisiä uusimpia bensakoneita ja tulevia jotka taas tasoittavat erittäin lähelle) eli omistajan pihistelyn tarve ja se että ylipainoisissa autoissa on etua olla paljon vääntöä ja taviksethan ei tunnetusti tarvitse mitään tapahtuvan kun kaasua painaa reippaammin. Dieselit on siis säästäväisiä arkikoneita, jotkut nykyään erittäin hyviäkin mutta eivät silti kovin kummoisia verrattuna hyviin bensakoneisiin.

    Kuitenkin varsinkin kun mennään kalliimpiin autoihin niin polttoainekuluero on parhaimmillaankin äärimmäisen pieni. Kunnon autoista kun puhutaan niin se muutamankaan litran ero kulutuksessa ei tunnu missään kokonaiskustannuksista puhuttaessa. Varsinkin silloin kun auto ostetaan muuksi kuin työhevoseksi kuten pakettiautot niin mielellään maksaa parikin sataa euroa vuodessa siitä että konepellin alla on kevyt, sivistynyt kunnon kone.

    Tykkään monista dieselautoista ja niin edespäin mutta yritykset väittää että joku nimenomaan HALUAISI dieselin mielummin on aika outoa ellei puhuta tylsästä paikasta A paikkaan B ajosta josta tuskin yleensä autopalstoilla puhutaan.

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 00:35 Merikoinen kirjoitti
    Kuten sanoin kannattaisi tutustua aiheeseen, CDI on aina ahdettu. Tietysti jos tuo oli viittaus johonkin 'TypeRä' civicciin jota täytyy vinguttaa 6000 kierrosta kytkimellä luistattaen että pääsee liikkeelle niin.. no joo.. :ashamed:

    Jatkaisin vielä että luulisin dieseleihin tottuneet ja sellaiset jotka eivät ole rääkyvää perusneloskonetta kummempaa ajaneet ehkä inhoavatkin kierrosten nostamista yli 2000rpm. Mutta kun on kunnon kone alla niin ei voi mitään sille että koko ajan haluaa tekosyyn nostaa kierrokset lähelle punarajaa yhä uudestaan. Harmi että joillekin kunnon moottorien maailma on niin vieras että joutuu välttämään kierroksia kun kone on niin ikäväkäyntinen...

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 01:44 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    30.08.2007 klo 00:35 Merikoinen kirjoitti
    Kuten sanoin kannattaisi tutustua aiheeseen, CDI on aina ahdettu. Tietysti jos tuo oli viittaus johonkin 'TypeRä' civicciin jota täytyy vinguttaa 6000 kierrosta kytkimellä luistattaen että pääsee liikkeelle niin.. no joo.. :ashamed:


    Jatkaisin vielä että luulisin dieseleihin tottuneet ja sellaiset jotka eivät ole rääkyvää perusneloskonetta kummempaa ajaneet ehkä inhoavatkin kierrosten nostamista yli 2000rpm. Mutta kun on kunnon kone alla niin ei voi mitään sille että koko ajan haluaa tekosyyn nostaa kierrokset lähelle punarajaa yhä uudestaan. Harmi että joillekin kunnon moottorien maailma on niin vieras että joutuu välttämään kierroksia kun kone on niin ikäväkäyntinen...


    Omistan myös 6-sylinterisen bensakoneisen mallin joten minulle lienee turha alkaa selittelemään noiden käyntieroja. Totta kai bensakone käy nätimmin ja kiertää. Siinä ei kuitenkaan ole yhtä paljon arkiajossa tarvittavaa alavääntöä ja polttoainetta menee etenkin kaupungissa merkittävästi enemmän. Maantieajossa menee melkein yksiin.

    Bensakoneella saa vastaavan suorituskyvyn mutta kovemmalla kulutuksella. Joutuu seisomaan tankilla pidempään pakkasella. :tongue:

    Ai niin, koeajoin kerran 1.9tdi:tä -03 Passat korilla. Pikkutiellä ihan ok moottori, mutta moottoritiellä kaasun pohjaan painallus aiheutti vain kumean äänen eikä mitään muuta. Ei voi käsittää miten joku sellaisella ajelee - ei ihme että joka rekan perässä on 8 auton letka. Kun ei pääse niin ei pääse.

    [Merikoinen muokkasi tätä viestiä 30.08.2007 klo 18:21]
      
  • Sellaisiahan nuo tiisselit on! :innocent:

      
  • Lainaus:
    30.08.2007 klo 22:38 JOXA kirjoitti
    Sellaisiahan nuo tiisselit on! :innocent:


    Näin on, VW diisselit.

      
  • Lainaus:
    07.06.2007 klo 23:10 Sulo kirjoitti
    Ajelen (tai siis ajelin) vm 2006 Passatilla. Marraskuussa sain auton ja auto ollut pajalla jo 7 kertaa. Milloin on katalysaattorin anturi rikki, milloin keskuslukitus ei toimi (ovi mekanismi ei toimi), ja viimeisin niitti arkussa on ahtimen paineanturi/itse ahdin rikki. Kaikista kummallisinta on se että hieman pohjoisempana merkkihuolto totesi vian ja sain luvan yrittää ajan etelään. Nyt auto on kohta kolmatta viikkoa ns huollossa täällä etelässä ja korjaamo väittää että mitään vikaa ei ole. Loistavaa huoltoa ja vielä loistavampaa laatua volkkarilla. Auto siis käy mutta maks 2000 k/min koska ahdimelta tulee vikaviesti. Tosin vika saattaa korjautua Windows tyyliin, sammuta ja käynnistä.
    Eipä tuo TM testi noista huoltoliikkeiden laadusta metsään ole mennyt.
    No, tulipahan vuodatettua...



    No niin, päivitystä... ne haamuviat jatkuivat kunnes "kolmas osapuoli" otti auton ajoon ja sai kuin saikin vian esiin. Vaati se melkein kahden viikon ajon heiltäkin (kiitos siitä). Nyt vikana on se että DSG pudottaa vaihteen päältä ja heittää pian sen takaisin. Toinen vika on se että se ei vaihda isommalle. Kätevää :confused:
    Todennäköiseti VW-huolto toteaa että "ei mitään vikaa" 500m lenkin jälkeen. Saas nähdä lähteekö nyt auto lopullisesti vaihtoon.

    Tämä siis jo 11 kerta kun vikaa, nyt ajettu 21tkm. Nyt ne kaikki viat alkaa keskittymään DSG laatikkoon.

    [Sulo-1 muokkasi tätä viestiä 18.09.2007 klo 20:45]
      
  • Ja joku väitti, että VW:n huolet ja DSG-ongelmat ovat takanapäin. Eipä ole laatu parantunut edelleenkään.

    P.s. Toyota pelaa yhä loistavasti :sunglasses:

      
  • Rahamiehet ei hehkuta!

    [RB26dett muokkasi tätä viestiä 19.09.2007 klo 00:03]
      
  • A Tapio, mikäs se olikaan vaivana näillä Toyotan uusilla dieseleillä, että ihan takaisinkutsuina ja muuta sellaista! Taisi moni vaihtaa merkkiä tuolloinkin!

      
  • A Tapio, mikäs se olikaan vaivana näillä Toyotan uusilla dieseleillä, että ihan takaisinkutsuina ja muuta sellaista! Taisi moni vaihtaa merkkiä tuolloinkin!
    Eipä ole tainnut sittenkään, ainakaan myyntilukujen valossa.
    Toyotan ja VW:n huolloissa onkin onneksi vielä se ero, että auto saadaan kerralla kuntoon.
    Toisekseen Toyotalla tiedetään mikä on vikana, HALUTAAN paneutua ongelman (jos sellaista nyt sattuisi tulemaan..) hoitoon toisin kuin VW:llä jossa yritetään saada asiakas epätoivoisesti maksumieheksi asioille jotka oikeasti kuuluisi tehtaan ja maahantuojan piikkiin, EI ASIAKKAAN!!.
    Itsellä myös niin huonoja kokemuksia palvelusta Sillä suunnalla joten jatkossa -"kaatakaa ittellenne vaan".

    Sitte tämä edellinen yritti provota EGR-venttiili -jutulla. Aika heikkoa sanoisin tähän.
    Toyotalla on onneksi ollut jo pitkään hyvinkin tiedossa miten ko. ongelma hoidetaan. Aikaa meni minulla korjaamolla seistessä vajaa tunti, jolloin EGR-Venttiili otettiin irti, putsattiin, laitettiin eräs säätölevy ja pantiin nippuun. Tämä kaikki meni takuuseen ja sen jälkeen ongelmat on olleet historiaa. Siis tämä em. koskee 150Hp ja 177Hp Dieseleitä. Tuolloin jo viime talvena sanoivat uuden venttiilin olevan tulossa.

      
  • Vai, että myyntiluvut sen kertovat! Mitäs VW:n toiminta on vaikuttanut niiden myyntilukuihin? Taisi olla hieman isompi härdelli tuo Toyotan egr-vika? Ei tainnut ihan tunnissa selvitä kaikilla!

    Valitettavaa on kyllä se, että VW-jälleenmyyntiin on eksynyt sellaisia yrittäjiä, että ihan on hävettänyt ihmisen puolesta, kun olen muutamia juttuja kuunnellut, enkä pelkästään täällä netissä! Jopa sellaisiakin, että asiakas on maksanut täyden hinnan, ja samasta viasta on laskutettu myös maahantuojaa! Voisin muuten uskoakin!

      
  • Missä välissä ne on pysyvän korjauskeinon löytäneet? Valituksia samasta viasta olen nähnyt edelleen, eihän sitä ole vasta kuin reilu vuosi toitsulla ihmetelleet :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit